اقتصادی

مانور دورمیزی زلزله! آیا می‌فهمید مدیریت بحران یعنی‌چه؟

یادداشتی در مورد انتقاد از ایالات عمده و ایالات خاص مربوط به مدیریت لرزه ای. من قبلاً انتقادات زیادی نسبت به این ایده و سازمان نوشتم. نگرانی در مورد زلزله تهران بزرگ و بدترین سیاست های مدیریت بحران

امروز فهمیدم که سازمان مدیریت بحران تهران اخیراً یک عملیات مجازی برای شرق تهران با حضور عوامل مدیریت بحران از 9 ایالت کشور ، دو روز آخر فوریه و اول آماده کرده است. من می خواستم دو روز 2 مارس در تهران به دلیل زلزله. 30 نفر لغو شده اند. خداوند ، پروردگار جهان لغو شده را ستایش کنید! منتقل شود!
تاج اخیر با شیوع فاجعه بار ویروس کرونا انگلیس همراه است ، که خود یک بحران بزرگ تلقی می شود. ده تا بیست نفر از 9 ایالت “از نظر جسمی” برای عملیات بی معنی و مشکل ساز شرکت کردند (به یادداشت قبلی مراجعه کنید) ، در مناطق دور افتاده ، در زمینه مدیریت بحران در 9 ایالت. افراد و متخصصان را برای چند روز خالی کنید!
یک سطح عملیاتی نیز وجود دارد که همان سطح عملکرد دور میز است! سپس ، بعد از صرف صبحانه و گوش دادن به سخنان و آمادگی های مدیر فروشگاه ، به دو مکان تعیین شده آمدم و هدیه دادم! (علی رغم اینکه در زمان زلزله واقعی تهران نمی توانیم سفر کنیم!)

وای ، من می خواستم با سازمان بحران تهران که قرار بود تهران را در مواقع بحرانی کنترل کند ، اتفاق باورنکردنی رخ دهد!
در یادداشت قبلی خود ، من در مورد ماهیت خیالی و خارق العاده این مسائل توضیح دادم ، اما چه کسی واقعاً چنین رفتاری را مجاز و بخشیده می کند. عقل مشترک تخلیه چند روزه کارشناسان مدیریت بحران برای شرکت در یک عملیات خارق العاده در تهران چیست؟

این مسئله نوشتن طرحی برای زلزله تهران است ، فقط نشان می دهد که تصمیم گیرندگان زلزله را درک نمی کنند! اگر در این 9 ایالت همزمان زمین لرزه رخ می داد (این ماهیت زمین لرزه است) ، الله اکبر که مایل بود به این کشورها خدمت کند ، سقوط کرده است! ایالت پیستاز در تهران یعنی اصفهان! اصفهان باید به تنهایی ، بین کشورهای همسایه ، یا تهران چه کار کند! مردم ، چگونه می توان گفت که این ایده از اساس غلط است و نه تنها اشتباه بلکه مخرب است! فکر می کردید همه چیز خیلی راحت است؟ ما یک شبه مدیر بحران شدیم و کنترل 14 میلیون کلان شهر را در دست گرفتیم!
به نظر می رسد این برنامه ها در تاریخ 3 مارس برای سه منطقه باقیمانده تهران و تعدادی از اقدامات متقابل بحران در ایالات خاص و ایالت های باقی مانده برگزار می شود. خدای متعال ، من چه بگویم ، چقدر بگویم یا به کی؟ آیا حتی می فهمید زلزله چیست و مدیریت بحران زلزله به چه معناست؟

بهترین مقامات کشوری و لشکری ​​باید مستقیماً وارد عمل شوند تا درگیر زلزله تهران شوند. خدایا ، من بیش از این درد نمی توانم باز کنم. من 30 سال است که می گویم همه این امکانات باید جمع شود. این طرح مدیریت کلانشهرهای تهران است. به نظر من فقط خدا مانع آن شد تا از بحران بعدی جلوگیری کند!
قرار نبود امام (علیه السلام) عصر به خودش بیاید و به شما دستور داد که این چیزها را برای نجات مrsمنان ، مسلمانان و مردم جمع کنید! به گفته معلمی مثل من ، من 30 سال است که در مورد مدیریت بحران زلزله صحبت می کنم ، می نویسم و ​​فریاد می کشم.

* استاد نمونه ملی مهندسی سازه ، مدیریت لرزه نگاری و مدیریت بحران ، و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا