نماد سایت مجله آنلاین

Corona چهار از پنج شغل جهان را تحت تأثیر قرار داده است / بیشتر کارگران در معرض خطر در ایالات متحده و اروپا


پس از گسترش کروناویروس ، 3 درصد از 6.5 میلیارد کارگر جهان ، بطور کامل یا جزئی ، شغل خود را از دست داده اند. محدودیت های اعمال شده بر زندگی روزمره منجر به تعطیلی بسیاری از شرکت ها و بیکاری دائمی یا موقت کارمندان شد.

سازمان بین المللی کار سازمان ملل تأثیر شیوع تاج ویروس در نیروی کار و شرکت های جهان را بررسی کرده است.

جی رایدر ، مدیر این سازمان می گوید ، این مطالعه نشان می دهد که تأثیر ویروس بر اقتصاد و نیروی کار شدید است ، چه در اقتصادهای توسعه یافته و چه در اقتصادهای در حال توسعه.

وی گفت: “ما باید سریع ، محکم و یکدست عمل کنیم. اقدام خوب ، فوری و به موقع می تواند تأثیر عمده ای بر بقا یا فروپاشی اقتصادها داشته باشد.”

بیکاری 2 میلیون تخمین زده می شود

پیش بینی می شود که coronavirus 6.7 درصد از ساعات کاری خود را در نیمه دوم امسال از دست بدهد. این معادل با از دست دادن 3 میلیون کارمند تمام وقت است.

انتظار می رود که کشورهای عربی رنج بیشتری را متحمل شوند. ساعت کار حدود 8.1 درصد کاهش می یابد و در نتیجه ، پنج میلیون کارگر تمام وقت شغل خود را از دست می دهند.

سازمان بین المللی کار می گوید: “این بدترین بحران پس از جنگ جهانی دوم است.”

به گفته این سازمان ، افزایش نهایی بیکاری در سال 1997 به دو عامل بستگی دارد:

یکی اینکه سرعت جهانی اقتصاد در نیمه دوم سال جاری بهبود یافته است و دیگری اینکه سیاست های موثر در افزایش تقاضای نیروی کار چقدر مؤثر است.

این خطر وجود دارد که نرخ بیکاری در سرتاسر جهان در پایان سال بسیار بالاتر از برآورد اولیه سازمان بین المللی کار از 4 میلیون بیکار باشد.

جای تعجب نیست ، در حالی که سفر کاهش یافته و زندگی اجتماعی کاهش می یابد ، خدمات مهمان نوازی و صنایع غذایی از جمله معلولیت ترین هاست.

علاوه بر این ، خدمات تولید و آژانس های املاک و مستغلات به شدت آسیب دیده اند.

این مشاغل در کل 2٪ از نیروی کار جهان را تشکیل می دهند ، و در کل 1.3 میلیارد کارمند در سراسر جهان دارند.

بیشتر کارگران آسیب پذیر در ایالات متحده و اروپا هستند

نسبت نیروی کار در معرض خطر در سراسر جهان بسیار متفاوت است.

43.2 درصد از نیروی کار در ایالات متحده و 4.5 درصد از نیروی کار در اروپا و آسیای میانه در مناطق پرخطر کار می کنند. این مناطق نسبت به آفریقا ، جهان عرب و کشورهای آسیا و اقیانوس آرام اشتغال بسیار غیر رسمی دارند.

اشتغال غیررسمی در این کشورها به ویژه در هند ، نیجریه و برزیل با وجود ایفای نقش اساسی در اقتصاد آنها ، فاقد امتیازات و حقوقی مانند تأمین اجتماعی برای کارمندان دائم است.

مدیرکل سازمان بین المللی کار گفت: “وضعیت فعلی بزرگترین آزمایش همکاری های بین المللی در بیش از پنج سال است. اگر یک کشور به هم بخورد ، همه ما سقوط خواهیم کرد و باید راه حلی پیدا کنیم که برای همه اعضای جامعه بین المللی کار کند.” “به کسانی که کمتر توانایی کمک به خود را دارند ، به ویژه به کسانی که آسیب پذیر هستند کمک کنید.”

انتهای پیام / 4129 /


تمامی نوشته های سایت توسط استخراج اخبار روز، اقدام به بازنشر می نماید، لذا مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت مجله آنلاین هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل