اقتصادی

مردم را باید تکریم کنیم و آنها را ارباب رجوع خود بدانیم

براساس پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین ،
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری از برنامه تیتر امشب شبکه هوبر گفت: “از نگاه مقام معظم رهبری به مردم نگاه نکنید و به آنها احترام بگذارید ، حتی اگر او مقصر باشد. ما می توانیم طبق قانون او را مجازات کنیم. “اما ما نمی توانیم حقوق او را نقض یا تحقیر کنیم.

دادستان کل همچنین گفت: وی گفت: “یكی از وظایف دادستان نظارت بر افسران و یگان های اجرای قانون است. من از همكارانم خواستم كه وظایف برنامه های خود را انجام دهند و من شاهد رفتار نامناسب یا غیرقانونی با افسران و دستگاه های اجرای قانون بود. اگر چنین کردید ، آن را به دادگاه گزارش دهید. ”

“ما در طول سال ها اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق عمومی انجام نداده ایم. مقام معظم رهبری نگرانی های جدی در مورد حقوق عمومی دارند. حقوق عمومی بسیار گسترده است و تعریف آن دشوار است. مسئله دیگر این است که ما یک قانون کتبی جامع و کامل در رابطه با اقتدار عمومی نداریم ، قانونی هم نداشتیم ، بنابراین ما یک آئین نامه ایجاد کردیم ، به آن عمل کردیم و از حقوق عمومی در چارچوب حمایت کنید.

وی با تأکید بر دامنه حقوق عمومی و قوه قضاییه و به ویژه مسئولیت دادستان عمومی ، گفت: ما در حوزه حقوق عمومی ابزار کافی نداریم و همه این موارد تنها با اقدام قضایی قابل حل نیست. این کار باید توسط سازمان انجام شود. »مجلس مجبور است کار خود را انجام دهد ، اگر همه طبق قانون کار خود را انجام می دادند ، شاهد تخلفات زیادی نبودیم.

وی ادامه داد: به طور کلی فضای مجازی سالم یک حق عمومی است و باید فضای مجازی مدیریت شود زیرا شورای عالی مجازی مصوبه ای را تصویب کرده است که عملی نشده است. ما باید وظایف خود را انجام دهیم. ”

مونتاگری در بخش دیگری از سخنان خود موضع قضایی را موضوعی جدی و جدی دانست و گفت: “هیچ کس نمی تواند در جایگاه قضایی بنشیند مگر اینکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مقام معظم رهبری تصویب شود.” مطابق قوانین و مقررات اسلامی رفتار کنید.

وی از دیوان عالی کشور خواست كه توصیه های هر قاضی را رعایت كند ، “همه ما وظیفه داریم این اظهارات را روشن كنیم ، و انتظار می رود كه سیستم قضایی ما در 40 سال رشد و كامل شود. .”دقیقا.

دادستان کل با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر موضوع تغییر دادستان کل ، گفت: در تفسیر آنچه در روایت گفته می شود ، این یک موضوع مداوم است که نباید متوقف شود. و راه حل جدیدی ابداع كرد ، و این توسعه باید مبتنی بر دین و شرع اسلامی باشد.

منتظری گفت: “تحول یک کار بسیار دشوار است ، باید آگاهی از مشکل داشته باشد و بر این اساس برنامه ریزی کند ، و افرادی که در مقام یک قاضی هستند ، آماده هستند تا مشکل را حل کنند.” باید انجام شود. “

همه قوه قضاییه تأکید کردند که اسناد تغییر باید پیش رود ، “شفافیت یکی از عناصر اصلی تغییر است. اگر مردم شفافیت را در حوزه های مختلف مشاهده می کنند ، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. “

دادستان کل کشور با اشاره به فسیل سازی دشمن در سیر تحول دولت ، اظهار داشت: نکته جدیدی که مقام معظم رهبری فرمودند این است که وظایف مختلفی که به دستگاه قضایی محول شده باید متعادل باشد. اگر 10 تعهد وجود دارد ، باید همه آنها متعادل باشند. “برو.

منتظری اظهار داشت: اسناد تبدیل باید متناسب با شرایط فعلی قانون ما متغیر باشد ، وظیفه دستگاه قضایی این است که با توجه به شرایط جدید قوانین جدید را تدوین و در قالب لایحه به آنها بدهد. “”

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از عدالت و سایر علوم در توسعه آن ، اظهار داشت: اعمال سایر دانشمندان و دانش برای تحقق عدالت است.

دکمه بازگشت به بالا