نماد سایت مجله آنلاین

توسعه بیجار با افزایش تولیدات کشاورزی محقق می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

توسعه بیجار با افزایش تولیدات کشاورزی محقق می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، دوشنبه شب در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بیجار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، فرماندار ، نمایندگان مردم شورای اسلامی ، مدیر شعبه بانک کشاورزی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، سازمان جهاد کشاورزی نماینده حضور داشت. سازمانی از بخش کشاورزی شهرستان بیجار برگزار شد.

علی اکبر ورمقانی در این همایش گفت: سرکوب در بحث اختصاص آب کشاورزی به بیجار صورت گرفت. این شهر 300000 هکتار زمین دارد اما فقط 8000 هکتار آبیاری می شود.

وی افزود: كودها و بذرها باید در زمان مناسب در اختیار كشاورزان قرار گیرد و برای تأمین تراكتورها باید تخصیص ویجار افزایش یابد.

فرماندار ویجار گفت: تهیه بذر و کود در زمان مناسب ، شروع ماهیگیری در شهر ، اختصاص آب و جلوگیری از بسته شدن چاه ها چهار نیاز اساسی ویجار است.

نمایندگان سازمان کشاورزی شهرستان همچنین به مشکلات و مشکلات حوزه کشاورزی اشاره کردند.

جلوگیری از چرای بی رویه و تخریب مراتع ، مجبور کردن تخصیص ورودی دام به بیمه دام ، اخذ قیمت آب محلی از مرغداران ، موانع نوسازی تجهیزات مزرعه ، مشکلات برق در شیلات قمچقا ، امکانات اصلاح سند وقت گیر کشاورزی که ضمانت نامه بانکی برای دریافت آن را اصلاح می کند یکی از نگرانی های مطرح شده در این کنفرانس بود.

زکریایی نژاد ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان نیز در این کنفرانس گفت: “اگر می خواهید کشور را توسعه دهید ، باید امکانات مهمتری را با بودجه 1400 ببینید و پایدار است. اشتغال و مکانیزاسیون روستایی باید مورد توجه قرار گیرد. “

وی افزود: “علاوه بر توجه به سرمایه کار واحدهایی مانند مرغداری ها ، توسعه بخش زنبورعسل مستقل از آب و خاک است و هیچ گونه فشاری بر منابع وارد نمی شود ، بنابراین توسعه این بخش را در نظر خواهیم گرفت.” من نیاز دارم

او ادامه داد. وی افزود: در حال حاضر 100٪ از منابع تولیدی مرغداری از طریق این سیستم تأمین می شود و طی دو ماه آینده بخش دام نیز می تواند از این سیستم بهره مند شود.

زکریایی نژاد ضمن اعلام توزیع 2 هزار و 705 تن انواع نهاده ها در شهر بیجار گفت:

وی به کشاورزان ایالتی توصیه کرد که همزمان با تولید گندم جو مورد نیاز گاوهای ایالتی را نیز بکارند. زیرا این بخش خریدار محصولات آنها خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل