اقتصادی

چگونه دندان های صدفی داشته باشیم؟

روش صحیح مسواک زدن + چگونه دندان های صدفی داشته باشیم؟

همه ی ما روزانه برای تمیز کردن دندان ها از مسواک استفاده میکنیم، اما تعداد کمی از ما با روش صحیح مسواک زدن آشنا هستیم. علاوه بر این نمیدانیم یک مسواک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اگر قصد خرید مسواک خوب را دارید، یا میخواهید با روش صحیح مسواک زدن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لبخند زیبا دیگران را جادو میکند!

خرید مسواک خوب از شیک فام
لبخندی خاص با دندان های صدفی

لبخند زدن در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارد و تاثیر زیادی بر کیفیت روابط ما می گذارد. یکی از راه هایی که ما می توانیم با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنیم لبخند زدن است. همه ی ما با دیدن افراد بشاش  و خوش خنده  حس خیلی خوبی میگیریم و تمایل داریم روابط خود را با آنها گسترش دهیم. اولین قدم برای آغاز یک تعامل لبخند زدن است. علاوه بر این یک لبخند زیبا، زیبایی و جذابیت  چهره  ی شما را دو چندان میکند. اما لبخند زیبا چه لبخندی است؟ سالم، مرتب و ردیف بودن دندان ها، سفید و صدفی بودن آنها از ویژگی های  یک لبخند جذاب است. اگر فردی دندان های نامنظم و زردی داشته باشد جذابیت وی به شدت کاهش می یابد و هارمونی  و هماهنگی چهره ی وی بهم می خورد. اولین گام برای داشتن لبخند زیبا دندان هایی زیباست. بنابراین مراقبت از دندان ها اهمیت خاصی دارد. اما اصول مراقبت از دندان چیست؟

دندان ها و نقش آنها:

دندان ها علاوه بر نقش چشمگیری  که در زیبایی ها دارند، در حفظ سلامت بدن نیز نقش موثری دارند. به طوری که بهداشت ضعیف دهان ممکن است منجر به بیماری هایی شود. برای این که بطور اصولی از لثه و دندان هایتان  مراقبت کنید بایستی زمان صرف کنید و از مسواک های خوب و مناسبی استفاده کنید. علاوه بر این روش صحیح مسواک زدن هم تاثیر شگفت انگیزی در سلامت دندان ها دارد.

اصول مراقبت از دندان ها:

اصول مراقبت از دندان ها
اولین قدم برای مراقبت از دندان ها مسواک زدن است.

-از مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین بپرهیزید. برای محافظت از دندان ها بهتر است مصرف نوشابه، آبنبات و انواع شیرینی و شکلات را به حداقل برسانید.

-حتما از مسواک های خوب و مناسبی استفاده کنید.

-قبل از مسواک زدن حتما از نخ دندان استفاده کنید.

-اگر می خواهید سلامت دهان و دندانتان حفظ شود و از پوسیدگی دندان پیشگیری کنید، از استعمال دخانیات بپرهیزید.

-روزانه آب کافی بنوشید.

-حتما سالی دو بار برای چکاپ دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

نکاتی درباره ی دندان ها:

دندان ها بیشتر از مواد معدنی ساخته شده اند. پلاک لایه ی نازکی از باکتری است که به دندان ها می چسبد. این باکتری ها از خوراکی های شیرین تغذیه کرده و اسید مخربی می سازند که به مینای دندان ها صدمه میزند. پلاک ها باید به طور مرتب برداشته شوند تا از پوسیدگی دندان ها و التهابات لثه  جلوگیری شود. روش صحیح مسواک زدن موثرترین کار برای کاهش پلاک های دندان استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید است. طبق توصیه ی انجمن بهداشت دهان و دندان آمریکا، باید روزی دوبار و هر بار به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید.

روش صحیح مسواک زدن:

-روش صحیح مسواک زدن نقش مهمی در تمیز کردن دندان و لثه دارد.

-حتما یک مسواک نرم بخرید. مسواک های خشن و زبر به مینای دندان صدمه می زند و باعث تحلیل لثه می شوند. پس فقط مسواک نرم بخرید.

-بهتر است زاویه ی بین مسواک و دندان 45 درجه باشد.

-مسواک را با حرکات آرام به صورت دایره های کوچک عقب و جلو ببرید و به آرامی  در تمام جهات دندان ها را مسواک بزنید. از چرخاندن مسواک خودداری کنید.

-پس از مسواک زدن به آرامی زبانتان را نیز مسواک بزنید.

-پس از مسواک زدن بهتر است  از دهان شویه استفاده کنید.

-هر سه ماه یک بار مسواکتان را عوض کنید.

-البته توجه داشته باشید اگر موقع مسواک زدن لثه هایتان خونریزی کرد یا احساس درد کردید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

مشخصات یک مسواک استاندارد:

یک مسواک استاندارد باید کاملا خوش دست بوده و  الیافی با ضخامت 0.2 میلی متر داشته باشد. هم چنین الیاف آن نوک گرد و نرم داشته باشد.

از خرید مسواک های خشن و نوک تیز خودداری کنید.

مسواک برقی کودک:

قیمت مسواک برقی کودک
مسواک برقی کودک

طبق تحقیقات استفاده از مسواک برقی برای کودکانی که کمتر از شش سال سن دارند گزینه ی مناسبی است. این مسواک ها باعث بهبود وضعیت دهان و دندان کودکان می شود. اما باید روش صحیح مسواک زدن بوسیله ی مسواک برقی را نیز به کودکان یاد بدهیم. بهتر است مراحل زیر را با کودکانتان تمرین کنید.

مسواک را روشن کنید  و آن را روی آخرین دندان بگذارید. سپس با حرکات ملایم  به سمت دندان های پیشین  حرکت دهید. بهتر است سر مسواک با زاویه ای حدود 70 درجه نسبت به دندان ها قرار بگیرد. بهتر است  برای تمیز کردن هر دندان حدود دو ثانیه وقت اختصاص دهید. مسواک  را زیاد به لثه و دندان ها فشار ندهید. با توجه به مهارت پایین کودکان  در مسواک زدن، مسواک های برقی گزینه ی مناسبی هستند.

مسواک ارتودنسی:

اگر ارتودنسی انجام داده اید، مراقبت از دندان ها بسیار مهم است. زیرا تکه های غذا بین بریس های ارتودنسی گیر می کند و باعث بالا رفتن  ایجاد پلاک و احتمال رشد باکتری ها می شود. بنابراین باید از مسواک های ارتودنسی استفاده کنید. مسواک های نازک بهترین گزینه هستند. مسواک های ارتودنسی نازک این امکان را میدهند که فاصله ی بین دندان ها تا لثه را به راحتی مسواک بزنید. مسواک ارتودنسی مناسب  بایستی به آسانی به تمام نقاط دهانتان دسترسی داشته باشد. همچنین الیاف بسیار نرمی داشته باشد.

مسواک بین دندانی:

به وسیله ی مسواک های معمولی شما فقط سطوح جلو و پشتی دندان ها را می توانید تمیز کنید، اما ا استفاده از  اینی این مسواک ها نمی توان فواصل بین دندانی را تمیز کرد. امروزه انواعی از مسواک ها تحت عنوان مسواک های بین دندانی برای تمیز کردن حد فاصل بین دندان ها طراحی شده اند.  این مسواک ها تا حدودی جایگزین نخ دندان هستند و به دلیل سهولت استفاده از آنها، بسیار محبوب هستند. از ین مسواک ها برای ماساژ لثه ها نیز می توان استفاده کرد.  مسواک بین دندانی موثر تر از نخ دندان است و وسیله ای مفید برای از بین بردن پلاک است. این مسواک ها، مسواک های کوچک گرد یا مخروطی شکل هستند که الیاف ریز آن  به یک سیم وصل شده اند و اندازه و انواع مختلفی دارند. این مسواک ها به آسانی وارد فضای بین دندانی می شوند و آنجا را تمیز می کند. همه ی افراد می توانند از این مسواک ها استفاده کنند. پس از وعده های اصلی غذا می توانید از این مسواک ها استفاده کنید. هنگام استفاده از این مسواک ها، مسواک را به آرامی حرکت دهید.

اگر زیبایی و سلامت دندان هایتان برایتان مهم است و قصد خرید انواع مسواک ها را دارید، فروشگاه اینترنتی شیک فام  (shikfam.com)انواع مسواک های استاندارد را با مناسب ترین قیمت ها عرضه میکند. اگر قصد خرید بهترین مسواک  برقی کودک، مسواک ارتودنسی یا مسواک بین دندانی را دارید، مدل های پیشنهادی فروشگاه شیک فام را از دست ندهید.

دکمه بازگشت به بالا