اقتصادی

سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین نقش فعال‌تری داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجترو اسلام و مسلم حسن روحانی که روز پنجشنبه با رئیس قطر تلفنی گفتگو می کنند ، به دولت و مردم عید سعید فطر و به تازگی دولت صهیونیست در آل تبریک می گویند. از موقعیت قطر استقبال می کند برای محکوم کردن اقدامات او – مسجد و حمله به آکسا “حوادث تلخ چند روز گذشته و جنایات دولت صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر ملل اسلامی را متحد کرده است تا با زورگویی و اشغال صهیونیست ها مقابله کنند. این نیاز همکاری را به ما یادآوری می کند ، “او گفت.

رئیس جمهور تأکید کرد: “کشورهای اسلامی برای محافظت از آزادی کشور و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی و اقدامات خصمانه و نژادپرستانه که اخیراً شاهد آن بوده ایم ، باید با مردم فلسطین همکاری کنند. ماه رمضان.”

لوهارنی فلسطین را بخشی از جهان اسلام خواند و گفت: “حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها و غزه باید فوراً متوقف شود و به این افراد مظلوم اجازه ظلم بیشتر می شود. این نباید باشد.”

رئیس جمهور گفت ادغام کشورهای اسلامی و محور فلسطین یک هدف مهم است و سازمان همکاری اسلامی باید نقش فعالتری در توسعه اخیر فلسطین داشته باشد ، زیرا این سازمان در درجه اول برای بحران فلسطین و آل. ایجاد شده است. اضافه شده است که. -مسجد الاقصی.

روحانی با اشاره به وضعیت یمن ، با تأکید بر اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد ، بر لزوم همکاری و تلاش برای حل بحران یمن و سازمان ملل برای صلح و ثبات در یمن تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد انگیزه صلح آمیز نتیجه.

در این گفتگوی تلفنی ، رئیس جمهور همچنین به روابط خوب و در حال گسترش بین دو کشور و رویکردهای خوب دوجانبه آغاز شده در این زمینه ، توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و تجاری اشاره کرد. معروف به جاده ابریشم منجر به رونق اقتصادی بیشتر بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس خواهد شد.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه الطانی ، رئیس قطر در یک مکالمه تلفنی گفت که دولت و مردم ایران ورود فطر ایران را با تحولات اخیر جشن گرفتند و او از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این درگیری ستایش کرد. فلسطین گفت: قطر مقصر را متهم می کند و متوقف می کند در اسرع وقت ، حمله به فلسطینیان در راستای حمله به ایران است و خواستار طرح موثر سازمان شورای اسلامی در این زمینه است.

رئیس قطر همچنین رویکرد ما در درگیری های یمن را تأیید کرد. وی ادامه داد: قطر معتقد است که هیچ راه حلی نظامی برای مسئله یمن وجود ندارد و همه طرف های صحنه یمن به عنوان تنها راه حل بحران در میز مذاکره می نشینند.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه التانی همچنین از رویکرد خردمندانه و خردمندانه رئیس جمهور در حل مسائل منطقه ای و بین المللی تمجید کرد.

دکمه بازگشت به بالا