نماد سایت مجله آنلاین

روند اسکان، امداد و بازسازی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

روند اسکان، امداد و بازسازی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین
کریم همتی رئیس هلال احمر در گفتگو با تیتر امشب در مورد آخرین وضعیت تحقیقات و روند حضور به موقع در منطقه فاجعه سیزاکت صحبت کرد. در 22/22/2009 زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر شهر سیزاکت را در عمق 8 کیلومتری زمین لرزاند و همکار من ساعت 22:45 در منطقه بود.

همتی افزود: “بر اساس تجربه کاری که قبلاً در سایر مناطق زلزله به دست آورده ام ، همکاران من در چند ساعت اول وارد صحنه شدند.” همچنین زمین لرزه ها در شهرهای یاسوج ، گچساران و دادست احساس شد.

وی اظهار داشت: اولین جلسه مدیریت بحران در کوفیگروژه و بویراحمد صبح روز پنجشنبه با برپایی 70 چادر در اولین گام برگزار شد.

همتی درباره آب و هوای سرد منطقه گفت: خوشبختانه این زمین لرزه مهلک نبود و 63 مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی گفت: “این دوره به دلیل بحران ها و تصادفات بسته نشده است و هیچ کشته ای گزارش نشده است.”

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: “در حال حاضر 3800 چادر به عنوان محل اسکان اضطراری نصب شده است.” همه چیز مورد نیاز به سیزاکت و هموطنانش در روستاهای همسایه تحویل داده شد.

همتی از اعلام کمک های اولیه به منطقه خبر داد و اظهار داشت: 146 روستا و یک شهر سیزاکت ، با حدود 7000 نفر جمعیت ، در 35 کیلومتری غرب یاسوج ، تحت تأثیر زمین لرزه قرار گرفتند. این زمین لرزه فقط به 15 روستا آسیب رسانده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وقفه دو روزه در روند توزیع چادرها و اسکان اضطراری گفت: “برخی از افراد از جای دیگری به سیزاکت آمدند و روند نجات را مختل کردند.”

معاون دیگر بنیاد مسکن ، مهمان دیگر تیتر امشب نیز با تیم ارزیابی منطقه درباره شروع کار بازسازی در منطقه زلزله زده صحبت کرد و افزود: خانه آسیب دیده است. “

وی گفت: “عزیزالله مهدیان” تخریب كامل 700 منطقه شهری و 580 منطقه روستایی به بزرگی 5.6 ریشتر زمین لرزه های كوفگیرویه و بویراحمد را بیان كرد و گفت: “كار آواربرداری آغاز شده و مردم خودشان كنار ما هستند. من ایستاده ام.” .

مهدیان افزود: “فردا ، چهارشنبه ، 27 مارس ، بازسازی در سی سخت کلنگ انجام می شود و تا پایان نیمه اول سال آینده ، 100٪ کار بازسازی به پایان می رسد.”

معاون بنیاد مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات 185 میلیون تومانی به واحد ساخت و ساز شهرستان گفت: 100 میلیون تومان تسهیلات ، 15 میلیون تومان کمک بلاعوض ، 30 میلیون با کارمزد 5 درصد: یک واحد مسکونی شهری است که نیاز به بازسازی دارد. پس از تخریب امکانات ارزان Toman. 20 میلیون تومان برای مسکن موقت و پرداخت اجاره پرداخت می شود.
مهدیان با اشاره به همین شرایط برای واحدهای تخریب شده در روستا اظهار داشت: در مناطق روستایی پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی با نرخ 4 درصد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در مجموع 165 میلیون تومان به نیروهای روستایی تخریب شده پرداخت می شود.

معاون بنیاد مسکن افزود: به همه واحدهای تخریب شده 8 تن سیمان رایگان داده می شود.

فرماندار کوفگیرویه و بویراحمد در یک پیوند ویدیویی با عنوان امشب گفت: “ساختن خانه های مردم با خیال راحت در دستور کار است.”

کلانتری گفت: از فردا اولین پرداخت هزینه اسکان موقت به واحدی که آماده پرونده است پرداخت می شود.

وی گفت: “پیش بینی می شود بازسازی مناطق زلزله زده کوفیگروجه و بویراحمد تا پایان ژوئیه سال آینده به پایان برسد.”

خروج از نسخه موبایل