مجله رویداد

دغدغه پرداخت خسارت است یا جان آدمی؟

مدیرعامل سازمان نجات غیردولتی ایران گفت: “باید از مرگ مردم در تصادفات جاده ای جلوگیری شود و پس از مرگ آنها نیز به پرداخت خسارت فکر نکنند.” جبران خسارت باعث بازگشت مردم نمی شود. با برنامه ریزی باید تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده ای کاهش یابد.

احمد بختیاری در مصاحبه با مجله آنلاین ، وی در مورد نقش مسئولان در کاهش تصادفات جاده ای و فرهنگ سازی گفت: “در دنیا تصادفات به چهار عامل مربوط می شود: اتومبیل ، جاده ، مردم و محیط زیست.”

تصادفات اجتناب ناپذیر است اما نیروهای امداد و نجات افزودند که باید صفر تصادف کنند و از کارهایی که در صورت تصادف انجام می دهند آگاه باشند.

همه ما باید رفتار صحیح حادثه را بدانیم و این موارد را باید به روش های مختلف آموزش داد. متأسفانه ، این یکی از اشکالاتی است که قادر به آموزش رفتار مناسب در صورت تصادف نیست. این را می توان در موارد مختلف به مردم آموخت. به عنوان مثال ، پلیس می تواند هنگام صدور گواهینامه آموزش به شما بیاموزد که در صورت تصادف باید چه کار کنید.

کارشناسان مدیریت بحران گفتند که نقش عوامل اتومبیل در پیشگیری از تصادفات “نقش عوامل اتومبیل در پیشگیری از تصادفات دارای اقدامات جلو ، میانه و پشت است.” مراحل قبلی همان بازرسی های فنی ، استانداردهای لازم ، عمر و سلامت خودرو است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر سازمان غیردولتی خانه نجات ایران می پرسد آیا وقتی اتومبیل دارای نقص فنی است ، تصادفات معمولاً افزایش می یابد؟ وی ادامه داد: برخی از این عامل مربوط به نوع مسیر است. در صورت بروز مشکل فنی مانند ترمزگیری بر روی شافت تخت ، سرعت خودرو پس از توقف گاز کم می شود اما متأسفانه سرعت در شاخ سراشیبی افزایش می یابد و تصادف شدیدتر می شود.

وی اظهار داشت: وی افزود: در حال حاضر سالانه 16000 تا 5000 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند ، اما متأسفانه با این مسئله برخورد صحیح نمی شود. حوادث اخیر باید روندی ایجاد كند كه مردم را نسبت به تصادفات جاده ای آگاه سازد.

بافتیاری افزود: “فرهنگ یک عنصر مهم است که در کشور ما به یک کلیشه تبدیل شده است.” فرهنگ نسبت به تصادفات حساس است و نباید خودتان آن را بگویید ، حتی اگر خودروی شما معیوب باشد. به امید رسیدن به مقصد عزیمت کنید. اگر بدانید اتومبیل شما خراب است و سوار ماشین نشوید و کسی را سوار نکنید ، تصادفات کاهش می یابد

نقش مسئولان در کاهش تصادفات جاده ای چیست؟ وی گفت: در یک حادثه رانندگی ، مقامات باید توجه داشته باشند که مسئله مرگ یک شخص است ، نه پرداخت خسارت پس از مرگ یک فرد. اگر من مسئول باشم ، جریمه های بسیار سنگینی را برای حوادث حمل و نقل عمومی اعمال می کنم. یعنی اگر اتوبوس بخاطر نقص ناشی از سهل انگاری باعث حادثه شود ، به وزیر می گوید که باید لغو شود. به محض اخراج این دو ، نفر سوم ترجیح می دهد 50 اتوبوس معیوب را از بین ببرد تا جای خود را از دست بدهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا