اقتصادی

رسالت صدا و سیما حفظ منظومه فرهنگی کردستان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، جعفر عبدالمالکی در خبرنگاران سنندج ، روز شعبانیه و روز سپاه پاسداران را تبریک گفت. اعتماد به نفس در جامعه “

او اضافه کرد: “هر 3 ماه سر وقت بیایید با رسانه های دولتی همدردی کنیم ، اما وضعیت عروق کرونا ویروس این وضعیت را تغییر داده است.

مدیر رادیو و تلویزیون کردستان گفت: همه رسانه ها دارای توانایی های خاص بیننده هستند و پس از همگرایی می توانیم قویتر عمل کنیم.

عبدالمارکی گفت: “من از همه مبادلات رسانه ای سپاسگزارم و امیدوارم که این تبادل روزانه افزایش یابد.”

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر حفظ نظام فرهنگی کردستان ، گفت: سنن، دفاع مقدس ، تمام تاریخ و جغرافیا ج ف و آنها بخشی از سیستم فرهنگی ایالت هستند و نمی توان موسیقی را از فرهنگ کردستان حذف کرد.

عبدالمارکی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نمایش برنامه ریزی شده برای روز نوروز ، به ویژه در رادیو و تلویزیون دولتی “ویژه نوروز” بود. کورده ‌واریدر زمان تحویل در همان سال برای مدت زمان 150 دقیقه تولید و توزیع می شود.

وی افزود: “برنامه”جیژوانی بهار»مخصوصاً صبح ، روزانه 120 دقیقه ، برنامه” بهار ” کورده ‌واریهر روز از ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 عصر با پیکربندی مختلط به مدت 120 دقیقه پخش شود.

مدیر رادیو و تلویزیون کردستان گفت: “نمایش های کودکان ، نمایش های روژمان ، قوی ترین نمایش مردان کردستان در ایران.”هه‌نگاوی پخش های “زیرین” ، “بهروز روناکی” ، مستندهای “ایران من” و “غارهای کردستان” از دیگر نمایش های این مرکز در ایام نوروز است.

عبدالملکی همچنین از راه اندازی بخش اخبار ناشنوایان در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: “تلویزیون مرکزی کردستان همیشه از نظر جذب بیننده است.” ج ف و ما یکی از سه مرکز برتر کشور هستیم و همیشه در بخش صدا در رتبه های برتر هستیم.

او اضافه کرد: “در بخش رادیو ، برنامه های مختلفی از جمله:”جی‌ژوانی بهار“،” بهار کردی وارب“و”نوقله ‌کُردی“وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا