چهره‌هایی که سال ۲۰۲۰ از دنیا رفتند

از هنر Enio Morricone گرفته تا کرک داگلاس ، John Lucare و شان کانری ، دنیای هنر در سال 2020 بزرگان زیادی را از دست داد.

به گزارش مجله آنلاین ، “مجله آنلاین” می نویسد: البته هنرمندان در کار خود جاودانه هستند اما در هر صورت نبود آنها برای کسانی که سالها با هنرشان خاطره ساخته اند دردناک و تأسف آور است.

در سالی که مرگ کرونا بیداد می کند و جهان با اخبار تلخ پر شده است ، هنر همچنین در سوگ مردان بزرگی مانند انیو موریکونه ، کرک داگلاس ، جان لوکار و شان کانلی سوگواری می کند. هنرمندی بی نظیر که در دنیای فیلم ، موسیقی و کتاب میراث ماندگاری برجای گذاشته است.

فقط یک هفته مانده به پایان سال ، این گزارش برخی از چهره های مشهور دنیای هنر را که امسال درگذشتند مرور می کند.

خداحافظی با “پلنگ سیاه”

چادویک بوزمن ستاره سینمای هالیوود یکی از جوانانی بود که در سال 2020 درگذشت. من با بازی در نقش اولین ابرقهرمان سیاه پوست در فیلم “پلنگ سیاه” او را بیشتر به یاد می آورم. بوسمان چند سال پیش به سرطان روده مبتلا شد و تابستان سال گذشته درگذشت. هنگام مرگ او 44 ساله بود. وی سرانجام در مقابل دوربین “Blackbot MaRini” ظاهر شد و در یک نمایش درخشان تاریخ تلخ سیاه پوستان آمریکایی را دوباره به تصویر کشید. آخرین فیلم او بارها توسط افراد و گروه های مختلف به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال انتخاب شده است.

در آن سال ، کرونا برادوی یک ستاره جوان را از دست داد. نیک کوردرو بازیگر جوان برنده جایزه تونی و ستاره برادوی بود. بازیگر سریال “قانون و نظم” یکی از قربانیان کرونا بود و سه ماه پس از آلوده شدن به بیماری کوید 19 در 41 سالگی درگذشت.

ایلفان خان ستاره بولیوود بهار سال گذشته در سن 53 سالگی درگذشت. وی دو سال قبل از مرگ به نوعی از سرطان مبتلا شد و بسیاری او را بهترین بازیگر فیلم های هندی می دانند و به دلیل بازی های پیچیده و ظریفش در فیلم ها همیشه مورد تحسین قرار گرفته است. .. ستاره های “سلام بمبئی” و “میلیونر سگ اسلم” “دنیای ژوراسیک” نیز جلوی دوربین بودند.

در این سال تلخ ، ستاره انگلیسی بریتانیایی شان کانلی از فیلم جهان در سن 90 سالگی درگذشت. اولین بازیگری که نقش جیمز باند را بازی کرد ، هفت بار به ستاره جهانی تبدیل شد. کانلی بهترین بازیگر نقش جیمز باند به حساب می آید و عناوین بی شماری را در نظرسنجی های مختلف به دست آورده است.

بسیاری از نامه های بزرگ گمشده وجود دارد. اما مشهورترین آنها در ابتدای سال جدید سوگوار دنیای فیلم شدند. کرک داگلاس ، اسطوره هالیوود ، ستاره “اسپارتاکوس” و “جاده افتخار” زمستان سال گذشته در سن 103 سالگی درگذشت. بازیگر اسپارتاکوس دنیا در اواسط جنگ جهانی اول در سال 1916 متولد شد ، در جنگ جهانی دوم شرکت کرد و به یکی از ستاره های بلامنازع سینما تبدیل شد.

چند ماه پس از مرگ کرک داگلاس ، نوبت به ستاره دیگری در عصر طلایی هالیوود رسید. اولیویا دهابیلند مانند داگلاس در سال 1916 متولد شد و مانند او در سال 2020 درگذشت. این بازیگر برای شاهکارهای بی انتها دو جایزه اسکار از جمله “هدر رفته” و “رویای شب نیمه تابستان” را از آن خود کرده است.

خالق آهنگ دائمی

ما از فیلم به دنیای موسیقی می رویم ، اول به افراد مشهور در دنیای فیلم و موسیقی می رویم. انیو موریکونه که با یادداشت جادو می کرد ، در یک روز گرم در ماه جولای درگذشت. من او را به خاطر آهنگ بی نظیرش برای غربی مشهور به یاد می آورم ، اما شاهکارهای دیگر او مانند موسیقی متن فیلم “Cinema Paradiso” را نمی توان نادیده گرفت.

یکی دیگر از آهنگسازان مشهور فیلم ، آدام شلسینگر ، در سال 2020 به دلیل بیماری ویروس کرونا قلب درگذشت. او موسیقی متن فیلم “What You Do!” را نوشت. وی به کارگردانی تام هنکس نامزد جایزه اسکار شد.

او نام شناخته شده ای در دنیای موسیقی راک است و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین گیتاریست های تاکنون شناخته شده است. وونهیلن ، که چند ماه پیش در سن 65 سالگی درگذشت ، از سال 1999 به سرطان مبتلا بود.

نمی توانید از یک فرد تأثیرگذار در موسیقی نام ببرید یا نام خواننده معروف Little Richard را نادیده بگیرید. او در بهار امسال در سن 87 سالگی درگذشت و نه تنها ژانر راک اند رول بلکه R&B ، سل ، هیپ هاپ و بسیاری از ژانرهای دیگر یکی از معماران واقعی بود. در دبیرستان ، باب دیلن می نویسد که هدف او ریچارد کوچک بودن است!

یکی از مشهورترین قربانیان کرونا در دنیای موسیقی “مارک تواین ، ترانه سرای آمریکایی” بود ، همانطور که جان پودینگ یا رولینگ استونز از او تعریف می کند. او الهام بخش بسیاری از موسیقی دانان بزرگ آمریکایی از جمله جانی کش و باب دیلن بود. او پیش از مرگ بر اثر بیماری ویروس کرونا قلب ، سرطان را دو بار شکست داد.

قصه گوی خاموش

تا سال 2020 تعداد هنرمندانی که با قلم داستان می نویسند نیز کاهش یافته است. مری هیگینز کلارک یکی از آنها بود. ملکه تعلیق و خالق داستان های پرفروش مانند “Alien Looks” اوایل امسال درگذشت. او یکی از مشهورترین نویسندگان زن بود و کارهای او همیشه بهترین فروش در بازار بوده است.

نزدیک به پایان سال 2020 ، جان لوکاله در 89 سالگی درگذشت. بنابراین دنیای کتاب نویسنده مشهورترین کتاب های ژانر تریلر و جاسوسی را از دست داده است. او نویسنده رمان های پرفروش مانند “پیله ، خیاط ، سرباز ، جاسوس” ، “جاسوسی که سرد شد” و “مدیر شب” بود. گراهام گرین درباره “جاسوس سرد” گفت: “این بهترین داستانی است که من تاکنون خوانده ام.”

لوکار نه تنها خالق داستان جاسوس است ، بلکه سالهاست که در این فضا نفس می کشد و کار می کند. وی در سال 1931 در انگلیس متولد شد و مدتها در اطلاعات انگلیس کار کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا