اقتصادی

تغذیه‌درمانی برای مدیریت کووید-۱۹ – مجله آنلاین

مطالعات نشان داده است كه ارتباط مستقیمی بین تغذیه ، سیستم ایمنی بدن و بیماریهای ناشی از ویروس Covid-19 وجود دارد. افرادی که از رژیم غذایی متعادل و سالمی استفاده می کنند دارای سیستم ایمنی قوی هستند و کمتر از سایرین در معرض خطر بیماری و عفونت هستند.

به گزارش مجله آنلاین خبرآن لاین وی نوشت: “از ابتدای اولین مورد ویروس کرونا ، مردم در سراسر جهان با حقایق جدیدی روبرو شده اند ، و این همان زندگی روزی است که ممکن است زندگی آنها در هر زمان به خطر بیفتد.” در این مدت افراد زیادی به ویروس کرونا آلوده بودند و علائم آنها از خفیف و بدون علامت تا شدید بود. محققان دریافته اند که ترکیبات غذایی و غذایی تأثیرات مفیدی بر روی سیستم ایمنی بدن و گیرنده های ACE2 (دو آنزیم مبدل آنژیوتانسین) دارند که به درمان و پیشگیری از بیماران مبتلا به Quid-19 کمک می کند. آنزیم ACE2 به سطح خارجی سلول ها در ریه ها ، رگ های خونی ، قلب ، کلیه ها و روده ها متصل می شود و دروازه ورود برخی از انواع ویروس ها مانند Covid-19 به سلول های بدن است.

محققان دریافته اند که پروتئین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین های A و C ، فیبر غذایی ، سلنیوم و مس در بسیاری از مطالعات از ابتدای جهان Covid-19 ضد التهاب بوده و از التهاب بیماری زا جلوگیری می کنند. چربی های قطبی (چربی های آب دوست و چربی دوست) دارای خاصیت ضدترومبوتیک هستند.

ترومبوز نوعی بیماری است که در آن یک لخته خون در یک رگ سالم ایجاد می شود و این لخته خون جریان خون را مسدود می کند. وقتی لخته خون شروع به حرکت می کند ، آمبول نامیده می شود. عوارض سکته مغزی ، حمله قلبی ، ایسکمی حاد پا یا بازو و ترومبوز شریان کبدی از عوارض مختلف است.

ویتامین های E ، آهن و روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و ویتامین های C ، A ، E و اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

کربوهیدرات ها شاخص گلیسمی بالایی دارند و باعث التهاب در بدن می شوند و باید تا حد ممکن کاهش یابد.

برای سالم نگه داشتن بدن به مکمل هایی نیز نیاز دارید ، اما باید بدانید که از چه ویتامین ها و مواد معدنی کمبودی برخوردار هستید ، زیرا مصرف بیشتر مکمل های مکمل بدن منجر به بیماری می شود. با دریافت مواد مغذی کافی می توانید نه تنها از بیماری های مزمن ، بلکه از سوrition تغذیه و بیماری های ناشی از Covid-19 نیز پیشگیری یا درمان کنید.

از طرف دیگر ، چاقی ، چربی بیش از حد بدن و توده عضلانی بسیار کمی از عوامل خطر برای بیماران Covid-19 است.

ترکیبات فعال طبیعی مانند رسوراترول ، ایکوزاپنتانوئیک اسید ، اسید دوکوزا هگزانوئیک ، کپسایسین و کورکومین موجود در گیاهان و غذاهای دریایی دارای خواص ضد التهابی هستند. رسوراترول ، کورکومین و کپسایسین آنتی اکسیدان هایی هستند که اولی در کشمش ، زغال اخته و انگور قرمز یافت می شود و ماده دوم ماده موثره زردچوبه است. کپسایسین همچنین در فلفل قرمز و فلفل قرمز فراوان است.

اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسید دوکوزا هگزانوئیک نیز اسیدهای چرب امگا 3 هستند و در روغن ماهی و مکمل ها یافت می شوند.

همچنین ، به دلیل ارتباط مهم بین فلور روده و ایمنی بدن ، پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها اثرات محافظتی دارند و ممکن است ترکیبات امیدوار کننده ای مناسب برای درمان تغذیه در بیماران Quid-19 باشد.

مطالعات نشان می دهد ویروس کرونا بیشتر افراد سو cor تغذیه ، به ویژه افراد مسن را آلوده می کند. افراد مسن بیشتر از سایر گروه های سنی در معرض سوnut تغذیه قرار دارند و به دلیل مشکلاتی مانند طعم غذا ، مشکل در بلع و کاهش تحرک دستگاه گوارش به Covid-19 آلوده می شوند.

تغذیه درمانی برای بیماران Covid-19 ایجاب می کند بیمار از رژیم غذایی سالم پیروی کند و از مکمل های ویتامین D ، E و اسید فولیک استفاده کند. در هفته اول بیماری ، رژیم غذایی حاوی پروتئین و قند بسیار کم نیز ضروری است. البته بیماران مبتلا به بیماری شدید باید در هفته اول بیماری غذاهای کم کالری بخورند. اگر افراد مبتلا به بیماری کرون دوام بیشتری دارند ، باید رژیم خود را با کالری متعادل کنند. خیلی کم و زیاد نباشید. مصرف ریز مغذی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی برای این بیماران بسیار مثر است.

به گفته محققان ، استفاده از برخی ترکیبات فعال زیستی در مدیریت بیماری Covid-19 بسیار مهم است و اثرات مفید و موثری بر سیستم ایمنی بیماران Covid-19 در هر سنی دارد. تغذیه درمانی برای درمان موفقیت آمیز بیماران Covid-19 ضروری است.

توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اظهار داشتند که برای جلوگیری از بیماری Covid-19 و البته برای درمان سریعتر بیماران مبتلا به ویروس ، موارد زیر باید انجام شود:

1.1غذاهای تازه و خام بخورید

میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات مانند عدس و لوبیا ، آجیل و غلات سبوس دار ، گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و شیر برخی از مواد غذایی برای خوردن هستند. به جای مواد قندی ، چربی و نمک از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

۲.مقادیر متوسط ​​روغن و چربی بخورید

از چربیهای اشباع نشده مانند آنچه در ماهی ، آووکادو ، آجیل ، زیتون ، دانه های سویا ، کلزا و آفتابگردان وجود دارد استفاده کنید. به جای گوشت بدون چربی ، گوشت سفید مانند مرغ و ماهی بخورید.

از گوشت های فرآوری شده که سرشار از چربی و نمک هستند خودداری کنید. محصولات لبنی کم چرب بخورید. تا حد امکان از غذاهای سرخ شده ، پیتزا یخ ، شیرینی و فست فود خودداری کنید.

همچنین برای جلوگیری از از دست دادن ویتامین ها ، غذاها را بیش از حد پخته نکنید.

3.3نمک و شکر را کاهش دهید

هنگام پخت و پز ، از مقدار کمی ادویه جات سدیم و نمک استفاده کنید. از غذاهایی که سرشار از نمک و شکر هستند خودداری کنید.

از نوشابه های گازدار و غیرالکلی مانند نوشابه و آب میوه و ماست و ماست با طعم غنی از شکر خودداری کنید.

از میوه های تازه به جای شیرینی ، کیک و شکلات استفاده کنید.

4.4آب کافی بنوشید

آب خون حیات است ، مواد مغذی و ترکیباتی را به جریان خون در بدن منتقل می کند ، دمای بدن را تنظیم می کند و مواد زائد را از بدن خارج می کند. این مایع مهم تحرک مفصل را نیز بهبود می بخشد.

نوشیدن روزانه 8-10 لیوان آب توصیه می شود. همچنین می توانید آب سبزیجات ، آب لیمو رقیق شده در آب و بدون قند و سایر نوشیدنی ها مانند چای و قهوه بنوشید ، اما مراقب باشید که مقدار زیادی کافئین یا آب ننوشید.

به گفته متخصصان بهداشت ، تغذیه مناسب می تواند به پیشگیری از بیماری کووید -19 کمک کرده و به درمان آن کمک زیادی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا