اقتصادی

آیا سفیدی موها قابل برگشت است؟

از بین رفتن ملانین ، نوعی رنگدانه ، باعث سفیدی مو می شود. هرچه ملانین کمتر باشد ، رنگ مو روشن تر است. موهای سفید ملینین کم است ، در حالی که موهای سفید ملینین کم هستند.

به گزارش مجله آنلاین عصر ایران وی نوشت: “با افزایش سن ، طبیعی است که موها ملانین را از دست ندهند.” در حقیقت ، بعد از سن 30 سالگی ، تخمین زده می شود که در هر 10 سال 30 درصد احتمال سایه زدن مو بیشتر است. برخی افراد موهای خاکستری و موهای خاکستری را زودتر به دلیل شرایط سلامتی و ژنتیکی تجربه می کنند.

در مورد رنگ طبیعی موها بعد از اینکه خاکستری یا سفید شد ، اطلاعات غلط زیادی وجود دارد.

عدم وجود برخی مواد مغذی یا بیماری های خاص می تواند باعث خاکستری زودرس موها شود ، اما بازگرداندن رنگ طبیعی مو در صورت ناشی از ژنتیک یا پیری غیرممکن است.

اگر می خواهید موهای خاکستری را به تأخیر بیاندازید ، تغییر رژیم غذایی ممکن است مؤثر باشد ، اما تنها در صورت عدم تغذیه دلیل اصلی بیماری است.

اگر ژنتیک درگیر نیست ، چرا نمی توانید رنگ طبیعی مو را بازیابی کنید؟

مو به طور طبیعی سفید و ملانین مسئول رنگ پس از زایمان و از نظر ژنتیکی است.

از بین رفتن ملانین مو بطور طبیعی بخصوص بعد از 30 سالگی رخ می دهد. میزان دقیق ریزش موی طبیعی در درجه اول به ژن شما بستگی دارد. اگر والدین شما رنگ خاکستری زودرس موهای شما را تجربه می کنند ، به احتمال زیاد شما شرایط مشابهی را تجربه خواهید کرد.

با وجود ادعاها و محصولات موجود در بازار ، اگر رنگ مو ژنتیکی باشد ، بازگرداندن آن غیرممکن است.

هنگامی که فولیکول های مو ملانین را از دست می دهند ، خودشان نمی توانند آنرا بسازند. با کاهش تولید ملانین ، موها سفید می شوند و وقتی تولید ملانین کاملاً متوقف شود ، موها سفید می شوند.

چه موقع می توانم رنگ موهایم را بازیابی کنم؟

سفید کردن موهای سریع (20 تا 30 سال) معمولاً ارثی است. اما ممکن است به دلیل سوء تغذیه یا اختلال اساسی باشد. در مورد احتمالات زیر با پزشک خود صحبت کنید:

سوء تغذیه

اگر رژیم غذایی متعادل می خورید ، سفیدتر شدن موهای شما هیچ ارتباطی با عدم تغذیه ندارد.

اما اگر رژیم شما فاقد مواد مغذی خاصی باشد ، این شرایط می تواند بر تولید ملانین فولیکول مو تأثیر بگذارد. کمبود ویتامین B12 در کنار اسیدفولیک ، مس و آهن یکی از شایع ترین دلایل سفید کننده مو است.

مکمل های غذایی ممکن است به رفع برخی از این نواقص کمک کند و ممکن است بعد از گذشت چند هفته رنگ موهای شما بازگردد. لطفا قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید. آزمایش خون می تواند به شما کمبود مواد مغذی را نشان دهد.

مگر در مواردی که به کمبود مواد مغذی مبتلا شده باشید ، مصرف مکمل ها در ترمیم رنگ طبیعی موهای شما مؤثر نیست.

بیماری پس زمینه

سفید کردن زودرس رنگ مو ممکن است با برخی شرایط سلامتی همراه باشد ، از جمله:

-پاسی یا ویتیلیگو

-بیماری تیرویید

-آلوپسی منطقهای یا آلوپسی آراتا

نوسانات هورمونی همچنین می تواند در سفید کردن موها نقش داشته باشد. از لحاظ نظری ، مدیریت این شرایط می تواند به تدریج ملانین و رنگ طبیعی مو را بازیابی کند.

تصورات غلط در مورد بازیابی رنگ مو

رنگ موهای خاکستری فرایندی طبیعی است که در اثر پیری ، عوامل ژنتیکی ، سوء تغذیه و بیماری تحت تأثیر قرار می گیرد. با این وجود ادعاهایی در مورد داروهای طبیعی و محصولات موجود برای ترمیم رنگ طبیعی مو پس از سفید شدن وجود دارد.

مکمل های رنگ مو

با توجه به نقش برخی مواد مغذی در تولید ملانین ، برخی از مکمل های تقویت کننده رنگ مو پس از سفید شدن در بازار عرضه می شوند. مواد مغذی رایج در این مکمل ها شامل بیوتین ، روی ، سلنیوم ، ویتامین B12 و ویتامین D3 است.

با این حال ، همانطور که در بالا گفته شد ، اگر کمبود تغذیه ای باعث سفید شدن رنگ مو شود ، مصرف این مکمل ها ممکن است به بازگرداندن تولید ملانین و بازگرداندن رنگ طبیعی مو و غیره کمک کند. اگر هیچ تاثیری نداشته باشد.

ماسک مو

چندین نوع دستور العمل ماسک موی دست ساز وجود دارد که می توانید برای بازیابی رنگ طبیعی مو استفاده کنید. مواد اصلی موجود در این دستور العمل ها شامل روغن نارگیل ، آب لیمو و روغنهای اساسی است. همه اینها با هدف کاهش التهاب و افزایش میزان آنتی اکسیدان ها در پوست سر انجام می شود.

این ماسک های مو به نرم و روشن شدن مو کمک می کنند ، اما بندرت باعث تولید ملانین می شوند.

پوست سیب زمینی

استفاده از لایه برداری سیب زمینی چیز دیگری است که برخی افراد برای ترمیم رنگ طبیعی مو توصیه می کنند. آنها معتقدند که نشاسته طبیعی پوست سیب زمینی به تیره تر شدن رنگ مو به مرور زمان کمک می کند.

این روش نه تنها اثبات علمی ندارد بلکه به نظر می رسد استفاده از آن تأثیر خاصی ندارد.

چگونه ظاهر موهای خاکستری و موهای خاکستری را به تأخیر بیاندازیم؟

هیچ روش و اندازه یکسانی در مورد سفید کننده مو وجود ندارد ، بجز سوء تغذیه و بیماری. با این وجود برخی از درمانها مانند موارد زیر می تواند تاخیر در ظاهر موهای خاکستری تلقی شود.

مدیریت استرس به دلیل هورمونهای استرس می تواند در تولید ملانین در فولیکول مو اختلال ایجاد کند.

ترک ترک سیگار دشوار است ، اما پزشکان می توانند برنامه موثری را به شما ارائه دهند

-حفظ وزن سالم

– قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلودگی را کاهش دهید

-برای محافظت از موهای خود در برابر آفتاب از کلاه و روسری استفاده کنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا