نماد سایت مجله آنلاین

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

اگر از فرایند اپیلاسیون و درد های موضعی آن خسته شده اید، ممکن است به لیزر درمانی روی آورده باشد! این روش یکی از روش های مناسب و ایده آل برای از بین بردن موهای زائد بدن است که به دلیل نابود شدن فولیکول های مو در این روش، دیگر خبری از موهای زائد بر روی نواحی خاص بدن نخواهد بود اما استفاده از لیزر در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی می تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد که در این مقاله می خواهیم به صورت کلی به معرفی و بررسی مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم و شما را با نکات این امر آشنا کنیم، اگر به تازگی فرایند لیزر درمانی را انجام داده اید، بررسی و اجرای این فرایند ها می توان به شما در داشتن پوستی سالم تر کمک کند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد که باید به آن حتما توجه کنیم!

لیزر درمان یکی از اولین و برترین روش های موجود در دنیا برای از بین بردن کامل موهای زائد است. این روش امروزه در اکثر کلینک های زیبایی پوست و مو انجام می شود. یکی از مهم ترین مواردی که پس از انجام فرایند لیزر درمانی صورت می گیرد، مراقبت هایی است که باید از پوست خود انجام دهیم تا دچار آسیب های احتمالی همانند قرمزی، خارش و…. نشویم، البته ممکن است که با استفاده از دستگاه های مختلف لیزر، پوست شما واکنش های متفاوتی داشته باشد، به عنوان مثال تفاوت دو دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت را مطالعه کنید. در ادامه اطلاعات کاملی در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

1-از کمپرس یخ استفاده کنید.

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پس از انجام لیزر موهای زائد انجام دهید، استفاده از کرم و یا کمپرس یخ است تا آن قسمت از پوست شما کاملا بی حس شود. استفاده از کمپرس یخ می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند کاهش قرمزی و التهاب پوست پس از انجام این فرایند داشته باشد.

2-از اسکراب ها استفاده کنید.

برای آن که بتوانید منطقه لیزر شده را کاملا نرم نگه دارید باید پس از یک هفته از فرایند انجام لیزر، آن قسمت را با استفاده از اسکراب ها کاملا تغذیه کنید. علاوه بر این که اسکراب ها می توانند باعث کاهش روند رویش موهای زائد شوند، می توانند آن قسمت از پوست شما را نرم و روشن کنند.

3-سعی کنید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد به آن توجه داشته باشید، استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست است. سعی کنید از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که حداقل SPF آن 30 باشد. لطفاً توجه داشته باشید که پوس شما پس از فرایند لیزر درمانی به شدت حساس خواهد بود و این موضوع می تواند در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اشعه ماورا بنفش را جذب کند که این مورد باعث سوختگی موضعی خواهد شد.

4- در دوره مصرف آنتی بیوتیک از لیزر درمان استفاده نکنید.

اگر به تازگی دوره مصرف آنتی بیوتیک را شروع کرده اید، فرایند لیزر درمانی را کمی عقب تر بیاندازید! حدودا 2 هفته.

5- از گرم شدن پوست خود جلوگیری کنید.

همان طور که اشاره نمودیم فرایند انجام لیزر، گرمای قابل توجه ای را به بخش لیزر شده منتقل می کند از این رو اگر شما با انجام فعالیت های بدنی و همچنین قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و یا دوش آب گرم، پوست خود را گرم کنید شاهد عوارض جانبی خواهید بود. در این خصوص توصیه می کنیم حتما از انجام فرایند هایی که باعث گرم شدن موضوعی پوست شما می شود، جلوگیری کنید. در همین خصوص انجام فرایند هایی همچون: برنزه کردن پوست، رفتن به آب گرم، جکوزی، آب گرم، قرار گیری در نور خورشید و… می تواند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند.

6- سعی کنید در طول دوره درمان، به میزان قابل توجهی آب مصرف کنید.

یکی از موارد مهمی که مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد باید به آن توجه داشته باشید، این است که پس از فرایند لیزر درمانی حتما و حتما مصرف آب را به اندازه کافی افزایش دهید تا دچار مشکلات خشکی پوست و همچنین کم آبی نشوید. یکی دیگر از نکاتی که در این بخش می توان به آن اشاره داشت، این است که در جلسات لیزر درمانی عموما پوست های خشک نتیجه دل به خواه را ندارند.

7- از لوسیون و ژل ها استفاده کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که پس از فرایند انجام لیزر درمانی به تمامی افراد توصیه می کنیم، این است که از لوسیون و ژل ها استفاده کنید. استفاده از این محصولات آرایشی و بهداشتی از این جهت مهم است که پوست شما پس از انجام فرایند لیز درمانی دچار التهاب و قرمزی می شود که لوسیون ها و ژل ها می توانند تا حد بسیار زیادی این التهاب را کاهش دهند.

ما توصیه می کنیم حتما از ژل آلوئه ورا در 2 نوبت صب و شب استفاده کنید. البته تفاوتی ندارد و در هر زمانی که مایل به انجام این کار هستید، می توانید این فرایند را انجام دهید تا پوستتان دچار التهاب و قرمزی نشود.

8- سعی کنید از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید!

پوست شما پس از انجام فرایند لیزر عموما دچار حساسیت های موضعی می شود! با این حال سعی کنید در طول دوره درمان خود از لباس های گشاد و آزاد استفاده کنید. لباس های جذب و تنگ به این علت که مرتبط با پوست شما درگیر هستند، نمی توانند پوشش مناسب و ایده آلی برای پوست تحریک شده شما باشند.

چه زمانی لیزر می تواند تمامی اثر خود را بر روی پوست بگذارد؟

این طور نیست که در یک جلسه از فرایند لیزر درمانی بتوانید تمامی موهای بدن خود را ریشه کن کنید! این فرایند حدودا بین 4 الی 6 جلسه که ماهی یک بار انجام می شود، متغییر است و اثر گذاری لیزر نیز در ماه های آخر به خوبی مشخص است.

فرد در طول این دوره باید نکات فوق را به درستی انجام دهد تا بتواند از اثرات منفی لیزر که خارش، قرمزی، التهاب، جوش و… است در امان بماند. طبق بررسی های انجام شده حدودا پس از 5 الی 6 ماه می توانید شاهد کاهش ۸۰ تا ۹۰ درصدی موهای زائد بدن خود در نواحی خاص باشید.

 

خروج از نسخه موبایل