نماد سایت مجله آنلاین

کرونا، قوی‌تر از همیشه – مجله آنلاین

کرونا، قوی‌تر از همیشه - ایسنا

امروزه ، تنها تغییر ممکن در ویروس افزایش بیماریزایی ویروس است. اتفاقاتی که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان وجود دارد. با این حال ، شدت بیماری بر بروز علائم یا مرگ و میر جدید تأثیر نمی گذارد ، بلکه فقط بروز را افزایش می دهد.

به گزارش مجله آنلاین ، مینو مهرز ، عضو کمیته علمی ستاد ملی بیماری کرونا ، در یادداشت روزنامه ای نوشت جام جم وی نوشت: “حقیقت این است كه ویروس کرونا قدرتمندتر شده است.” تا همین چند ماه پیش ، اگر یک گروه 10 نفره آلوده بود و هیچ کس ماسک نداشت ، فقط 3 یا 4 نفر آلوده بودند ، اما اکنون در یک گروه 10 نفره ، همه 10 نفر هستند ، حتی اگر همه صورتهایشان ماسک نداشته باشد. افراد آلوده می شوند.

با این حال ، تظاهرات بالینی ویروس تغییری نکرده است. این بدان معناست که پس از عفونت ، تب ، تنگی نفس ، سرفه ، علائم گوارشی و علائم چشایی و بو هنوز وجود دارد. بنابراین ، تنها تغییری که اخیراً می تواند در این ویروس ایجاد شود افزایش قدرت ویروس است. اتفاقی که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان وجود دارد. البته ، شدت بیماری بر ایجاد علائم یا مرگ و میر جدید تأثیر نمی گذارد ، بلکه فقط میزان بروز را افزایش می دهد.

اکنون که انتقال ویروس افزایش یافته است ، مردم باید هوشیارتر باشند. این در شهرهای پرجمعیت مانند تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حال حاضر ، شما نباید به رستوران ها یا باشگاه ها بروید. لطفا در مراکز خرید یا مهمانی ها شرکت نکنید. بسیاری از بیمارانی که امروز به مراکز درمانی مراجعه می کنند به این مکانها می آیند.

کشورهای اروپایی در شهرهای سفید رستوران و باشگاه افتتاح کرده اند ، اما این دلیل نمی شود که این مراکز در کشور ما نیز افتتاح شود. در اروپا ، پس از سه یا چهار هفته نظارت بر بیماری ، پس از عدم شیوع بیماری ، رستوران ها و باشگاه ها دوباره بازگشایی شدند.

… مردم باید هوشیار باشند و مراجعه به رستوران ها ، باشگاه های ورزشی و مهمانی ها را به حداقل برسانند. در همین حال ، استفاده از ماسک صحیح نیز مهم است. استفاده از ماسک فیلتر برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب مناسب نیست. ماسک با قیمت بالا ، ماسک N95 نامیده می شود ، به تاج کمک نمی کند. دلیل این امر آنست که دریچه ها یا فیلترهای موجود در این تنفس ها هوا را به داخل و خارج از دستگاه تنفسی منتقل می کنند ، جایی که ویروس وارد و خارج می شود.

ماسک های جراحی نیز مناسب نیستند. ماسکی که باید بعد از 7-8 ساعت دور انداخته شود. بهترین نوع ماسک ، ماسک پارچه ای است. هنگام استفاده از ماسک مراقب باشید. ماسک را زیر چانه قرار ندهید. “ماسک زدن با حفظ فاصله اجتماعی و ادامه شستن دست ها به کاهش ویروس در ویروس کمک می کند.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل