مجله جامعه

اسقاطی‌ها همچنان جان می‌گیرند – مجله آنلاین

“ما به یک کشور سقط جنین تبدیل شده ایم.” این اظهارات توسط عیسی کلانتری ، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئیس جمهور ، گفت که 73 درصد از اتوبوس های داخلی و 87 درصد از مینی بوس ها در اتومبیل ها ، به ویژه حمل و نقل عمومی ملی. اگرچه گفته می شود رها شده ، آژانس حفاظت از محیط زیست یک ناظر قانون هوای پاک است که عملکرد خوبی در زمینه تعمیر و توقف وظایف وسایل نقلیه و وسایل نقلیه استفاده نمی کند.

به گزارش مجله آنلاین ، “امروز اتوبوس جدیدی تولید می شود به صورت یک نسخه ، بدون فناوری “در این بین ، نهادهای نظارتی مسئول مانند وزارت صمت ، ارگان های استاندارد ، گروه های حفاظت و گروه های زیست محیطی به درستی این روند را کنترل نمی کنند ، در نتیجه خودروهای تولیدی با کیفیت پایین مانند اتوبوس های اسکانیا ایجاد می شود.” “مشخص است که وی درگیر سالها تصادف “

طبق آخرین اظهارات مهدی جمالی نژاد (معاون مهندسی عمران ، توسعه شهری و روستایی وزیر کشور) در فوریه گذشته ، 70 درصد حمل و نقل عمومی کشور بدون توجه به وسایل حمل و نقل عمومی این شهر قدیمی و فرسوده است. بر اساس آخرین آمار ترافیک موجود در وب سایت وزارت راه و شهرسازی در سال 1997 ، حدود 50٪ از کل مسافران وسایل نقلیه جاده ای به ترتیب با 10 و 23 سال سن با اتوبوس و مینی بوس در ارتباط بودند.

خراب شدن حمل و نقل عمومی در شهرها و حومه شهری مشکلی است که در سال های اخیر بارها توسط مقامات ، کارشناسان و دستگاه های مختلف ذکر شده است ، اما کابینه 1996 قطعنامه مصوب سال 1987 را لغو کرد و از آن استفاده کرد. اساس دفع خودرو برای خودروسازان و واردکنندگان ، و با توجه به آن خودروسازان به 30 درصد تولید نیاز دارند برای جایگزینی ماشین دست دوم استفاده می شود. جالب اینجاست که در همان سال 1996 قانون هوای پاک تصویب شد که راه حلی برای نوسازی و کاهش وسایل نقلیه قدیمی ارائه می دهد.

شماره گذاری هر سه وسیله نقلیه دیزلی “جدید” منوط به دفع یک یا چند وسیله نقلیه دیزلی مستعمل

مطابق با تبصره های اصلاح شده ماده 4 “مقررات فنی پیشگیری و کاهش آلودگی” (طبق ماده 2 قانون هوای پاک) مصوب هیئت وزیران در سال 1997 است. شماره گذاری هر سه خودروی دیزلی جدید با استانداردهای انتشار یورو 5 منوط به دفع یک یا چند وسیله نقلیه دیزلی با همان ظرفیت صدور گواهینامه دفع یکسان است. با این حال ، طبق گفته کلانترها ، هر ساله بیش از 1.5 میلیون اتومبیل به “سیستم شهری” اضافه می شوند ، تعداد خودروها کاهش نمی یابد و حداکثر کمتر از 5٪ از اتومبیل های اضافه شده به چرخه تولید از چرخه حذف می شوند. ..

از طرف دیگر ، سرعت افزودن “اتومبیل های جدید” به وسایل نقلیه “حمل و نقل عمومی” ، در ازای شماره گذاری وسایل نقلیه دیزلی جدید مانند کامیون ها ، اتوبوس های حمل و نقل عمومی و مینی بوس ها ، از دور ریختن وسایل نقلیه دیزلی فرسوده چشم پوشی می کند. . به نوسازی حمل و نقل عمومی کشور کمک می کند ، اما تعداد وسایل نقلیه فرسوده را افزایش می دهد.

انسداد خودروساز و تأخیر در تعداد خودروهای مبتنی بر یورو 5

طبق قانون هوای پاک که در بالا ذکر شد ، دفع وسایل نقلیه دیزلی تا حدی به شماره گذاری وسایل نقلیه بر اساس یورو 5 بستگی دارد. ماده 4 قانون هوای پاک پیش بینی کرده است که تولید و واردات انواع وسایل نقلیه باید مطابق با محدودیت مجاز انتشار آلاینده ها باشد ، همانطور که توسط سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است. این بدان معناست که طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، خودروسازان مجبور بودند محصولات خود را مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 تولید کنند ، اما متأسفانه به دلیل انسداد خودروسازان ، اجرای این ماده قانون هوای پاک است. پایان. 1999 بر خلاف قانون هوای پاک ، مجوزهای آژانس حفاظت از محیط زیست و مصوبات هیئت وزیران طبق استانداردهای یورو 4 شماره گذاری می شوند.

در همین حال ، لغو شد قوانین ماده 8 قانون هوای پاک این برای لغو ماشین های اسقاط شده و تصویب مقررات جایگزین جدید پس از رسیدن به دوران منسوخ شدن بود. معیارهای دفع انواع وسایل نقلیه “معاینه فنی” برخی از کارشناسان علاوه بر تشدید مشکل آلودگی هوا ، معتقدند افراد بیشتری در معرض تصادفات جاده ای قرار دارند. آزمون فنی در ایران و معاینه فنی وسایل نقلیه بزرگ مخصوصاً در زمینه تست ترمز این یک اشکال بزرگ دارد، در نتیجه ، مقررات جدید در ماده 8 قانون هوای پاک باعث کاهش ایمنی تردد وسایل نقلیه بزرگ و افزایش تصادفات می شود.

مطابق ماده 27 آیین نامه های اجرای قانون هوای پاک ، “مسئولیت نظارت بر اجرای این آیین نامه بر عهده آژانس حفاظت از محیط زیست است که موظف است گزارشی از نحوه اجرای و اجرای این آیین نامه را به دفتر هیئت دولت ارائه دهد. 6 ظرف یک ماه “مسئله این است که چرا نقش نظارت آژانس حفاظت محیط زیست در برچیدن ماشین های اسقاطی و نوسازی حمل و نقل عمومی به درستی اعمال نمی شود. چرا سازمان حفاظت از محیط زیست کمبود خود را به عنوان هیأت وزیران مسئول نظارت بر اجرای این قانون توسط 21 آژانس به کابینه گزارش نداد و اگر چنین است ، چرا دولت اقدام م effectiveثر و اقدام موثری را انجام داد ، آیا شما این نکته را بیان نکردید؟

به گزارش مجله آنلاین ، راه حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی ، از آلودگی هوا گرفته تا ترافیک و حوادث ، با قانون هوای پاک و اجرای کامل آن ارائه شده است ، اما بسیاری از آنها شامل خودروسازان ، پارلمان ها ، آژانس حفاظت از محیط زیست و دولت ها است. تجهیزات و آژانس ها و … مشکلاتی مانند آلودگی هوا ، تخلیه و دفع وسایل حمل و نقل عمومی ملی با شرایط تحریم مرتبط است و سو mis مدیریت نادیده گرفته می شود. در همین حال ، افسر پلیس گفت ، “نیرو به خودروسازان نمی رسدآب پاکی را به دست منتقدان می ریزد. در حقیقت ، اگر این حلقه فضیلت اصلاح نشود ، حوادث رانندگی هر روز در سراسر کشور افزایش می یابد و مارشاد و ریحان را پر می کند.

از طرف دیگر ، آژانس حفاظت از محیط زیست ادعا می کند که علی رغم انتقاد از قانون سن برای خودروها ، در اجرای صحیح قانون هوای پاک قدرت اقدام علیه خودروسازان و سایر نهادها را ندارد. در کشورهایی که بازرسی های فنی به درستی انجام نشده است در محدوده عملیاتی خود ، او اتوبوسی را برای خبرنگاران انتخاب کرد تا از تونل آب رودخانه زاب تا دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بازدید کند ، به ویژه برای وسایل نقلیه بزرگ. ..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا