اقتصادی

معیار عزاداری و عزاداری معیار

اما امسال با گسترش Coronavirus به ویژه موج دوم که در هفته‌های اخیر یک همدم بسیار غمناک و عزیز را کشته است ، نحوه برگزاری مراسم یادبود محرم در محافل مذهبی و سیاسی به موضوعی جدی تبدیل شده است. من هستم. فضای سیاسی آلوده کشور پتانسیل بسیار خوبی برای قطبیت دارد. وی گفت: “در عزاداری ، استانداردی است که متخصصان پزشکی به ما می گویند.” بنده ، من هر آنچه را که فکر می کنند نیاز دارند ، شخصی می کنم. امید است دامنه بحث در این زمینه جمع شود و همه با هم جمع شوند. هیئت های مذهبی ، مساجد ، تاكایا ، خطبه ها ، نمازگزاران و حتی فعالان سیاسی و دستگاه های ذیربط باید به طور كامل درك پروتكل ها و دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی تاج گذاری را بطور كامل بشناسند و قبل از آغاز محرم برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. وجود دارد.

در این باره چند نکته قابل ذکر است:
1- بدون شک پیشگامان و مروج روند انجام و یادبود اقدامات بهداشتی در مراسم مذهبی ، سرپرستان دادگاهها بویژه آستانک رضابی هستند. در موج اول کورنا ، آستان E کوز که شجاعانه و البته رهبر تصمیمات دشوار و تلخ برای بستن درهای معبد را داشت ، امروزه در آستانه ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی. این با برگزاری یک مراسم دعای عرفه نشان داده شد. زائران حرم نیز نشان می دهند که با همکاری مناسب ، به سلامتی خود و سلامتی سایر زائران اهمیت می دهند. امام حسین (ع) فرمود: “ما همیشه سعی خواهیم کرد سلامت بدن شما در طول زندگی شما حفظ شود.” (1)

۲- من معتقدم حرم مطهر امام (ره) و حرم امام حسین (ع) دارالشیفا است ، اما این به معنای نادیده گرفتن دستورات بهداشتی نیست. این عقیده می تواند منجر به پیشگیری یا معالجه بیماری و همچنین جلوگیری و معالجه بیماری و دستیابی به عشق و صداقت شود. لطفا مرا بهبود بخشید خدای متعال به او نازل شده است: تا زمانی که خودت را شفا ندهی ، شما را شفا نخواهم داد (2)

۳- رهبران معظم انقلاب توضیح دادند که چرا برنامه عید قربان را از یک کنفرانس ویدئویی با مدافعان بهداشت به یک سخنرانی مستقیم و بی توجه توسط ستاد ملی کرونا برای بیش از 10 اجتماع داخلی تغییر دادند. گفت که به دلیل ممنوعیت تغییر آن تغییر کرده است. بنابراین ، وی به طور غیرمستقیم بر اساس راهنمایی های بهداشتی ، یک استاندارد یادبود را بیان کرد ، این است که در وهله اول باید از تجمعات بزرگ اجتناب شود. مشخص است که زمان برگزاری چنین جلساتی طبق پروتکل بهداشت نباید به حدی باشد که اصل پیشگیری را نقض کند و بدیهی است این حساسیت ها هنگام تنظیم گروه عزاداری نیز مورد توجه قرار می گیرد. باید باشد

چهار- در دوره محرم امسال ، وظیفه رسانه ملی و فعالان فضای مجازی برای تهیه و پخش برنامه های قانع کننده مناسب برای این زمان ها بسیار جدی و سنگین است. شاید دستیابی به شعار “هر خانه حسینیه است” که توسط دکتر هالیلیچ پیشنهاد شده است ، در مظلومیت و رنج شهدای سید سعید ارشدا (ع) و کربلا در یک جمع خانوادگی سوگواری می کند و ایران را به “بزرگ” تبدیل می کند. با تغییر به “Fusenya” امکان پذیر خواهد بود. “تبدیل. بار دیگر در مورد معیارهای عزاداری و معیارهای عزاداری بنویسید.

۱-االعقول صفحه ۲۳۹
۲-بحار الانوار جلد 59_ صفحه 66
* مقاله ما در روزنامه کوزو منتشر شد. ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

دکمه بازگشت به بالا