اقتصادی

ضرورت نظارت دقیق بر بازار کالا‌های اساسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین

به گفته منابعی از معاون اول رئیس جمهور ، جلسه ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون رئیس جمهور در روز اول برگزار شد و در مورد مسائل مربوط به اصول و موارد ضروری بحث و گفتگو شد.

با اشاره به عدم رضایت مردم از نیازهای مردم مانند ایشاکوجهانگیری در این کنفرانس ، افزایش اخیر قیمت برخی کالاهای اساسی و تخم مرغ ، مدیریت و سازماندهی قیمت ها ، با پشتیبانی ارز دولتی وی تأكید كرد كه آنها نیاز به نظارت دقیق بر بازار محصولات اساسی و ضروری دارند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که هنگام تعیین قیمت ها ، حمایت از تولیدکنندگان و همچنین توجه و حمایت ویژه از مصرف کنندگان باید همزمان در نظر گرفته شود: لازم به ذکر است که تولید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و در عین حال قیمت کالاهایی که قسمت مهمی از سبد غذایی کم درآمد را تشکیل می دهند نباید به گونه ای تنظیم شود که زندگی مردم را تحت فشار قرار دهد. ..

آقای جهانگیری قصد دارد از سازوکارهای مختلفی مانند کنترل صادرات به وزارت زراعت ، معدن و تجارت وزارت زراعت ، معدن و تجارت برای تولید محصولات مورد نیاز مردم مانند تخم مرغ استفاده کند و قیمت این محصولات افزایش یابد. خواستم بلند نشوم.

در این جلسه همچنین وزیر جهاد کشاورزی ، دبیر سازمان حفاظت از محیط زیست ، دبیر سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیران ارشد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده حضور داشتند تا در مورد دلایل گرانی اخیر تخم مرغ صحبت کنند.

پس از بحث و گفتگو ، کنفرانس تصمیم گرفت با اعمال محدودیتها و تعهدات در مورد صادرات تخم مرغ ، قیمت این محصول در بازار را کنترل کند ، سازمانهای حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وزارت کشاورزی و وزارت معدن هستند. من مسئول هماهنگی با بودم. سپس ضمن تعیین قیمت تخم مرغ برای نظارت کامل بر قیمت بازار معامله کنید.

همچنین تصمیم گرفته شده است که وزارت جهاد کشاورزی ، جهاد با وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی برای اجرای برنامه های لازم برای واردات و تأمین نهاده های دامی همکاری کند.

دکمه بازگشت به بالا