اقتصادی

بود و نبود جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین
دکتر مصطفی جلاری فکورو ، منتقد سینما در گفتگو با “شار و فرنگ” ، جشنواره فیلم فجر را به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور معرفی کرد. “تئاتر سینما تقریباً یک سال است که تعطیل است. ، سالن سینما نمایش داده نمی شود. ” کرونا فیلم را فلج کرد و مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای فیلم و مردم به وجود آورد.

جلالی فخر گفت: “تاکنون جشنواره فیلم فجر وجود فیلم های ایرانی را اعلام کرده و شادی آفریده است. جشنواره فیلم فجر امسال از وجود و نشاط صنعت فیلم خبر می دهد که به دلیل اپیدمی کرونا نفس گیر است. است.

وی گفت: “حتی اگر تعداد کشته شدگان کم باشد ، برگزاری یک جشنواره بدون اعلام پایان کرونا برای وزارت بهداشت یک اشتباه است.”

یک پزشک و فیلم سینمایی با بیان اینکه سالن سینما در حال انقراض است گفت: “علاوه بر اینکه کرونا تئاتر فیلم ما را فلج کرد ، روحیه مردم را تحت تأثیر قرار داد.” منتقد گفت. برای برگزاری هر نوع جشنواره فیلم ، باید منتظر پایان رسمی کرونا از وزارت بهداشت باشیم.

دکتر مصطفی جلاری فاکل گفت: “در شرایط فعلی شیوع تاج ، ما باید بهترین تصمیم را برای تعطیلی سالن سینما بگیریم.” از روز اول شیوع کرونا (مارس 1998) ، من با تأسیس سینما و فیلم سازی مخالفت کردم ، اما اکنون 110 فیلم ساخته شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منتقدان سینما گفتند این جشنواره باید با حضور یک پنجم مردم برگزار شود.

سعید ارحی ، کارشناس فیلم با تأیید مخالفت دکتر جلاری فاکل با میزبانی جشنواره فیلم فجر ، گفت: “تاکنون این جشنواره وجود و تبلیغ فیلم های ایرانی را اعلام می کند. این بهانه است. “

سخنگوی جشنواره فیلم فجر با اعلام اینکه 110 فیلم از طریق ارتباط تصویری در جشنواره حضور خواهند داشت ، اظهار داشت: سرانجام بررسی انجام شده توسط دبیرخانه جشنواره لیستی از 62 فیلم را اعلام کرد. اضافه.

“با ساخت 110 فیلم در سال گذشته ، می توان نتیجه گرفت كه سازمان تئاتر سینما به عنوان مدیر سالن سینما تلاشی برای اجرای پروتكل بهداشت انجام نداده و ساخت فیلم را متوقف نكرده است.” او گفت.

“مسعود نجفی” یکی از دلایل انتخاب 62 فیلم برای ثبت نام برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (4 تا 9 فوریه 1999) ، مجوز تولید را دارد. من گفته بودم.
وی نحوه انتخاب هفت داور جشنواره فیلم فجر را شرح می دهد:
نجفی گفت: در نهایت انتظار می رود 20 فیلم نامزد بهترین فیلم سال شود.

دکمه بازگشت به بالا