اقتصادی

اجرای پیشانی آردواز – ورق طرح سفال پرچین

ورق طرح سفال پرچین به دلیل اینکه دارای نصب و طراحی آجری مانند می‌باشد می‌تواند نمای بسیار زیبایی می تواند در پیشانی ساختمان داشته باشد، زیرا پیشانی ساختمان‌ها از نظر اندازه بزرگ و کوچک است و با استفاده از محصولاتی که طراحی و چیدمان کمی دارند. داشتن آجر بسیار مهم است. بافت آجر به این دلیل است که پس از نصب، سقف نمای یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد و خطوط بین محصولات قابل مشاهده نخواهد بود.

نمای یک ساختمان یا آپارتمان در واقع اصطلاحی است که توسط سقف داران برای پوشاندن قسمت بالای ساختمانها استفاده می‌شود. نصب کنندگان عزیز، آن‌ها نامی مناسب و مناسب را انتخاب کرده‌اند، زیرا این سازه در آن قسمت از ساختمان نصب شده است که مانند پیشانی شخص است. نمای آپارتمان‌ها با سازه‌های فلزی ساخته شده است و این معمولاً هنگام پایان نمای ساختمان نوبت پیشانی است. بهتر است پیشانی را در زمان مشخص شده شروع و نصب کنید، زیرا ساخت سازه به داربست احتیاج دارد و اگر در زمان مشخص نشده تکمیل شود، هزینه نصب مجدد داربست باید پرداخت شود.

ورق طرح سفال پرچین به کار رفته در یک نمای ساخته شده از سنگ یا کامپوزیت یا چیز دیگری باید ساخته شود و به لبه بالایی ساختمان برسد، سپس پیشانی نصب شود، زیرا این یکپارچگی و زیبایی نمای ساختمان را دو چندان می‌کند. برای درک بهتر این مطلب، بهتر است به گالری تصاویر ما مراجعه کرده و سقف‌ها و پیشانی‌های ساخته شده با پرچین و پیشانی‌های ساخته شده با سایر محصولات را مقایسه کنید، که البته این تعداد بسیار کمی هستند.

پوشش سر درب ورودی حیاط، آپارتمان با ورق طرح سفال پرچین

ورق طرح سفال پرچین را می توانید دردرب ورودی حیاط نصب اجرا کنید که البته باید شیب دار باشد.

اجرای آردواز سردرب ورودی

در شهرها و کشورهایی که بارش برف و باران زیاد است و همچنین خانه‌هایی که در بعضی مناطق ساخته شده‌اند و دارای ویلا هستند، دربی در ورودی ساختمان یا ویلا نصب شده است. دلیل این امر این است: وقتی فردی در پشت درب منتظر است تا درب باز شود و اگر باران می‌بارد یا باران می‌بارد، خیس نشوید. این امر از زمان‌های بسیار قدیم در کشور ما متداول بوده و امروزه شکل جدیدی به خود گرفته است.

ورق طرح سفال پرچین در فیلم‌های قدیمی که در روستاها و شهرهای شمال کشور ساخته شده و از سیما پخش می‌شود، مشهود است. انواع مختلف سرهای دربی وجود دارد که یکی از آنها نوع شیب دار است. همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، سقف‌های شیب دار از مزایای بسیاری برخوردار هستند، یکی از مزایای سرهای دربی شیب دار، عدم برف و باران در درب جلو است و از پوسیدگی و از بین رفتن آن جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر برای اجرای و نصب این پوشش روی درب جلوی حیاط و آپارتمان از ورق‌های فلزی رنگی استفاده شده است و پرچین برای این منظور انتخاب بسیار مناسبی است. برای دیدن پرتفوی‌های اجرا شده با این محصول، به گالری تصاویر در درب حیاط مراجعه کنید. علاوه بر مزایای ذکر شده، این سرهای دربی باعث زیبایی ساختمانهای مدرن و مدرن نیز شده‌اند.

این نوع پوشش در طرح‌های معمولی هزینه زیادی ندارد، مواد مورد نیاز برای اجرای درب حیاط با ورق طرح سفال پرچین شامل مواردی است که در اینجا به آن ها اشناره می کنیم:

ورق طرح سفال پرچین

نمای پیشانی فلزی

دامپا (لمبه) فلزی

تیزه گرد یا هشتی فلزی

کناره یا فلاشینگ فلزی سقف شیب دار (بستگی به طرح دارد)

علاوه به مصالح بالا ساخت خرپا و آهن کشی یا چوب کشی برای تیرریزی هم نیزه نیاز دارید.

نمای پیشانی فلزی آپارتمان و ویلا

امروزه ورق‌های سرامیکی نقش مهمی در تزئین شهرها دارند و ما شاهد استفاده از آنها در نمای بالای آپارتمان‌ها هستیم.

منابع:

https://www.ruukki.com/roofing/products/roofing-sheets

https://www.cladco.co.uk/sheets

 

دکمه بازگشت به بالا