اقتصادی

۵ روش برای کاهش درد و التهاب ناشی از ورزش

شکی نیست که اگر بدون صرف وقت کافی و بدون استراحت کافی به ورزش بپردازید ، وارد چرخه بی پایان آسیب های بافتی و التهاب بعد از ورزش می شوید. بود.

به گزارش مجله آنلاین عصر ایران دیلی میل گزارش داد: “تقویت پاسخ التهابی بدن می تواند روند بهبودی را بعد از تمرینات کند کرده و آمادگی جسمی را محدود کند.”

التهاب برای رفع علت آسیب ایجاد شده است ، اما آسیب می تواند بدون بهبودی مناسب از مزایا بالاتر باشد. به بیان دقیق تر ، این منجر به آسیب بیشتر می شود.

التهاب پس از ورزش به طور طبیعی از بین نمی رود. شکی نیست که اگر بدون صرف وقت کافی و بدون استراحت کافی به ورزش بپردازید ، وارد چرخه بی پایان آسیب های بافتی و التهاب بعد از ورزش می شوید. بود. می توانید مدتی ورزش را متوقف کنید و روی بهبود وضعیت بدنی خود تمرکز کنید. هنگام بهبودی ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 میل کنید

اسیدهای چرب امگا 3 دارای اثرات ضد التهابی و سیستم ایمنی بدن هستند. به طور دقیق تر ، این مواد مغذی می توانند تولید مولکول ها و مواد مرتبط با التهاب را کاهش دهند. بین افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و کاهش التهاب رابطه نزدیکی وجود دارد. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند اثرات مفیدی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند. یعنی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ساختار بدن انسان پشتیبانی کند.

منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 شامل غذاهای دریایی ، آجیل ، دانه ها ، جلبک دریایی ، لوبیای قرمز و سویا است. مکمل ها فقط در صورت نیاز توصیه می شوند. یک الگوی غذایی سالم بسازید و از مواد مغذی بدن که به طور طبیعی به آنها احتیاج دارد ، بدست آورید. بعد از مدتی متوجه انعطاف پذیری بهتر ، عملکرد ورزشی و بهبود وضعیت سیستم ایمنی خواهید شد.

مصرف روغن کانابیدیول

روغن کانابیدیول (CBD) به بهبودی از التهاب ناشی از ورزش کمک می کند. سیستم اندوکانابینوئید با تمام سیستمهای اصلی بدن در تعامل است. بنابراین ، مصرف روغن کانابیدیول می تواند بهبودی از التهاب پس از ورزش را تسریع کند.

مصرف قند تصفیه شده را کاهش دهید

مصرف قند تصفیه شده با التهاب همراه است. شکر تولید مولکولهای ضد التهابی بدن را تحریک می کند. در طولانی مدت ، مصرف قند تصفیه شده ممکن است محیطی را برای ایجاد التهاب مزمن ایجاد کند. افرادی که رژیم غذایی با قند زیاد مصرف می کنند ، معمولاً نشانگرهای التهابی را افزایش می دهند. شما می توانید گاه به گاه غذای شیرین بخورید ، اما بیش از حد از آن استفاده نکنید.

کاهش مصرف قندهای تصفیه شده ، احتمال تجربه یک قسمت التهاب را کاهش می دهد. محصولات شیرین ممکن است روشی آسان برای دوباره پر کردن فروشگاه گلیکوژن شما باشد ، اما در نظر گرفتن میوه ، شکلات تیره یا نوار انرژی ایده خوبی است. رژیم غذایی با قند زیاد باعث تولید بیش از حد سیتوکین های ضد التهابی می شود و شما را در وضعیت مطلوبی قرار نمی دهد.

ماساژ بگیرید

عضلات تحت استرس شدید به ماساژ درمانی پاسخ مثبت می دهند. با کاهش تولید سیتوکین های التهابی ، ماساژ به کاهش التهاب در عضلات سخت کار کمک می کند. از این نظر بهتر است با فشار سبک ماساژ داده شود.

التهاب ناشی از ورزش ناشی از تجمع مایعات و ضایعات متابولیکی در اطراف منطقه آسیب دیده است. ماساژ درمانی ممکن است التهاب را کاهش دهد ، به بهبودی ، تسکین درد و بهبود دامنه حرکت کمک می کند. لطفا توجه داشته باشید که ماساژ باید بعد از ورزش انجام شود. برخی از باشگاه ها خدمات ماساژ را به اعضا ارائه می دهند.

دوش آب گرم

برخی از افراد برای کاهش التهاب ماهیچه ها ، مفاصل و تاندون ها ، دوش گرفتن از سرماخوردگی را توصیه می کنند. آب سرد به این دلیل که خاصیت بازسازی دارد ، معنا پیدا می کند. با این وجود ، توصیه می شود یک حمام گرم را امتحان کنید که به عضلات شما کمک می کند تا آرامش پیدا کنند. آب گرم به بهبود التهاب و قند خون کمک می کند. آب گرم بعد از ورزش ممکن است شما را اذیت کند ، اما ارزش آن را دارد زیرا به بهبود وضعیت التهابی بدن کمک می کند.

از دوش گرفتن طولانی خودداری کنید ، زیرا تماس طولانی مدت با آب می تواند پوست و مو شما را خشک کند.

قرار گرفتن در حمام یخی قدم دیگری است که ورزشکاران حرفه ای و آماتور بعد از انجام ورزش می گذارند. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با آب گرم و گرم دوش بگیرید. این ماده در بهبود گردش خون و هیدراتاسیون نقش مهمی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا