اقتصادی

رویای اوج‌گیری با مرد روس

پس از ولاسکو ، سه مربی خارجی دیگر هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفتند و تیم ملی تحت نظارت آنها یک دوره فراز و نشیب را تجربه کرد. حالا همه از آرچنوی روسی می خواهند که والیبال ایران را بالا ببرد.

به گزارش مجله آنلاین ، روزنامه دنیای اقتصادی وی نوشت: سرانجام ، پس از حدس و گمانهای فراوان ، هیئت فدراسیون والیبال رسماً ولادیمیر آرکنو را به عنوان گزینه اصلی و نهایی هدایت تیم ملی معرفی كرد. پیش از این از Daniel Castellani آرژانتینی به عنوان یکی دیگر از گزینه های فدرال یاد می شد ، اما پیش بینی می شود که Arceno خوش شانس تر باشد و در صورت بروز مشکل خاصی ، فدرال با این مربی روسی قرارداد منعقد می کند. تلاش برای امضا کردن. تیم ملی والیبال ایران در اوایل دهه 1990 با حضور خولیو ولاسکو آرژانتینی رسما وارد دوره جدیدی شد. عملکرد وراسکو آنقدر عالی بود که هنوز هم بسیاری در مورد نقش جدی وی در توسعه تاریخی و جهانی شدن والیبال در کشورمان صحبت می کنند. پس از ولاسکو ، سه مربی خارجی دیگر هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفتند و تیم ملی تحت نظارت آنها یک دوره فراز و نشیب را تجربه کرد. حالا همه از آرچنوی روسی می خواهند که والیبال ایران را بالا ببرد.

خولیو ولاسکو

یک مربی آرژانتینی که به سه زبان انگلیسی ، ایتالیایی و اسپانیایی مسلط است ، از سال 2011 هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده دارد. او تیم ایران را به اولین قهرمان جام ملت های آسیا تبدیل کرد. شاگردان ولاسکو در جام جهانی 2011 ژاپن نیز غافلگیر شدند و از بین 12 تیم شرکت کننده در جایگاه نهم جدول تیم میزبان قرار گرفتند. پس از آن ، تیم ملی والیبال ولاسکو برای اولین بار از زمان آغاز لیگ جهانی والیبال ، مصر و ژاپن را شکست داد و به مسابقات لیگ جهانی والیبال 2013 صعود کرد. حضور در جام جهانی 2014 یکی دیگر از دستاوردهای ولاسکو برای والیبال ایران بود. مردی که به عنوان سرمربی افسانه ای تیم ایران شناخته می شود. وی در سال 2014 نیمکت تیم ایران را ترک کرد و آرژانتین را هدایت کند.

اسلوبودان کواچ

پس از جدایی خولیو ولاسکو در سال 2014 ، مسئولان فدراسیون والیبال اسلوبو دانکوباک را به عنوان جانشین خود انتخاب کردند. کواچ با فدراسیون قرارداد سه ساله داشت و تعجب آور نبود که به عنوان جانشین مربی افسانه ای کار دشواری انجام دهد. وی در لیگ جهانی 2014 اولین پیروزی تاریخ والیبال ایران را مقابل تیم ملی برزیل بدست آورد. کواچ در همان مسابقات با تیم ملی در رده 4 و در مسابقات قهرمانی جهان در آن سال 6 شد. وی همچنین در مسابقات آسیایی 2014 با تیم ملی برنده شد. با این حال ، جایگاه هشتم وی در جام جهانی 2015 انتقادات را نسبت به مربی صربستانی وی برانگیخت و از کار برکنار شد. نیمکت نشین ایران اولین تجربه حضور من در تیم ملی کواچ بود. با این حال ، او بعداً رهبری اسلوونی و صربستان را پذیرفت.

رائول روزانو

سومین مربی خارجی تیم ملی والیبال مدرن ایران رائول روزانو آرژانتینی بود. مقامات فدرال در سال 2016 بین او و آناستازیا مردد بودند ، اما سرانجام روزانو را به عنوان رستاخیز تیم بزرگ انتخاب کردند. مهمترین دستاورد روزانو آوردن تیم ملی ایران به المپیک 52 سال بعد بود. تیم ملی کشورمان در این مسابقات پنجم شد. سرانجام چهار ماه پس از المپیک ریو اخراج شد.

ایگور کوراکوویچ

از سال 2017 ، کشور ما توسط Igor Kolakovi م در مونته نگرو هدایت می شود. وی از سال 2006 تا 2014 در تیم ملی صربستان موفق بود و پس از آن مسئولیت تیم باشگاه را بر عهده داشت. این مربی به ایران اجازه داد در جام جهانی (یا جام جهانی کوچک) مقام سوم را کسب کند. بازی ای که همیشه یک سال پس از المپیک توسط ژاپن حمایت مالی می شود. تیم ملی کشورمان زیر نظر این مربی در لیگ جهانی 2017 یازدهم شد. کولاکووی قهر مان در مسابقات آسیایی 2018 با ایران پیروز شد و متعاقبا عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا 2019 را در تهران بدست آورد. با راهنمایی این مربی ، ایران سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد و در سال 2019 به مقام هشتم رسید. با این حال ، عملکرد Kolakovi عملکرد به طور مداوم توسط کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت و در نهایت این همکاری قطع شد.

ولادیمیر آرچنو

اکنون ظاهراً در 53 سالگی نوبت آرکنو راس است که تیم ملی کشورمان را هدایت کند. وی سابقه هدایت تیم ملی روسیه را دارد و با این تیم قهرمان المپیک ، جام جهانی و لیگ جهانی شده است. مسئولان فدراسیون والیبال خواهان بازگشت این تیم به دوران خوب تحت هدایت آرچنو هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا