مجله نشاط

ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی چه بود؟

قانون فدراسیون ورزش های آماتوری قبل از تصویب توسط شورای نگهبان به چالش کشیده شد. این ایرادات سرانجام پس از بحث و اصلاح برطرف شد.

به گزارش مجله آنلاین ، شورای وزیران در جلسه ای در تاریخ 5 اکتبر 1998 ، به استناد به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و تبصره ای در ماده (11) قانون فهرست مitutionsسسات عمومی غیر دولتی 1373 تصویب و تصویب شده توسط قانون فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران. فدراسیون جدید ورزشی پس از تغییر در کمیته اجتماعی کابینه و برنامه کمیته اجرای قانون مجلس در اکتبر 1998 تصویب شد. اجرای آن مطلع شده است. به دولت ، اما سرانجام در روز شنبه ، 3 ژوئیه ، سخنگوی شورای نگهبان گفت در روز چهارشنبه ، 30 ژوئیه 1400 ، قانون فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران مورد بازنگری قرار گرفت ، که از نظر شرعی خلاف قانون اساسی است. که مورد تأیید شورای نگهبان نیست.

طبق این قانون ، فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیردولتی عمومی با شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری با فعالیت نامحدود ، با بالاترین صلاحیت در بخش های ورزشی / ورزشی است. مسئول وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک (فقط مربوط به مناطق) برای کار مطابق با منشور المپیک و مطابقت با قوانین و مقررات مربوطه در چارچوب این اساسنامه انجام شده است. ..

در مورد قانون فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران که اخیراً به تأیید شورای نگهبان رسیده است ، ابهامات و چالش های مختلفی وجود دارد که در گزارش مطبوعات مجله آنلاین به تفصیل شرح داده شده است. ابهامات و مسائلی که باید صریح و شفاف پاسخ داده شوند ، و در صورت شناسایی هرگونه مسئله ، در اسرع وقت با انجام مراحل قانونی اصلاح شده و تصویب شده ، هرچه سریعتر به آنها پاسخ دهید.

با این حال ، ایرادات شورای نگهبان شامل موارد مختلفی است که جنبه فنی ندارند. برای مشاهده نظرات شورای نگهبان (عدم توافق) در تاریخ 16 ژوئیه 2016 ، اینجا را کلیک کنید.

همچنین می توانید برای مشاهده قوانین فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 5 اکتبر 2009 توسط شورای وزیران به تصویب رسیده است ، اینجا را کلیک کنید.

همچنین می توانید برای مشاهده نظرات مشاوره حقوقی ارسال شده به شورای نگهبان در تاریخ 2 مه 2016 ، اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش مجله آنلاین در مورد ابهام عجیب در قانون جدید فدراسیون ورزش ، اینجا را کلیک کنید.

متن نظر شورای نگهبان (اختلاف نظر) درباره اساسنامه فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

متا مورچه اتوبوس

معاون اول محترم رئیس جمهور

به نامه شماره 120143/55102 مورخ 19 سپتامبر 1398 نگاه کنید.

اساسنامه فدراسیون ورزشهای آماتوری جمهوری اسلامی ایران

شورای وزیران 198 که در جلسه 14 اکتبر تصویب شد ، در جلسه شورای نگهبان در تاریخ 18 آوریل 2016 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این به شرح زیر اعلام می شود:

1. در ماده 1

1-1-مطابق قانون فعلی فدراسیون ورزش های آماتوری جمهوری اسلامی ایران ، استثنا بیان ضرورت رعایت آداب اسلامی در فعالیت های فدراسیون ورزشی این مصوبه مغایر با قانون اسلامی.

2-1-با توجه به اینکه این مقاله به “منشور المپیک” اشاره دارد و فعالیت های فدراسیون ورزشی را بر اساس آن تعریف می کند ، لازم است این منشور را ارسال کنیم تا بتوانیم نظر دهیم.

3-1-با توجه به اینکه فعالیتهای فدراسیون ورزش براساس منشور المپیک و مطابق با قوانین و مقررات مربوطه است ، مشخص نیست که کدام یک در تعارض بین مفاد منشور المپیک و قوانین و مقررات داخلی پیروز خواهد شد .. من ابهام را برطرف کرده و نظر خواهم داد.

4-1-قوانین کمیته ملی پارالمپیک برای بررسی به شورای نگهبان ارسال نشده است و قبلاً در نامه شماره 14947/102/98 مورخ 10 اکتبر 2009 فاقد اعتبار است. ابهام در قانونی بودن این کمیته زیرا اعلام شده است . پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

5-1-مشخص نیست زیرا مشخص نیست “قوانین و مقررات مربوط” که فدراسیون ورزش باید از آنها پیروی کند ، از جمله قوانین داخلی معتبر است. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

2. در ماده 5 ، تأیید رسمی انگلیسی در ارتباطات بین المللی مغایر اصل 15 قانون اساسی است.

3-ماده 6

در بند 1.3 اصطلاحات “ارزشهای فرهنگی و اخلاقی” و “اصول و فلسفه المپیک” مبهم است. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

در بند 3-2 ، معنای شفافیت ، بی طرفی ، جنسیت ، عدالت دینی و قومی به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اصول مدیریت صحیح مبهم و مبهم است. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

4-در ماده 7

1-4-هنگام بیان تعهدات و اختیارات فدراسیون در این مقاله ، لازم است بند “در چارچوب موازین شرع و قوانین و مقررات مربوطه” اضافه شود ، که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

2-4-اعمال بند 12 در موارد مربوط به داوری در اموال عمومی مغایر اصل 139 قانون اساسی تشخیص داده شد.

3-4-کاربرد بند 16 در مورد الزام به اجرای مفاد این بند ، مقرراتی که باید در آینده تصویب شود و تعهدات بین المللی در این زمینه مورد تأیید اسلام نیست. این شورا اصل 85 قانون اساسی را نقض می کند.

در بخش 4-4_21 ، در مورد اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با تبعیض ، عبارت “همه تبعیض” مبهم است. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

بخش 5.4 مبهم است زیرا مشخص نیست که در صورت تعارض بین قوانین داخلی و بین المللی کدام یک از اولویت ها خواهد بود. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

5. در ماده 9 ،

1-5- عدم ذکر شرایطی مانند عدم بدنامی ، عدم سو of پیشینه موثر کیفری برای الحاق فدرال ، مغایر با قوانین اسلامی تلقی شده است.

بند 2.5 مبهم است زیرا مشخص نیست که در صورت تعارض بین قوانین و مقررات ملی و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان های بین المللی ، اولویت کدام یک است. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

6-ماده 13

1-6-هیچ اشاره ای به شرایط اعتبار و اعتبار ، شهرت بد ، عدم سو record پیشینه کیفری موثر و موارد مشابه مربوط به اعضای مجمع فدرال برخلاف موازین شرع در نظر گرفته شد ..

2-6-بندهای 8 ، 9 و 10 زیرا مشخص نیست که آیا فدراسیون های ورزشی دانشجویان ، کارگران و دانشکده ها قانون معتبری دارند یا خیر. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

تبصره 3 ماده 14 این نکته را در نظر می گیرد که مصوبات پارلمان نباید با قوانین و مقررات ملی مغایرت داشته باشد ، در حالی که تأکید بر رعایت ملاحظات بین المللی است. در مورد اختلاف ، مشخص نیست. بین قوانین و مقررات ملی و ملاحظات بین المللی ابهام وجود دارد. پس از رفع ابهام ، نظر دهید.

8-در قسمت (الف) بند 1 ماده 25 ، برنامه تعیین وظایف کمیته دائمی مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مغایر با موازین شرع تشخیص داده شد.

9. استفاده از کلمه “نامزد” در تفسیر ماده 26 مغایر اصل 15 قانون اساسی تشخیص داده شد.

10. در ماده 27 ،

در بندهای 1-10-2 ، درخواست هیئت تصویب آیین نامه مجمع عمومی در مورد مسئولیت ها و تعهدات کمیسیون انضباطی مغایر با اصول 85 و 138 قانون اساسی شناخته شد.

2-10-طبق بند 2 ، “قوانین مربوط به مسئولیت ها و تعهدات کمیسیون انضباطی” روشن نیست و بنابراین لزوم رعایت قوانین مربوط به جهان و فدراسیون آسیا و قوانین و مقررات جاری را در نظر می گیرد. اگر مغایرتی بین قانون و مقررات آژانس های داخلی و بین المللی وجود داشته باشد ، چه وظیفه ای نامشخص است. پس از رفع ابهام ، نظر ایجاد می شود.

در تبصره 3-10 – تبصره 3 ، تصمیم نهایی رأی هیئت رسیدگی به انضباطی مغایر با اصل 156 قانون اساسی شناخته شد.

11-اعضای دائمی فدراسیون که در ماده 14 تبصره 2 در مورد کلیه اعضای هیئت مدیره فدراسیون ، ماده 22 در مورد رئیس کاندیدای فدراسیون ، بند 1 قسمت (ب) ، شرایط اعتماد و وفاداری را ذکر نکرده اند. رئیس انجمن و بند 1 ماده 27 اعضای کمیته انضباطی مغایر با موازین شرع تشخیص داده شد.

اطلاع:

1-با توجه به اینکه قانون براساس تبصره های بند 11 بند واحده قانون مربوط به لیست نهادهای عمومی غیردولتی تصویب شده است ، استنادی که در زمان معرفی قطعنامه ذکر شد ، نیاز به اصلاح دارد. است.

2-در ماده 22 (ه) کلمه “تربیت بدنی” اصلاح شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا