نماد سایت مجله آنلاین

راهکارهایی ساده برای کاهش مصرف برق

راهکارهایی ساده برای کاهش مصرف برق

به محض گرم شدن ، این محل خروجی است که از سر مشترکین خانوار سیگار می کشد. هنگامی که غول کل هزینه های گاز را مانند زمستان پرداخت می کند. اما امسال ، با افزایش قیمت ها در همه زمینه های هزینه های خانوار ، نیاز به صرفه جویی در انرژی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این مسئله دیگر قابل اغماض نیست زیرا قیمت برق مشترکان پرمصرف 26٪ افزایش یافته است. علاوه بر این ، این قطعی های برق گاه به گاه نشانه قطعی برق در جهان است و نیاز به پس انداز خانوار را به عنوان کارآمدترین بخش مصرف کنندگان افزایش می دهد.

به گزارش مجله آنلاین ، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد و ساده ترین راه برای صرفه جویی در مصرف برق را معرفی خواهیم کرد.

مواد برق خورنده را دور بریزید

تعداد خانوارهایی که از لامپ کم مصرف استفاده نمی کنند در حال کاهش است. با این وجود انواع مختلفی از چراغ های روشنایی در بازار وجود دارد که هنوز هم برای کاهش مصرف برق و افزایش نور رقابت می کنند. استفاده از لامپ های کم مصرف مانند لامپ های LED نیاز به لوسترهای رشته ای را از بین می برد. ناگفته نماند که تعویض همه لامپ ها باعث افزایش بار خانواده در طی یک ماه خواهد شد ، اما تخمین زده می شود که این هزینه طی 18 ماه دیگر به بودجه خانوار بازگردد که دلیل آن کاهش قیمت برق است.

با این حال ، تعویض وسایل بزرگ خانگی فقط به تجهیزات روشنایی محدود نمی شود و تهیه یک برنامه ثابت برای تعویض لوازم خانگی قدیمی در خانه ضروری است. یکی از رایج ترین لوازم خانگی سالمندان ، انواع یخچال و فریزر است. بر اساس برخی مطالعات ، یخچال های بالاتر از 20 سال در حدود 20-25٪ برق بیشتری نسبت به یخچال های جوان مصرف می کنند. این مهم با توجه به این واقعیت که یخچال و فریزر به طور دائم به برق متصل است ، مهم است. در حقیقت ، در دنیای فناوری ، یکی از بزرگترین نگرانی های تولیدکنندگان ، محدود بودن انرژی محدود است که مصرف آنها را به حداقل می رساند.

پرخوری را شناسایی و محدود کنید

در میان لوازم خانگی ، شناخته شده است که برخی از لوازم خانگی مانند کشتی های بخار ، خود فشارگیر ، ماشین لباسشویی ، تهویه مطبوع ، اجاق های برقی ، و چند پخت استفاده می شود. در حقیقت ، شما همیشه نمی توانید استفاده از این دستگاه ها را متوقف کنید ، اما می توانید استفاده از آنها را محدود ، تعویض یا موکول کنید. به عنوان مثال ، در مورد اجاق های برنجی مختلف ، بهتر است بدون استفاده از وسایل برقی به وسایل گازسوز روی بیاورید و حتی الامکان در ساعات خارج از اوج مصرف غذا بپزید. اقلام مصرفی مانند لباسشویی و اتو نمی توانند در مورد خاموشی صحبت کنند. در چنین مواردی ، ما توصیه می کنیم که استفاده خود را به صبح یا نیمه شب تغییر دهید تا از تخفیف های مصرف در ساعات کم مصرف استفاده کنید.

اشتهای وسایل برقی را سرکوب کنید

بیشتر کتابچه های راهنمای دستگاه حاوی نکاتی است که برای کاهش مصرف انرژی شناخته شده است. به عنوان مثال گفته می شود که باید از باز و بسته شدن یخچال یکی پس از دیگری یا باز گذاشتن آن جلوگیری کنید تا زنگ خطر به صدا در بیاید. یک راه حل آسان که می تواند مصرف برق یخچال را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، خرید یک کلمن ساده و قرار دادن آن روی میز آشپزخانه است. شستن لباس های شسته شده این یکی از راه های صرفه جویی در هزینه نیز محسوب می شود. اگر کتابچه راهنمای دستگاه خود ندارید ، می توانید به سادگی جستجو کنید تا یک راه حل برای صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه پیدا کنید.

مراقب ساعت باشید

تا سال گذشته که اسکناس کاغذی بود ، قبض برق ساعتی وجود داشت. در حقیقت ، صنعت سودمند انگیزه های مالی زیادی برای مشتریانی که از زمان خود صرف برق می کنند آگاه است و برعکس ، بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که به آنها پرداخت می شود ، مجازات های مضاعف به آنها تعلق می گیرد. در فصل گرما ، ساعات اوج شبکه برق روی 12-17 ساعت و 20-23 ساعت تنظیم می شود که در این مدت ، مصرف برق دو برابر مصرف برق کوتاه مدت است. شارژهای برق از ساعت 12:00 تا 6:00 صبح در ساعات کم مصرف ، نیمی از هزینه های میانی برق است. زمان باقیمانده بر اساس مصرف انرژی معمولی محاسبه می شود. هر بار فقط از یک برنامه استفاده کنید.

لامپهای اضافی خاموش!

ممکن است تا زمان خواندن این مقاله ، انیمیشن باباراگی را به خاطر بیاورید که در طی یک تبلیغ تجاری خانوادگی در دهه 70 پخش می شد. اما این یک روش واقعا آسان برای کاهش مصرف برق است. طبق برخی مطالعات انجام شده توسط سازمان های بین المللی ، مصرف انرژی لامپ های خاموش اضافی با مصرف برق 10 واحد صنعتی 2000 متر در سال قابل مقایسه است. در واقع ، اگر بتوانید با این پس انداز ساده فرزندان خود را بیاورید و این روش را به طور نهادی در خانه خود پیاده کنید ، خیلی سریعتر به نتیجه خواهید رسید.

تنظیم کولر

یکی از دلایل اوج مصرف برق در فصل گرما این است که مشترکین از انواع مختلفی از کولرها مانند کولرهای خنک کننده با آب و کولرهای گازی استفاده می کنند. رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت که مصرف برق کولر گازی با درجه حرارت غیر استاندارد امسال رامسالتز یا نیروگاه های برق ایران را به عنوان یک استخراج کننده جزئی آزار داده است! با این حال ، تنظیم همان میزان خنک کننده زیاد در دمای 26-24 درجه می تواند تا 25٪ در مصرف برق کولر گازی صرفه جویی کند. استفاده از سایبان و آهسته برداشتن کولر آبی نیز 30٪ برای مشترکان صرفه جویی می کند. نکته مهم دیگر این دستگاه ها استفاده از کولرهای گازی اینورتر با کنترل هوشمند است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل