اقتصادی

۳ درمان خانگی با عسل

مشکلات تنفسی نسبتاً شایع است. دلایل اصلی آن سرفه ، آنفولانزا ، سرماخوردگی ، التهاب لوزه و خلط است. اگر اغلب از این بیماری رنج می برید ، استفاده از عسل یکی از گزینه هایی است که می تواند به شما در مراقبت از سلامت تنفسی کمک کند.

به گزارش مجله آنلاین عصر ایران وی گفته است: “لازم به ذکر است که داروهای خانگی حاوی عسل باید با داروهای تجویز شده توسط پزشک مصرف شود و جایگزینی برای درمان نیستند.”

عسل غذایی مفید است که فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. مطالعات مختلف خواص آنتی اکسیدانی عسل را نشان داده است ، اما مزایای این ماده مغذی تنها نیست.

فواید عسل

عسل منبع طبیعی آنتی اکسیدان است. عسل به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. یعنی روند تخریب را به تأخیر می اندازد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

عسل پاسخ سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به مبارزه با بیماری ها کمک می کند. اگر مشکلات تنفسی زیادی دارید ، مقدار متوسط ​​عسل می تواند به شما کمک کند.

عسل ضد عفونی کننده خوبی است. ثابت شده است که عسل دارای فعالیت ضد باکتری است که از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

عسل سطح قند خون را تنظیم می کند و به تعادل تولید و مصرف گلوکز کمک می کند.

این انتخاب از آنجا مهم است که عسل ارگانیک حاوی قند یا مواد نگهدارنده مصنوعی نیست. عسل ارگانیک محصولی با کیفیت بالا و بسیار سالم تر از محصولات تجاری است.

سه درمان خانگی با عسل برای محافظت از سلامت تنفس

ترکیب آب و عسل

این ترکیب به راحتی آماده می شود و از مزایای زیادی برخوردار است.

جزء

2 قاشق غذاخوری عسل (20 گرم)

3 فنجان آب (300 میلی لیتر)

آب لیمو ترش

آماده سازی

در ظرفی آب بریزید و بگذارید تا روی حرارت متوسط ​​جوش بیاید. وقتی به نقطه جوش رسید ، حرارت را کم کنید و بگذارید 3 دقیقه بماند. 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. در آخر ، آب لیمو ترش یا برش های لیمو را به این نوشیدنی اضافه کنید.

شربت عسل و لیمو ترش را با هم ترکیب کنید

شربت عسل و شربت لیمو یکی دیگر از درمان های خانگی برای مراقبت های بهداشتی تنفسی است. در حقیقت ، لیمو یک مکمل ضروری برای عسل است زیرا دارای اثر ضد باکتری است.

جزء

2 قاشق چایخوری عسل (10 گرم)

نصف آب لیمو ترش

آماده سازی

2 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید. نصف آب لیمو ترش را اضافه کنید. ظرف را به مدت 30-20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. وقتی این مخلوط هنوز داغ است ، آن را با قاشق بردارید.

ترکیبی از عسل و سیر

سیر دارای خواص ضد عفونی کننده است و ترکیب آن با عسل به مبارزه موثرتر با مشکلات تنفسی کمک می کند.

جزء:

عسل 3.5 فنجان (350 گرم)

10 قطعه سیر

آب لیمو ترش

آماده سازی

کدو تنبل را پوست بگیرید ، آن را رنده کنید ، آب آن را بگیرید و در یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید. 350 گرم عسل و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. شیشه را ببندید و بگذارید یک هفته استراحت کند. بعد از این مدت روزانه 1 قاشق چای خوری از این مخلوط را با معده خالی میل کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا