نماد سایت مجله آنلاین

ظهور «فرهنگ قبل – بعد»

ظهور «فرهنگ قبل - بعد»

با تکیه بر این روش ، رسانه های جمعی مختلف مانند تلویزیون ، همیشه بینندگان را در مورد کارایی محصول و تأثیرات “شگفت انگیز” در مدت زمان کوتاه ترغیب کرده و آنها را ترغیب می کنند که گامی به سمت خرید یا سفارش گیری بردارند. ..
روش “قبل از بعد” وضعیت پیش و پس از آن را تبلیغ می کند که محصول را مصرف می کند یا سرویس را با نمایش دو تصویر در کنار هم برای تبلیغ محصول یا خدمات دریافت می کند. در تصویر با کلمه “قبل” ، همه چیز معمولاً سیاه ، کثیف ، نامرتب ، بد ، نامتعادل و زشت است ، اما برعکس ، در تصویر زیر ، “پس” همه زیبا و تزئینی است. انجام شده است. عزت وجود دارد. به طور معمول ، فقط خطوط نازکی بین این تصاویر کشیده می شود. خطوط نامرئی که زیاد به چشم نمی آیند. به عبارت دیگر ، نشسته در یک طرف شهر متروکه و از طرف دیگر المانشایر ، البته از دید تبلیغ کننده ، با خرید محصول آرماندشایر به راحتی در دسترس خواهد بود. لطفاً یکبار امتحان کنید “

با گسترش شبکه های اجتماعی ، به ویژه اینستاگرام ، اخیراً استفاده از روش “قبل از بعد” گسترده شده است. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و مشاغل که پیشرفت تجاری خود را براساس این شبکه ها تعریف کرده اند ، ساده ترین و مستقیم ترین سازوکار را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به روشی “قبل از بعد” انتخاب کرده اند. به همین دلیل ، عکس های برخی از صفحات اینستاگرام پر از کلمات قبل و بعد از آن است. این تصاویر معمولاً برای بسیاری جذاب است. این افراد با دیدن این نوع تبلیغات و زمزمه “ببینید چه اتفاقی افتاد ، چه اتفاقی افتاد” برای مدتی هیجان زده می شوند ، البته برای مدت کوتاهی.

توجه به این نکته مهم است که رویکرد “قبل از بعد” فقط به تبلیغات تجاری محدود نمی شود. به همین دلیل در این متن از “فرهنگ قبل و بعد” استفاده شده است. بیان و بیان به سایر زمینه ها مانند سیاست ، تاریخ و فرهنگ گسترش می یابد. اخیراً ، در طول روز اغلب تصاویر مختلفی گرفته می شود ، مانند قبل و بعد از دو رئیس جمهور ، قبل و بعد از انقلاب ، حدود 10 سال (اکنون و در دهه 1960) و قبل و بعد از دوره تاریخی (قبل از اسلام). است. همچنین (بعد از اسلام) و قبل و بعد از مهاجرت (خارج از کشور) مقایسه می شود.
من فکر می کنم برای آگاهی بخشی به یک مقایسه نیاز است ، اما نگرانی هایی در مورد ساده سازی و تبلیغ سطح تبلیغات تجاری وجود دارد تا همان خوش بینی و ساده سازی تبلیغات تجاری را به صحنه های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی سوق دهد. این می تواند دلیل این امر باشد. دشوار است بپذیریم که این دو تصویر با هم پیچیدگی مسائل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را نشان می دهند.

در یکی از صحبت هایم در مورد “بوتاکس” و “انتخابات ریاست جمهوری” ، من “بوتاکس” را نه یک روند کوچک در زمینه های مد و زیبایی ، بلکه روندی کردم که اصطلاح “بوتاکساسیون” در ایران گسترده است. او گفت که فکر می کند است. جامعه ای که من از آن استفاده می کنم. ما همچنین در حال بررسی ساده سازی با عکس ها هستیم تا “بوتوکسی” جامعه ایران را گسترش دهیم.
بدون شک ، عکس ها می توانند حقیقت را بیان کنند. تصاویر ممکن است واقعیت تلخ جامعه را منعکس کنند ، اما در دنیایی پر از تصاویر ، بهتر است کلمات را به خاطر بسپارید. ما باید بیشتر از تصاویر با کلمات آشنا باشیم. شما باید در مورد عکاسی صحبت کنید تا عکاسی. مراقب باشید “فرهنگ قبل و بعد” بیش از هر زمان دیگری بر دنیای فرهنگ ، اقتصاد و سیاست مسلط نباشد. سطحی خطری است که با رشد شبکه های اجتماعی در حال شیوع بیشتر است.

* اعضای دانشکده جامعه شناسی ، دانشگاه جیران

خروج از نسخه موبایل