نماد سایت مجله آنلاین

فونی شاپ : استفاده از حالت ذخیره باتری در گوشی های هوشمند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از مهم ترین شاخصه های گوشی های هوشمند مربوط به باتری آن است که سالم بودن این قطعه سخت افزاری بسیار حائز اهمیت می باشد، اما همانطور که می دانید با گذر زمان ظرفیت باتری های موبایل کاهش پیدا می کند اما از طریق رعایت برخی نکات و نصب برخی برنامه ها برای حفظ سلامت باتری می توانید این زمان را هرچه بیشتر به تعویق بیندازید و نهایت استفاده مفید را از این قطعه سخت افزاری ببرید.

اما علاوه بر این در خود گوشی های هوشمند نیز برنامه هایی به منظور استفاده از حالت ذخیره باتری وجود دارد که مناسب برای زمان هایی است که شارژ باتری شما رو به اتمام بوده و به شارژر برای تامین انرژی دسترسی ندارید.

در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی استفاده از حالت ذخیره باتری در گوشی های هوشمند می پردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

سیستم عامل اندروید از نسخه 5.0 از قابلیت ذخیره باتری  (Battery Saver) برخوردار شد، که مناسب افرادی است باتری گوشی آن ها رو به اتمام بوده و امکان دسترسی سریع به شارژر را ندارند، این دسته از کاربران با استفاده از فعال سازی این قابلیت می توانند با کاهش میزان مصرف باتری تا چندین ساعت از گوشی خود استفاده کنند.

سیستم ذخیره باتری در اندروید را می توانید به صورت دستی فعال کنید که در ادامه مراحل فعال سازی به صورت دستی و خودکار را بیان می کنیم

مزایای حالت ذخیره باتری در گوشی های هوشمند

با فعال سازی این حالت سودمند، کارایی و عملکرد گوشی افزایش پیدا کرده و این امر موجب کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی می شود. لذا با کمک این قابلیت اگرچه ممکن است تا حدودی سرعت گوشی کاهش پیدا کند اما مدت زمان بیشتری می توانید از دستگاه استفاده کنید.

میزان ویبره در گوشی موبایل شما به شدت کاهش پیدا کرده و سرویس ها نیز براساس موقعیت کارکرد محدود می شوند پس می توان نتیجه گرفت که دستگاه در این حالت از سخت افزار GPS استفاده نمی کند و این بدین معنا است که مسیریابی در نقشه گوگل غیرفعال می شود.

علاه بر موارد مذکور اغلب مصارف انرژی که در پس زمینه وجود دارد محدود می شود و برنامه هایی مانند ایمیل- شبکه های اجتماعی و سایر برنامه ها مشابه تا زمانی که آن ها را اجرا نکنید غیر فعال باقی می مانند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که ذخیر باتری را نمی توانید همیشه فعال نگه دارید، این امر تنها برای مواقعی که گوشی موبایل در حال خاموش شدن است مفید است.

فعال سازی دستی حالت ذخیره باتری در گوشی های هوشمند

برای این که بتوانید این قابلیت رابه صورت دستی فعال کنید ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و بر روی زیر شاخه باتری کلیک کنید

(Settings > Battery)

در صفحه ای که پیش رو دارید کلید منو و یا همان علامت سه نقطه را زده و  Battery Saver را انتخاب کنید.

در صفحه ای که برای شما باز می شود کلیدی که در بالا قرار گرفته است را در حالت روشن قرار دهید، توجه داشته باشید زمانی که حالت ذخیره باتری در گوشی فعال می شود نوار وضعیت در بخش بالایی صفحه و همچنین دکمه های نرم افزاری در بخش پایینی صفحه تغییر رنگ داده و شما آن ها را به رنگ قرمز نارنجی مشاهده خواهید کرد.

در واقع هدف اندروید از این تغییر رنگ این است که به شما در مورد وضعیت باتری هشدار دهد و زمانی که از این وضعیت را به صورت خودکار فعالسازی می کنید با این تغییر رنگ متوجه وضعیت و ظرفیت باتری خود خواهید شد.

فعال سازی خودکار حالت ذخیره باتری در گوشی های هوشمند

زمانی که ظرفیت شارژ باتری از میزان خاصی کاهش پیدا کند دیگر نیاز به فعال سازی دستی نبوده و با کمک این سیستم به صورت خودکار امکان فعالسازی حالت ذخیره باتری فراهم می شود.

برای این منظور در بخش تنظیمات گوشی وارد زیر منوی باتری شوید

(Settings > Battery > Battery Saver)،

سپس با انتخاب عبارت Turn on automatically می توانید تمامی حالات مختلف برای فعالسازی خودکار را مشاهده کنید که معمولا دارای سه حالت “هرگز”، 56% باتری” و “15% باتری” می باشد که شما می تواند هر کدام را که تمایل دارید انتخاب کرده که پس از آن سیستم ذخیره باتری فعال می شود.

جهت تهیه و خرید باتری اصلی سامسونگ و آیفون میتوانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-iphone/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خروج از نسخه موبایل