مومو و شوخی‌های خطرناک آن

چندین هکر اینترنتی به نام هلو در مناطق مختلف ایران دستگیر شده اند

به گزارش مجله آنلاین شهروندان آنلاین او می نویسد: “همه چیز شوخی تلقی می شود. چهره های ترسناک و مشهور این روزها به یک سرگرمی وحشتناک تبدیل شده اند. افرادی که بازی های خطرناک را شروع می کردند اکنون یکی یکی دستگیر می شوند. اخیراً در مورد موم زشت شوخی کرده اند افرادی که هستند

طعمه آنها کودکان و نوجوانان هستند. جوانانی که به دلیل عدم مهارت و دانش کافی در فضای مجازی در معرض این آسیب ها و تهدیدات هستند. تصویر زشت مومو به یک اسباب بازی در دست هکرهای اینترنتی تبدیل شده است.

“بیایید بازی کنیم” همه چیز با یک جمله ساده شروع می شود. مدت هاست که به جملات ساده اما خطرناک هشدارهای لازم داده می شود ، اما هنوز افرادی هستند که در دام این فریبکاران قرار می گیرند. افرادی که اخیراً این چالش خطرناک را به یک سرگرمی جدید تبدیل کرده اند.

در واقع ، Momo حساب WhatsApp است که کاربران ابتدا یک لینک تماس دریافت می کنند. پس از شروع مکالمه از یک حساب هلو ، از شخص دعوت می شود که رفتار خطرناکی را انجام دهد. بنابراین ، بیشتر این پیام برای اهداف آزار دهنده ارسال می شود و توصیه می شود کاربران بدون باز کردن سریع آن را حذف کنند.

آزار و اذیت دانشجویی ساری

یک دانش آموز سلبی به دلیل ایجاد وحشت در همکلاسی های خود در نتیجه چالش مومو دستگیر شد. این آخرین خبر در مورد چالش های جدید قلدری در فضای مجازی است. دانش آموزی که یک چالش خطرناک را شروع می کند و فیلم های ترسناکی را برای درگیر کردن دوستان و همکلاسی هایش در یک بازی پیچیده ارسال می کند.

اخیراً به دنبال معرفی و شکایت برخی افراد در ساری ، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس FATA قرار گرفت. شکایت مربوط به ارسال پیام یا فیلم تهدیدآمیز به کودکان به نام Momo Challenge بود. بنابراین ، با توجه به اهمیت موضوع ، بررسی دقیق کارشناسی آغاز شده است. تا زمانی که صاحب خط تلفن این شخص مشخص شود.

او به پلیس گفت که سیم کارت مربوط به خودش است اما پسرش متعلق به اوست. بررسی های بعدی نشان داد که کودک برای انجام تکالیف تلفن همراه دارد. او همچنین بدون اطلاع پدر و مادرش ، پیام تهدیدآمیزی را در واتس اپ ارسال کرد.

دانش آموز مورد بحث که تحت تأثیر چالش مومو قرار گرفته بود ، به شوخی با استفاده از تصویر مومو در میان همکلاسی های خود حسابی ایجاد کرد. وی با ارسال پیام های تهدیدآمیز باعث ایجاد استرس در برخی از دوستان خود شد. بنابراین پرونده ای علیه متهم تشکیل و وی به مراجع قضایی ارجاع شد.

گزارش

سرهنگ سامه خورشاد ، رئیس اداره پلیس FATA مازندران گفت: “باید یک صفحه اجتماعی وجود داشته باشد.”

بازداشت هرمزگان از گروه ترسناک

اما این تنها مورد در ایران نیست. بازیکنانی که روحیه نوجوانی دارند فقط برای سرگرمی در سایر مناطق کشور دیده می شوند. همزمان با آشوب این بازی خطرناک در ایران ، برای اولین بار اولین گروه مزاحم دستگیر شدند. گفته می شود که پس از مرگ نوجوان آواجی ، او از ترس هلو دچار حمله قلبی شده است. در این زمان بود که پلیس فتح هرمزگان یک گروه متجاوز را در حساب Momo خود دستگیر کرد.

یک نفر اخیراً با پلیس FATA تماس گرفته و گفته است که صاحب حساب WhatsApp با عروسکی به نام “Momo” و عکس پروفایل یک روح شیطانی پیام بازی را برای فرزند من ارسال کرده است. با این حال ، پس از اینکه پسرش از ادامه بازی امتناع کرد ، صاحب حساب اطلاعات شخصی خانواده ما را ارائه داد. او بارها پسرم را ترغیب کرد که تهدید را ادامه دهد. “این باعث ترس و وحشت در خانواده ما شد.”

مطالعات نشان می دهد که افراد حساب های WhatsApp را با شماره های موقت خارجی یا داخلی راه اندازی می کنند و دیگران را به همین روش مورد آزار و اذیت قرار می دهند. این برای دستگیری متهم پس از اقدامات پلیس و تحقیقات فنی کافی بود.

اعتراف به گناه

در بازجویی ، متهم گفت: “در گروه دورهمی ، در حالی که دوستانی در واتس اپ داشتم ، اطلاعاتی درباره هلو به من ارائه شد. من همچنین یک حساب WhatsApp را با پسر عموی و دوستانم ایجاد کردم. من این کار را با استفاده از یک شماره کارت یا یک شماره موقت خارجی انجام دادم ، و سپس عکس پروفایل “هلو” و یک شبح ترسناک را ارسال کردم. ما پیام چالش ترسناک را به او دادیم. “قصد ما فقط یک شوخی بود.”

در اعترافات این پسر ، رهبر گروه و شش نفر از دوستان وی شناسایی شده و برای رسیدگی به این پرونده خاص اقدامات قضایی را آغاز كرده است.

سرگرمی خطرناک دانشجویان Girofty

سومین آبان بود که همین خبر از گیرفت می رسید. نوجوانی که بازی هلو را با انگیزه سرگرمی و وحشت در میان دوستانش تبلیغ می کرد. کارشناسان پلیس فتای جیرفت در فضای مجازی مشاهده کرده اند که افراد در حال ارسال پیوندهای تماس با عنوان بازی Momo برای درخواست تماس با کاربران هستند. کارشناسان پلیس FATA این شخص را در اقدام پلیس برای ارتقا violence خشونت و بیماری روانی جوانان و جوانان دستگیر کردند.

دستگیری آزار دهنده بابلی

پلیس یک مروج بازی هلو را در بابل دستگیر کرد. به دنبال شکایت مسئولان مدرسه در شهر برای ارسال پیام یا کلیپی تهدیدآمیز به نام چالش مومو به وی و برخی از دانشمندان در مدرسه ، موضوع در دستور کار کارآگاه پلیس فتوا قرار گرفت. انجام شده.

تحقیقات نشان داده است که شخصی از خط تلفن همراه برای ارسال پیام به مدیر و همکلاسی های خود در قالب چالش هلو استفاده می کند. با شناسایی متهم و هماهنگی قضایی ، فرد دستگیر و سیم کارت و دستگاه تلفن همراه وی کشف شد.

جو شیطنت و آزار و شکنجه با هلوهای ایرانی

مدیر مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس ناجا فاتووا چالش جدید در ایران را محل آزار و اذیت توصیف کرد: “مومو یک چالش آشکار نیست. بلکه یک فضای شیطنت و آزار و اذیت توسط گروه همسالان است. FATA گزارش عمومی مومو بر اساس این مورد خاص پلیس عمل کرد. مومو سطح پراکندگی و انتشار در جامعه را افزایش داد و باعث وحشت مردم شد. طبق تحقیقات پلیس FATA ، اینها معلوم شد که همه پیام ها آزار و اذیت است. برخی از افراد با حساب های ایرانی پیام های خود را با انگیزه آزار و اذیت منتشر می کنند. این یک مزاحمت معمول است. اکنون فضایی به نام هلو نامیده می شود. “

وی تأکید کرد که باید از پاسخ دادن در برابر پیام های ناشناس خودداری کند ، “اگر پیامی ارسال کردید که حاوی محتوای هلو یا عکس پروفایل هلو است ، نباید مراقب باشید. مردم باید آنها را باز کنند. نه. بهتر است ابتدا از پیامی که دریافت کرده اید اسکرین شات بگیرید و تعداد افرادی را که پیام را ارسال کرده اند ضبط کنید. سپس حتما پیام را حذف کنید. “مردم از پلیس FATA عکس می گیرند. می توانید آن را به بخش گزارش عمومی وب سایت ارسال کنید. “

هیچ شکایتی در مورد هلو ندارید

در همین حال ، سروان داوود معظمی گودرزی ، رئیس پلیس FATA تهران بزرگ ، همچنین گفت که در تهران ، هیچ شکایتی از مومو توسط پلیس FATA دریافت نشده است. “وی تحت نظارت است ، اما در تهران ، مومو هرگز در این زمینه شکایت یا دستگیر نشده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا