تعطیلی زیرپوستی جمعه‌بازار «پروانه» – مجله آنلاین

وقتی اولین بار جمعه در مورد بسته شدن بازار پاربان در تهران زمزمه کردیم ، خبری از کرونا نبود.

به گزارش مجله آنلاین ، “اعتماد” در ادامه نوشت: طی یک ماه از این زمزمه ها ، شیوع تاج این جمعه چهار ماه بازار را بست که آخرین راه حل آن “جمعه است. اخباری مبنی بر انتقال “Bazaar Parvane” به “پارک شار” اعلام شده است. این جمعه صحبت از بازگشایی بازار است. برخلاف آنچه در فوریه سال گذشته گفته شد ، این پیشنهاد زمانی است که به نظر می رسد “پارکشر” به یک نقطه روشن برای جابجایی صاحبان مشاغل تبدیل شده است ، زیرا هیچ خبر موثقی درباره آغاز امنیت این ساختمان در دست نیست. دارم میام. این تصمیم که در تجارت در پارکینگ کمتر مورد حمایت قرار می گیرد ، به دو فروشنده پارکینگ پروانه به نام اعتماد (Etemad) می گوید که این تصمیم در نهایت به جمعه ضعیف منحل می شود. سالهاست که بدون تبلیغات و سرمایه گذاری ویژه دولت ، ساماندهی فضاها و قوانین آن ، در سراسر کشور ، بدون دخالت و برنامه ریزی نهادهای مسئول از جمله معاون وزیر صنعت ، صنعت ، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. برای برگرداندن آن زمان لازم است.

یکی از فروشندگان گفت: “انتقال یک گذرگاه به معنای پایان کار است.” هیچ جای دیگری در این شهر نیست. وی ادامه داد: حتی اگر این پارکینگ از پارکینگ های بهتر و مجهزتری نسبت به باریاس در تهران برخوردار باشد ، اوضاع به روال قبلی خود برنمی گردد. پارکینگ پاروان محل و تجربه کاری آن بود. “”

جابجایی

در تاریخ 17 ژوئن بود که شهردار منطقه 12 در دیدار با جمعی از مسئولان شهری و صاحب بازار جمعه بازار آخرین ناخن را در تابو پارکینگ نیماجان زد. علی محمد ساداتی ، شهردار منطقه 12 در جلسه ای گفت که قرارداد نهایی حقوقی پاساژ پروان یک قرارداد سه ساله بود که در فوریه 2009 منقضی شد. در این دوره اقدام به محافظت از ساختمان در برابر آتش سوزی شد ، اما به گفته شهردار بند دوازدهم ، 27 هشدار آتش نشانی به راهرو صادر شده است و تاکنون هیچ خبری از ایمنی گزارش نشده است.

به گفته محمد نادرلو ، معاون شهردار منطقه 12 ، پارکینگ پروانه حدود 1100 غرفه ، نزدیک به 2 هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و هر هفته 21000 بازدید کننده از پاساژ پروانه بازدید می کنند. بود

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 12 ، مجتمع پاساژ پروانه فاقد سیستم آتش نشانی و خاموش کردن اتوماتیک است و حتی مسیرهای تخلیه اضطراری نیز به طور صحیح در این راهرو نصب نشده است. “فضای جایگزین برای بازگشایی فروشگاه جمعه Parvane Bazaar” به عنوان نگرانی معاون شهردار بخش دوازدهم ذکر شد و پاسخ وی “یافتن مکانی برای یافتن مکان جدید” بود.

اگر پیش از این شهردار منطقه دوازدهم به مجله آنلاین گفته بود که “انعطاف پذیری و ایمنی آتش سوزی گذرگاه پروان پس از بحران کرونا ادامه خواهد یافت” ، حرکت فروشنده گذرگاه پروان به پارک شهر انجام خواهد شد. من خواهم.

در آخرین روز فروردین ماه ، شهردار منطقه 12 گفت: بازار روز جمعه پس از پایان محدودیت فعالیت شرکت ها در هنگام شیوع کرونا ، در وضعیت جدیدی قرار دارد. با این حال ، در حالی که راهپیمایی و بازارهای تحت پوشش کشور از اول ماه مه مجوز دریافت کرده است ، بیش از دو ماه از عمر بامها گذشته است که فروشندگان مجوز پارکینگ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. مطمئن نیستم. با این حال ، فعالیت مبهم معامله گر مبهم در راهرو پروان لزوماً ناشی از شیوع تاج نبود ، تا فوریه سال گذشته هنگامی که خبر تعطیلی پروان بازار در فضای مجازی با موج اعتراض و شایعات همراه بود. ..

قبل از ورود کرونا به کشور ، شهردار منطقه 12 گفت: “با توجه به میزان بازدید از راهرو پروان و پارکینگ آن ، خطر حادثه کمتر از تصادف پلاسکو نخواهد بود.” بود.

سعادتی تأکید کرد که کار در راهروها پس از انقضای قرارداد اپراتور در بهمن ماه تسریع می شود. اما در آن زمان شایعات گسترده ای در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر این که شهرداری ها با توافق با بنیاد فقرا ، از پاساژ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان پلاسکو استفاده می کنند.

همچنین شایعات توسط Manouche Cajederbi معاون مدیر بنیاد توسعه انرژی و بنیاد فقیران نیز تأیید شد. اما Delois تأکید کرد که “شایعات مربوط به خرید این پارکینگ و مالکیت آن توسط بنیاد برای افراد محروم به هیچ وجه صحت ندارد.” با این حال وی گفت: “در توافق اخیر بین شهر تهران و بنیاد محرومان ، از پارکینگ پروان به عنوان پارکینگ برای ساختمان جدید پلاسکو استفاده شده و پایه و اساس افراد محروم است. فقط تعمیر و مکانیزه خواهد شد. “

به گفته معاون وزیر بنیاد ساختمان و توسعه انرژی برای فقرا ، این روز جمعه به دلیل تاب آوری تعطیل نشده است. بیش از چهار ماه از سقوط این خبر می گذرد و هیچ خبر رسمی در مورد بازگشایی راهرو اعلام نشده است و یا گذرگاه پروانه ای برای بازدید کنندگان و بازرگانان باز نشده است. تاجر در مکان جدیدی مستقر نخواهد شد.

خداحافظی پروانه

او دانشجوی ارشد دانشگاه هنر تهران است و در زمینه گرافیک تحصیل کرده است ، اما همچنین سفال سازی می کند. و به لطف پاسبان Parbane ، ما مشتری های زیادی داریم که می توانیم از ضربات اقتصادی کرونا پیشی بگیریم. حامد در سن 27 سالگی روز جمعه کار خود را در پروا نبضار آغاز کرد. این یک مکان شناخته شده برای دانشجویان در زمینه های گرافیک ، نقاشی ، صنایع دستی و طراحی صنعتی ، هزینه پول در روزهای جمعه و در پاساژ پروان است ، گذرگاهی که برای دانشجویان هنر به عنوان راهی برای استقلال و اشتغال شناخته می شود. به طبقه 3 و 4 بستگی داشت. حامد به عنوان یک دانش آموز توانست بدون سرمایه زیادی روی رمپ طبقه دوم کار کند و اکنون به مدت سه سال روی پاهای خود ایستاده است. امروز ، تجارت حامد کمتر به داشتن بازار جمعه وابسته است و سالهاست که از جمعه سالها مشتری اصلی خود را پیدا می کند. مشتریانی که برای خرید عمده فروشی از بندرعباس ، کرمان و حتی سیستان و بلوچستان به بازار آمدند می دانستند که این یک خرید مستقیم است. حامد می گوید ، رقابت شدید جمعه در بازار به جای فروش واسطه ها ، خلاق تر بود. به گفته حامد ، مشتریان جمعه بازار به اندازه صاحب این پارکینگ نگران هستند. “Juma Bazaar Parvane در حقیقت Juma Bazaar Sanat Bazar Dastan بود. معلوم است که ارزانتر از اینجا است. البته صنایع دستی و صنایع دستی به جای صنایع دستی فروخته می شوند.” طبقه 4 در واقع متعلق به دانش آموزان و هنرمندان بود. چگونه می توانم چنین عملکردی را در جاهای دیگر دوباره اجرا کنم. “

به گفته حامد ، سیتی پارک نمی تواند جای پارک اتومبیل پاربان را بگیرد. به گفته وی ، فروشنده پارکینگ پاربان دارای “حسن نیت” دقیقی بود و می دانست دقیقاً در ساختار چهار طبقه کجاست. مشکلات زیادی وجود داشت که مجبور شدم به غرفه بروم اما در این سازوکار شکل و شکل وجود داشت ، اما چگونه می توانم با جابجایی 2000 نفر به مکان دیگری این مکانیسم را تحقق بخشم؟

حامد اضافه کرد: “البته اگر همه این 2000 نفر خوشحال باشند که محصولات خود را در معرض آفتاب و باران قرار دهند.”

احمد ، یکی دیگر از نوکران کودک که جمعه 15 سال برای رهایی از زندگی خود فروخته بود ، برای معالجه یک کودک بیمار پرداخت می کند و اکنون یک دانش آموز زن دارد که برای تحصیل به پدرش متکی است. برای چهار ماه گذشته ، احمد حتی نتوانسته است “قاب عکس” را با قیمتی بفروشد ، و برخی از عمده خریدهای خود را به استودیو Photo با قیمت های پایین تر فروخته است. اما او نمی تواند درآمد Palvane Passage را برای او در هر کجا زنده کند: “پس از کرونا ، قدرت خرید اسلامی شاه کاهش یافت ، هیچ کس پول برای خرید یک قاب عکس ندارد.” بنابراین ، آنها از سراسر شهر و سایر کشورها آمده اند ، خرید می کردند ، و درآمد آن حتی با یک بلوار قابل مقایسه با یک فروشگاه نیست. “

در ماه مه امسال طرحی با عنوان “برنامه سازمان برای تولیدكنندگان سرمایه” ارائه شد. سید علی مفاخریان ، مدیرعامل سازمان بازرگانی تهران که از اجرای این طرح خبر داد ، اعلام کرد که تعداد فروشندگان تهران تقریباً 3300 نفر بوده است. با توجه به اینکه این آماری متکی به شناسائی پیاده در سیستم “بازار سامان” است ، این سیستم به گونه ای طراحی شده است که به شهرداری های تهران امکان می دهد تا اطلاعات را با استناد به آن ضبط کنند. پس از ثبت نام در سامانه ، نوادگان می توانند بعد از احراز هویت ، نزدیکترین بازار در اطراف محل اقامت تجاری خود را انتخاب کنند. طراحی این سیستم زمانی ساخته شد که پیاده ها هنوز در ادبیات حقوقی شهرداری شناخته و شناخته نشده اند. فعالیت های عابر پیاده در ادبیات رسمی شهرداری با استفاده از “سد معابر” و “فعالیت های زیرزمینی” و طبق دو بند ماده 55 قانون اجرا شده است. شهرداری ها فروشندگان غیرقانونی هستند.

“مسافران” مجاز نیستند اما طبق گفته مدیر دفتر مدیریت بازرگانی تهران ، اکنون حدود 2،000 صاحب مجوز پارکینگ وجود دارد که یک چهارم بازرگانان سراسر کشور را تشکیل می دهند. در طی این سالها ، پارکینگ پروانه می تواند به مکانی دیدنی و جذاب در تهران تبدیل شود. باز هم ، دیدار روز جمعه از بازار حاکی از حضور بیگانگان و گردشگران داخلی بود. با آن روبرو نشده است و مکان جابجایی این مرکز ممکن است روز جمعه مانند بسیاری از خانه های تاریخی تهران ، پالوان بازار را به بازار یادبود تبدیل کند ، یکی از آنها از خیابان خارج شد و جمع شد. فقط یک خاطره خوب می گذارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا