اقتصادی

معرفی چند داروی گیاهی چینی برای کنترل کرونا

بیماری Covid-19 ویروس جدید و بسیار عفونی است. در صورت عدم وجود واکسن های خاص یا داروهای ضد ویروسی برای درمان این بیماری ، گزینه های مختلف درمانی از جمله داروهای سنتی برای پیشگیری و درمان Covid-19 در نظر گرفته شده است. در همین راستا ، کمیسیون ملی بهداشت چین مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای تشخیص و درمان Qovid-19 منتشر کرده است. این شامل علت شناسی ، ضد ویروس درمانی و طب سنتی چینی است.

به گزارش مجله آنلاین ، “عصر ایران” در ادامه می نویسد: مقامات می گویند که چین در مبارزه با شیوع کویت-19 پیشرفت های چشمگیری داشته است و طب سنتی چین نقش مهمی در درمان این بیماری داشته است. از زمان شیوع Covid-19 ، کمیسیون ملی بهداشت چین یک سری پروتکل های تشخیصی و درمانی برای این بیماری ایجاد کرده است. درمان با گیاهان سنتی چینی بخش مهمی از این پروتکل ها است. در این پروتکل های درمانی ، شش دارو براساس تجربه بالینی برای پیشگیری و کنترل بیماری های همه گیر انتخاب شده است.

یو یان هونگ ، معاون اداره ملی طب سنتی چین ، زیرمجموعه کمیسیون بهداشت ملی چین ، در آوریل اعلام کرد که بیش از 50،000 بیمار مبتلا به Covid-19 که تحت درمان های پزشکی سنتی چین قرار گرفته اند ، مرخص شده اند. .. .. از شش دارو و نسخه داروی سنتی چینی در این منطقه استفاده می شود ، از جمله Jinhua Qinggan ، Lianhua Qinghun ، Huashi Baidu ، Xuanfi Baidu ، Xu Beijing و Qingfi Peido Decoction.

به گفته یوان هنگ ، برای بیمارانی که علائم خفیف تا متوسط ​​دارند ، ابتدا استفاده از گیاهان سنتی چینی در نظر گرفته می شود و پزشکان وضعیت بیمار را کنترل می کنند تا از تخفیف علائم و شدت آن اطمینان حاصل کنند. انجام دادن. برای بیماران با علائم شدید یا شدید ، استفاده از ترکیبی از طب سنتی چینی و غربی نیز در دستور کار پزشکان چینی است. آنها همچنین یک دوره نقاهت را پیشنهاد می کنند که شامل داروهای گیاهی سنتی ، طب سوزنی و سایر روش ها برای بهبود روند بهبودی بیمار است.

شش گیاه چینی سنتی برای درمان کوید -19 وجود دارد.

جین فاتینگان

Jinhua Qinggan در طی شیوع آنفلوانزا H1N1 2009 تولید شد. این محصول از 12 گیاه دارویی از جمله نعناع ، شیرین بیان و گل انگینس تشکیل شده است که به کاهش دمای بدن ، پاکسازی و سم زدایی ریه ها کمک می کند. طبق مطالعات بالینی ، گرانول های Jinhua Qinggan اثر درمانی قابل توجهی بر علائم خفیف Covid-19 مانند تب ، سرفه و خستگی دارد و همچنین می تواند اضطراب روانی بیماران را کاهش دهد.

لیانهوا چینگون

کپسول / گرانول Lianhua Qingwen یکی از رایج ترین داروهای سنتی چینی است که در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شود. این دارو از 13 گیاه دارویی تشکیل شده است. در مطالعات بالینی ، این دارو طیف گسترده ای از اثرات ضد ویروسی را نشان داده است. Lianhua Qinghun نه تنها به مبارزه با ویروس کمک می کند ، بلکه دارای اثرات ضد باکتری و ضد التهابی است. بنابراین ، به بهبود علائم آنفلوانزا و مبارزه با ذات الریه کمک می کند. در مورد درمان Covid-19 ، مطالعات نشان می دهد که کپسول های Lianhua Qinghun نه تنها رشد ویروس SARS-COV-2 را در آزمایشات بالینی سرکوب می کند ، بلکه علائم بالینی بیماران Covid-19 مانند تب ، سرفه و خستگی را نیز کاهش می دهد. انجام داد ..

شوی بیبیینگ

Xuebijing تزریقی در طی همه گیری سال 2003 SARS معرفی و به بازار عرضه شد. این داروی گیاهی سنتی چینی از عصاره پنج گیاه دارویی تشکیل شده و عملکرد اصلی آن سم زدایی از بدن و بهبود جریان خون است. مطالعات اولیه نشان داده است که این داروی تزریقی را می توان با داروی مدرن ترکیب کرد تا از شدت بیماری بکاهد و میزان بستری شدن در بیمارستان را افزایش دهد. مطالعات همچنین اثر ضد ویروسی داروهای اسکراب را نشان داده است که می تواند ویروس کرونا و فاکتورهای التهابی ناشی از رشد آن را به طور قابل توجهی مسدود کند. یک مطالعه مقایسه ای بر روی 710 بیمار به طور مشترک در بیش از 30 بیمارستان چین انجام شده نشان داد که تزریق دارو در ترکیب با درمان معمولی می تواند میزان مرگ و میر بیماران جدی و طول مدت بستری در اتاق مراقبت های ویژه را 8.8٪ کاهش دهد. انجام شد به طور خاص بیمارستان را به 4 روز کوتاه کنید.

چینگوفی پایدو

فرمول Qingfei Paidu از برخی دستورهای قدیمی در یک کتاب طب سنتی چینی گرفته شده است که در انگلیسی با عنوان “درمان بیماری های سرماخوردگی” شناخته می شود. جوشانده Chingofi Paido از 21 نوع گیاه تشکیل شده است و اثرات درمانی مهمی از جمله بهبود نه تنها وضعیت ریوی بیماران جدی را نشان می دهد بلکه علائمی مانند تب ، سرفه و خستگی را نیز نشان می دهد. مطالعات نشان داده است که این جوشانده می تواند مسیرهای سیگنالینگ سلولی را تنظیم کرده و از تکثیر ویروس جلوگیری کند. از جوشانده Chingofi Paido همراه با داروی غربی برای درمان بیماران با علائم شدید و شدید استفاده می شود. این جوشانده خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. به گفته هوانگ لوکی ، رئیس آکادمی علوم پزشکی چین ، 1244 بیمار در 10 ایالت چین جوشانده مصرف کردند.

هواوی بایدو

توسط Huashi Baidu توسط تیم طب سنتی چینی آکادمی علوم پزشکی چین ساخته شده است. مصرف اصلی این دارو که از 14 گیاه تشکیل شده است سم زدایی ، از بین بردن آب و گرما از بدن و رفع سرفه و تعادل قسمت داخلی آن است. از این دارو می توان برای درمان بیماران با شرایط خفیف ، متوسط ​​و شدید استفاده کرد. به گفته محققان چینی ، Huawei Baidu می تواند بهبودی و اقامت در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و علائم بالینی و بیماری های ریوی را کاهش دهد. عملکرد کلیه و کبد در بیماران تحت درمان با این دارو نیز ارزیابی شد و هیچ عارضه جانبی خاصی مشاهده نشد. این دارو برای آزمایشات بالینی توسط اداره ملی محصولات پزشکی چین تأیید شده است.

شوانفیبائیدو

Xuanfei Baidu از 13 گیاه تشکیل شده است که به پاکسازی ریه ها و کاهش آب و دمای بدن کمک می کند. این برای درمان بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که شوانفی بایدو به کاهش زمان از بین رفتن علائم بالینی کمک می کند و دمای بدن را به حالت طبیعی باز می گرداند. همچنین از تشدید علائم خفیف تا متوسط ​​جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که Schwanfi Baidu به تنظیم عوامل التهابی مانند اینترلوکین 6 و سلولهای T مرتبط (Th17 ، Th1 ، Th2) کمک می کند و طوفانهای التهابی و پاسخهای ایمنی بیش از حد را پس از بیماری Covid-19 سرکوب می کند. من خواهم. کاهش التهاب در مراحل اولیه عفونت مهم است و می تواند با پیشرفت بیماری سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

کلمات پایانی

چین همیشه بر تاریخ باستان دانش پزشکی سنتی خود تأکید داشته است و همانطور که می دانید گیاهان نجیب مانند جینسینگ نقش اصلی را در این علم دارند. البته اهمیت طب سنتی چینی فقط به این کشور محدود نمی شود و سالهاست که در سایر نقاط جهان مانند آلمان کلینیک های اختصاصی برای درمان بر اساس آموزه های طب سنتی چین فعالیت می کنند. تو باید مراقب باشی.

با توسعه بیماری کرونا ویروس قلب ، حمایت دولت چین از این دانش به طرز چشمگیری افزایش یافته است و با توجه به ساختار درمانی ملی در مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، این دانش به طور رسمی برای این بیماری مثر است. در لیست درمان ها گنجانده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا