اقتصادی

کاهش نگرانی های سهام جهانی کورونا



بازارهای سهام از روند نزولی قربانیان در بسیاری از کشورهای جهان استقبال کرده اند.

به گزارش مجله آنلاین ، گرچه ویروس تاج در سراسر جهان رو به افزایش است ، اما مرگ و میر در ایتالیا و اسپانیا ، که دو مرکز اصلی تاج در اروپا هستند ، کاهش یافته است.

در چین ، ووهان به عنوان نقطه اصلی صحنه برای کرونا کاملاً خارج از قرنطینه بود. نخست وزیر انگلیس ، که از Quaid-19 رنج می برد ، همچنین با بهبود عمومی سلامت وی ​​، بخش مراقبت های ویژه را ترک کرد. وزیر امور خارجه دومینیک طوف موقت دولت را به دست گرفت.

بانک مرکزی فدرال ایالات متحده که پیش از این به طور گسترده در بازارها فعال بود ، از بسته حمایتی 2.3 تریلیون دلاری وسیع رونمایی کرد که انتظار می رود نقش موثری در جلوگیری از رشد بیشتر اقتصادی و تجاری داشته باشد. باش

با نزدیک شدن شرکتهای گسترده به سراسر جهان ، انتظار می رود که جهان از بدترین رکود سال 2009 با بدترین سال خود روبرو شود. JP Morgan ، بزرگترین بانک در ایالات متحده ، در گزارشی جدید اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده برای سه فصل متوالی رشد منفی را تجربه می کند. انتظار می رود رشد اقتصادی در بسیاری از مناطق دیگر جهان از جمله منطقه یورو ، انگلیس ، ژاپن و ترکیه منفی باشد.

اندرو کومو ، فرماندار نیویورک ، که از بدترین وضعیت عروق کرونا در ایالات متحده رنج می برد ، گفت که برنامه واگرایی اجتماعی به تدریج کار می کند و اوضاع در حال بهبود است. بسیاری از ایالت های ایالات متحده مقررات سختگیرانه ای دارند. برنامه راه دور اجتماعی در حال حاضر در 90 درصد ایالات ایالات اجرا شده است.

به گفته رئیس جمهور سنای آمریکا ، دومین بسته اقتصادی مهم برای مقابله با کرونا به زودی فاش خواهد شد. سرمایه گذاران نگران این هستند که اقتصادهای بزرگ جهان در رکود عمیق قرار بگیرند.

استفان اینسی ، استراتژیست اصلی بازار در اکسیپور گفت: “کورونا مانند سد نقدینگی است و اکنون فدرال رزرو برای ایجاد اطمینان از جریان نقدینگی به اقتصاد ، شکاف های متعددی را ایجاد می کند.” باش البته بانک مرکزی در صورت لزوم از دینامیت بیشتری در برابر این سد استفاده خواهد کرد.

برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده آمریکا ، تعداد افرادی که به دنبال مزایای بیکاری هستند ، از 6.5 میلیون نفر گذشته است ، 11 برابر بیشتر از رکورد قبلی در دهه 1980. نرخ بیکاری در ایالات متحده تا پایان ماه مارس ، زمانی که به 4.4 درصد رسید ، در 2.5 سال به بالاترین حد خود رسیده است.

هارندی فردریک ، تحلیلگر بازار در مرکز جوانان بین المللی Racer گفت: “امید جدید وارد بازار شده است.” این ویروس تنها چیزی است که اکنون به آن می پردازیم و فعلاً هیچ چیز دیگری برای بازار اهمیت ندارد.

با این حال ، شرایط به ویژه در اروپا بسیار دشوار است و با توجه به محدودیت منابع در اختیار بانک مرکزی اروپا ، انتظار می رود رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بانک مرکزی اروپا (ECB) که قبلاً به دلیل عدم حضور در بازار مورد انتقاد قرار گرفته بود ، بزودی اقدامات محرک خود را آشکار خواهد کرد.

ماسایوکی کیشیگاوا ، کارشناس بازار در موسسه Samitito Mitsui ، گفت: “نشانه هایی وجود دارد که ما به اوج بیماری می رویم ، اما ما هنوز هم باید بسیار مراقب باشیم زیرا کرونا یک بحران بیولوژیکی است و نه یک بحران مالی.” کار را دشوار و قابل پیش بینی می کند.

تاکنون بیش از 1،605،345 مورد گارلند گزارش شده است که 95 هزار و 752 نفر از آنها فوت شده است. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایتالیا با 18297 ، ایالات متحده با 16697 ، اسپانیا با 15447 ، فرانسه با 12.210 و انگلیس با 7978 بود.

در آسیای شرقی ، بانکهای مرکزی مانند چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، نیوزیلند ، سنگاپور و استرالیا برای حمایت از بازارها تلاش می کنند. در جلسه خود ، دولت ژاپن تصمیم به اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و شش منطقه دیگر داد و حدود 1 تریلیون دلار برای مبارزه با کرونویون اختصاص داد. ژاپن همچنین اعلام کرد که از خانواده های ژاپنی تا 1800 دلار حمایت می کند.

در چین ، بانک مرکزی با کاهش ذخایر بین بانکی 54 میلیارد دلار تسهیلات به شرکت ها داد. در همین حال ، سنگاپور از یک بسته محرک 3.5 میلیون دلاری جدید برای کاهش پیامدهای اقتصادی کورونا رونمایی کرد.

جیمی کاکس ، مدیر گروه مالی هریس گفت: “تعداد بیماران و قربانیان بسیار بد است و ممکن است روزهای بدتری را نیز داشته باشیم.” هیچ کس نمی داند چه خواهد شد.

بورس ایالات متحده

در وال استریت ، تمام شاخص ها افزایش یافتند که سه شاخص اصلی در بورس اوراق بهادار بالاتر از روز گذشته بسته شد. میانگین صنعتی داو جونز روز گذشته با نرخ 1.222٪ در 23،719.54 بسته شد. شاخص استاندارد Standard & Poor’s 500 با 1.45 درصد افزایش به 27789.36 واحد رسید و شاخص دیگر سهام اصلی ایالات متحده ، Nasdaq Composite با 0.77 درصد در 8153.58 امتیاز بسته شد.

بورس سهام آسیا

در بورس اوراق بهادار آسیا عملکرد شاخص ها مشابه بود ، زیرا شاخص Nikkei 225 با افزایش 0.53 درصدی به 19448.09 امتیاز رسید. شاخص هانگ سانگ از بورس هنگ کنگ با 1.38 درصد افزایش به 24300.33 امتیاز رسید. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.69 درصد کاهش یافت و به 3،666.76 رسید.

در استرالیا ، شاخص S&P 200 S&P 200 بورس اوراق بهادار سیدنی 3.46 درصد افزایش یافت و به 5387.70 رسید. از دیگر شاخص های مهم آسیایی ، TAPIX ژاپن رو به افزایش بود.

بورس اوراق بهادار اروپا

از طرف دیگر ، به نظر می رسد که انگلیس ها قصد ندارند از روابط خود برای روابط پس از انتخابات خارج شوند و نخست وزیر این کشور نیز با درخواست های به تعویق افتادن مهلت توافق با اتحادیه اروپا به دلیل وقوع کورونا مخالفت کرده است. مقامات اتحادیه اروپا مجدداً از انگلیس خواستند که به دلیل شیوع کورونا مهلت را تا پایان سال تمدید کند. در حال حاضر ، 11 موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت و طرفین تا ماه ژوئن برای دستیابی به توافق آزمایشی فرصت دارند. مذاکره کننده اصلی انگلیس در بیرگیزیت از آمادگی کشورش برای تبادل اطلاعات مالی بیشتر با اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق آزمایشی خبر داد.

انگلیس از کانادا خواست تا روابط مشابهی با اتحادیه اروپا برقرار کند ، اگرچه طرف اروپایی هنوز علاقه ای به این کار نشان نداده است. انگلیس پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، در حال مذاكره با استرالیا برای امضای توافق نامه تجارت آزاد است و پیش بینی می شود به زودی مذاكرات با ایالات متحده آغاز شود. در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص FTSE 100 در بورس اوراق بهادار لندن با 2.9 درصد نسبت به روز قبل با 5.842.66 امتیاز بسته شد.

شاخص «کک 40» بورس پاریس 1.44 درصد در 4506.85 امتیاز بسته شد و شاخص «Dex 30» بورس فرانکفورت در آلمان با 2.24 درصد رشد و به 10564.74 امتیاز رسید. خودش را تمام کرد. در مادرید ، شاخص EBX 35 با 1.71٪ افزایش به 7070.60 رسید.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت رو به کاهش بوده است. قیمت نفت خام West Texas Intermediate 9.29 درصد کاهش یافت و به 22.76 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام Brent Sea North با 4.14 درصد کاهش به 31.48 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.74 درصد افزایش یافت و به 1696.43 دلار در هر اونس رسید. نقره با 5.58 درصد افزایش به 16.05 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام


همه محتوای سایت طبق سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت مجله آنلاین هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا