همه فهمیدند پادشاه لُخت است!

در کمتر از یک هفته ، یکی از عجیب ترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ معاصر آمریکا برگزار می شود. اگرچه ممکن است انتخابات در سال های اخیر بالاتر از میانگین رای باشد ، اما اکثر تحلیلگران و سیاستمداران بین المللی معتقدند که این موذی ترین و ناگوارترین انتخابات در دهه های گذشته است.

به گزارش مجله آنلاین ، مهدی خانعلی زاده ، پژوهشگر روابط بین الملل ، در روزنامه وطن امروز نوشت: “البته ، این انتخابات از چنین عناصر متناقضی برخوردار نیست. انتخاباتی که رئیس جمهور فعلی آن را نمایش فاسد ، تقلب و شکست مردم و نامزدهای رقیب برای چهار سال گذشته می نامد. آن را محلی برای نجات آمریکا از باتلاق های متعفن توصیف کنید.رئسای جمهور سابق هم رنگ برای بسیج مردم بسیج می شوند ، با بلندگوهای قابل حمل گردش می کنند و از هواداران می خواهند به معاون رئیس جمهور سابق رای دهند. انتخابات قانع کننده. انتخاباتی که با یک بحث کمتر رکورد رای گیری قبل از انتخابات را شکست.

مقالات زیادی درباره خصوصیات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نوشته شده و ده ها مقاله دیگر نیز منتشر شده است. از اولین بحث ها و داستان های “دام” توسط بیدن و ترامپ از بالاترین سطح سیاست در ایالات متحده گرفته تا درک طیف از ماهیت تبعیض آمیز نژادی رویاهای آمریکایی. اما بیش از هر مسئله دیگری کاهش سیاست های کشور است.

اصطلاح “افول آمریکایی” در کشور ما بسیار مناسب و نادرست به کار رفته است و کلیشه ای است که احتمالاً تاثیری بر مخاطب ندارد و حتی می تواند باعث نادیده گرفتن عموم مردم شود. هست اما نیست. آنچه در سیاست های آمریکا در دو ماه گذشته رخ داد نمایش آشکار برهنه شاه بود. برخلاف داستان معروف “هانس کریستین آندرسن” ، همه از ترس از عظمت و شکوه پادشاه جرات ابراز برهنگی خود را در داستان نداشتند و سرانجام شجاعت کودک به پایان رسید. پادشاه آسمان در ایالات متحده کمی ضعیف است زیرا آن را رها کرد. از همان ابتدا مورد تمسخر و تمسخر قرار گرفت. از ریچارد هاس ، رئیس شورای روابط خارجی ، تا کاربران شبکه های اجتماعی ، همه نشان داده اند که کاخ سفید دیگر حتی با دوپینگ هالیوود دیگر قادر به انجام کاری نیست.

اما چرا شما اعتقاد دارید سیاست آمریکا رو به افول گذاشته است؟ در این راستا ، بررسی جایگاه هر یک از دو کاندیدای اصلی که شاید به عنوان مدیر اجرایی کشور انتخاب شده اند ، روش صحیحی برای درک این موضوع است.

تصویب مقامات برجسته جمهوری خواه ترامپ ، مانند سناتور یوتا ، میت رامنی و رهبر حزب ، کالین پاول ، توانایی انتصاب سیاستمداران به عنوان جمهوری خواه ، علاوه بر شکاف های عمیق در حزب را نشان داد. .. همچنین توانایی رای دادن علیه ترامپ در مسابقات درون حزبی را ندارد. به عبارت دیگر ، ترامپ ، به وضوح در حوزه سیاسی ، اکنون تنها شخص معتبر در یک مهمانی فیل است. تنها مزیت نسبت به رقبای دموکراتیک او دموکراسی نبودن او است.

این حزب که مدتها به خاطر سخنرانی های شدید و آموزه های مختلف خود در سیاست های دیپلماتیک شناخته می شد ، اکنون برای حفظ کرسی های خود در دفتر بیضی کاخ سفید به بازرگانان برجسته اعتماد می کند. هنگامی که هنری کیسینجر زمانی در مورد چپاول اموال ملی و تأمین منافع ملی آمریکا در مناطق مختلف جهان نظریه پردازی می کرد ، جمهوری خواهان اکنون نگران انتشار فیلم غیراخلاقی وی در هتل های روسیه هستند. من هستم.

در همین حال ، نامزدهای دموکرات که در اولین مسابقه شرکت کردند از “تالسی گبارد” به عنوان یک زن جوان نظامی تا “الیزابت وارن” به عنوان یک سیاستمدار باسابقه که همچنین به اقلیت نژادی تعلق دارد ، متغیر بودند. .. و حتی برنی سندرز ، که در رقابت 2016 محبوبیت فوق العاده ای کسب کرد ، مقامات ارشد حزب را مجبور به فریب به نفع هیلاری کلینتون کرد. با این حال ، در یک روند کنترل شده ، جو بایدن خیلی ناگهانی وارد صحنه شد و خیلی زود توانست در انتخابات سال 2020 خود را به عنوان کاندیدای اصلی دموکرات ها معرفی کند.

وی بدترین نامزد حزب دموکرات بود. اگر گابارد بخواهد واشنگتن به دلیل سوابق نظامی خود در غرب آسیا در روابط سایر كشورها دخالت نكند و سندرز می خواهد از نفوذ لابی صهیونیستی آمریكا برای رویكرد سوسیالیستی خود بكاهد ، بایدن همه چیز را درگیر می كند. این نماد کل ویژگی های ترامپ است. به گفته شورای روابط خارجی ، وضعیت کنونی در غرب آسیا اوج سالها اوج مستقیم او در مجلس سنای آمریکا و دولت است و وی ارتباطات شدیدی با لابی اسرائیل در ایالات متحده دارد. در حقیقت ، انتخابات بایدن را باید نمادی از تمرکزگرایی دانست که پیرمردها و پیرمردهای دموکرات چارچوب قدیمی را حفظ کرده و از ظهور چارچوب های جدید جلوگیری می کنند. به نظر می رسد حتی پس از طغیان 2016 ، دموکرات ها تمایلی برای تغییر سیاست از چارچوب فاسد سنتی خود ندارند.

شاید بهترین تعبیر در این زمینه متعلق به “فرانسیس فوکویاما” باشد. وی یک نظریه پرداز برجسته ژاپنی-آمریکایی است که در ایران به عنوان نظریه “پایان تاریخ” شناخته می شود ، 30 سال پس از انتشار نظریه ، دست خود را بالا برد و توضیح داد که روند سیاسی ایالات متحده سقوط کرده است. انجام داد فوکویاما در مقاله ای که در شماره اخیر وزارت امور خارجه قبل از بحث انتخابات منتشر شد ، ایالات متحده را “کشوری زانو زده” خواند که فارغ از نتیجه انتخابات به همان شیوه به ارث می رسد. نظریه پردازان جنبه های قدرت ایالات متحده در دوران پس از تاج را بررسی می کنند و سرانجام نتیجه می گیرند که اگر ترامپ ادامه دهد ، واشنگتن از آخرین جرقه ، یعنی قدرت در صورت انتخاب بایدن ، محروم خواهد شد. به معنای بازگشت به ایالات متحده نیست. وی بر این باور است که میراث اخیر که می تواند برنده انتخابات باشد ، تصویری زانو زده از کشور است که در پرونده ترور جورج فلوید در رسانه ها به بیرون درز کرد.

ظرف چند هفته برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده اعلام خواهد شد ، اما لازم نیست منتظر بازنده باشید. حوزه سیاسی ایالات متحده قبلاً دست خود را بلند کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا