قرعه‌کشی‌های دروغین همچنان قربانی می‌گیرد

پلیس بارها در مورد بلیط های جعلی قرعه کشی به مردم هشدار داده است ، اما کلاهبرداران همچنان از این روش برای فریب شهروندان ، پیشبرد برنامه های خود و فریب طعمه های خود استفاده می کنند.

به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه مشرق وی در این مقدمه نوشت: وی افزود: “این بار با همین نیرنگ گانگستری شناسایی شد كه مردم را در خراسان شمالی فریب می داد و اعضای آن را دستگیر می كرد. در سالهای اخیر بسیاری از مجرمان به این روش کلاهبرداری شده اند و جنایتکارانی که از این ترفند استفاده می کنند. بسیاری از آنها به جرایم مختلف به زندان فرستاده شده اند و شناخته شده اند که از داخل زندان تقلب را هدایت می کنند و برنامه ریزی می کنند.

به دنبال شکایات عمومی بسیاری که برخی افراد آنها را فریب داده و برنده قرعه کشی کردند ، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتح در استان خراسان شمالی قرار گرفت. کارشناسان با انجام تحقیقات فنی ، اظهارات شاکی پرونده را مورد بررسی قرار دادند ، سپس با ارسال پیامکی گویا متهم در انواع قرعه کشی ها برنده شده و با تماس های دروغین اقدام به کلاهبرداری کرده است.

یکی از شاکیان گفت: “وقتی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که در قرعه کشی برنده شده ام بسیار خوشحال شدم.” تماس گیرنده فردی بسیار پرحرف و مودب بود. به گونه ای که او فرد خوبی است و در صحت سخنان وی شکی نیست. هرگز تصور نمی کردم این یک دام باشد. بنابراین ، وقتی با خودپرداز تماس گرفتم و در مورد شخصی که جایزه را دریافت کردم ، ناگهان فهمیدم تعادلم تمام شده و دارم گول می خورم.

در تحقیقات خود ، کارآگاهان دریافتند که متهمان پول های کلاهبرداری را به حساب های مختلف واریز کرده اند و سپس خرید کالا و جواهرات را برای پنهان یا پنهان کردن هویت خود آغاز کردند. کارآگاهان سایبری برای شناسایی دو نفر از اعضای این باند ، یک زن و مرد ، و دستگیری آنها در حمله ، تنظیمات و اقدامات فنی و پلیسی لازم را انجام داده اند. این مرد در ابتدا تقلب را انکار کرد ، اما پس از روبرو شدن با شواهد و مستندات دیجیتال ، اعتراف کرد که سادگی و خرد طعمه هایش دستیابی به خواسته هایش را آسان تر کرده است .. آنها توضیح دادند که حساب بانکی که پول در آن واریز شده است نام آنها نیست ، بنابراین آنها هیچ اثری باقی نگذاشتند و فکر کردند که هرگز شناسایی یا دستگیر نخواهند شد. در جریان رسیدگی به پرونده ، مشخص شد که متهم کلاهبرداری گسترده ای را با کمک سایر افراد باتجربه زندانی در زندان رجایی شاه انجام داده است. پس از تشکیل پرونده ، سرانجام متهم به دادگستری ارجاع شد.

سرهنگ یوسف شاکری ، رئیس پلیس فتح استان خراسان شمالی ، با تأکید بر اینکه کلاهبرداران از طریق ترفندهای مختلف و تبلیغات اغوا کننده اطلاعات بانکی را دریافت می کنند ، گفت: این یکی از این وعده هاست. پیام کوتاه غلط مانند بردن در یک قرعه کشی است.

افسران پلیس ادامه دادند. “شهروندان نباید به اینگونه پیامک ها و تماس های تلفنی توجه کنند ، زیرا شکی نیست که چنین تماس های تلفنی و پیامکی راهی برای هک و تخلیه حساب های بانکی توسط کلاهبرداران است.” متاسفانه ممکن است بازندگان به عنوان برندگان بخت آزمایی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا