آژانس حفاظت از محیط زیست که روزنامه نگاران را در یک مأموریت مرگبار در آذربایجان غربی پذیرفت ، گزارش پلیس درباره “بیمبالتی” را “نظر خود پلیس” توصیف کرد. طبق قانون تخلفات رانندگی ، این یک متخصص تصادفات رانندگی است. به نظر کارشناسان رسمی. این موضوع توسط معاون پلیس راهور ناجا نیز توضیح داده شده است.
به گزارش مجله آنلاین تقریباً دو هفته پیش ، سه شنبه ، 29 ژوئیه 1400 ، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یافته های کمیسیون عالی تصادف در مورد دو مورد سرنگونی روزنامه نگار و اتوبوس یک سرباز را منتشر کرد. این کمیته که به دستور رئیس پلیس تشکیل شد ، دو جلسه در روزهای جمعه و شنبه ، 4 و 5 ژوئیه ، به ریاست سردار هادیان فر ، فرمانده پلیس رواناجا ، با حضور مقامات پلیس برگزار کرد و من در آن شرکت کردم. در استان های آذربایجان غربی و یزد ، گزارشات مربوط به تصادفات ، گزارش های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از هر دو ایالت ، نظرات فنی خبره ارسال شده به محل حادثه و سیستم های فنی ، مکانیکی و الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت نظر نهایی وی اعلام شد
تطابق اطلاعیه پلیس راهور ناجا علت کامل تصادف اتوبوس در آذربایجان غربی منجر به کشته شدن دو روزنامه نگار و مجروحیت جدی چندین نفر دیگر ، “بی احتیاطی رانندگان اتوبوس به دلیل از دست دادن کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخلف در سرعت” و “سهل انگاری و بی توجهی به هماهنگ کننده سفر به دلیل کمبود وسایل نقلیه مناسب و عدم آشنایی راننده با شرایط جاده محلی و جغرافیا بدون هماهنگی با اداره ایمنی راه تشخیص داده شد. “به دلیل استفاده از وسیله نقلیه از کنترل خارج شده نقص فنی وجود دارد “و” سهل انگاری مدیر عامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانی به دلیل انتشار گزارش وضعیت خودرو “.
رسوایی در مورد پلیس ایجاد کنید
ظرف 4 روز پس از اعلام نظرات پلیس در مورد این دو پرونده مسعود تجریشی ، معاون سازمان حفاظت محیط زیست ، مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از سرنگونی مرگبار اتوبوس روزنامه نگار محیط زیست ، شخصی منصوب شد که به عنوان نماینده تمام عیار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری و تحقیق در مورد اتوبوس روزنامه نگار در مصاحبه ای به این اطلاعیه پاسخ داد. این بیانیه توسط “پلیس ، “او گفت ،” پلیس عاملان را از دیدگاه متخصصان شناسایی کرد. این در حالی است که به صراحت در متن قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ذکر شده است.
در همین مصاحبه ، یک نماینده تمام عیار ایسا کارانتری در پرونده سرنگونی اتوبوس روزنامه نگار در این مأموریت به دعوت سازمان محیط زیست ، عملکرد تیم امداد و نجات در رسیدن به محل را نیز زیر سوال برد. عدم هماهنگی با بخشهای مربوط به ایمنی ترافیک ، بدون فراهم آوردن وسایل لازم برای امداد رسانی ، معالجه و … ماموریت های روزنامه نگاری. شهری همچنین در نتیجه نظر شاکی و خراب شدن حمل و نقل عمومی ، به خبرنگار پول پرداخت کرد ، که همچنین در یک موقعیت این واقعه مهمی است که با مشاهده سازمان ، بدون شک شاهد چنین اتفاق تلخی نخواهیم بود.
پلیس: نظر کارشناس تصادفات ، نظر کارشناس رسمی دادگستری است
اما ادعا و اظهارات خبرنگاران مقامات محیط زیست در مورد حادثه اتوبوس با بررسی اسناد و ارتباطات موجود در مورد این سفر و اتوبوس مذکور قابل تأیید است. با این حال ، مجله آنلاین آن قسمت از اظهارات آزمایشی معاون کمیسیون حفاظت محیط زیست درباره نظرات کارشناسان پلیس رابر در این حادثه را بررسی کرد.در این رابطه سرهنگ عین الله جهانی ، معاون فرهنگی اجتماعی و ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و دکترای حقوق در گزارش تخلفات ، محل گزارش های پلیس را توضیح دهید.
جهانی در مصاحبه با مجله آنلاین ، وی در مورد اهمیت و نقش گزارش پلیس در اعلام عامل حادثه گفت: اولاً ، طبق ماده 17 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، نظرات خبرگان تصادفات نظرات کارشناسان دادگستری پلیس راه است ، طبق گزارشات کارشناسان دادگستری ، مطابق قانون برای تصادفات رانندگی آماده می شوند.
معاون پلیس راهور ناجا ادامه داد: “گزارش های پلیس از تصادفات و سوانح رانندگی به دادگستری گزارش های كارشناسی است و طبق قانون ، گزارش های كارشناسی همیشه یكی از اصلی ترین اسناد در نظر گرفته می شود. قضات دادگاه این تصمیم را بر می دارند.” آنها نظر نهایی را اتخاذ می كنند و صادرش کن
وی با اشاره به اهمیت نظرات خبرگان دادگاه گفت. ایجاد یک انجمن رسمی متخصصان دادگستری نیز با اهمیت و حساسیت موضوع تخصص برای متخصصان در کشف حقیقت مطابقت دارد. بنابراین ، ما نمی توانیم نظر کارشناسی را در این مورد زیر سوال ببریم یا آن را بی اثر بدانیم.
معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه گزارش های کارشناسی اساس اصلی تصمیمات قضایی است ، گفت: “قاضی پرونده صلاحیت استفاده از نظریه خبره را راهی برای دستیابی به حقیقت دارد”. به عبارت دیگر ، نظر متخصص جنبه ای از نحوه احیای حقوق تخلف ناپذیر فرد دارد.
جهانی با بیان اینکه یکی از راه های شناخت حقیقت استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران است ، گفت: زمان ، و بنابراین قدرت و توانایی استفاده شده توسط متخصصان برای کنترل حوادث مختلف. در زمینه تصادفات ، پلیس لاهور وظیفه قانونی دارد که به بررسی این حادثه و تهیه گزارش بپردازد و این گزارش را به دستگاه قضایی ارائه دهد. البته علاوه بر عدالت ، گزارش های پلیس اساس بیمه و سایر اقدامات اداری را تشکیل می دهند.
کارشناسان پلیس در تحقیقات تصادفات جاده ای گفتند که آنها همه جنبه های مشکل ، علل و عواملی را که در وقوع حادثه تأثیر دارند بررسی می کنند و در نهایت علت اصلی ، اصلی ترین علت حادثه را اعلام می کنند. این موضوع یکی از تعهدات قانونی پلیس است و انجام می شود. پلیس نظر خود را در این مورد ابراز نمی کند. بلکه طبق قانون ، پلیس باید نظرات خود را در مورد علت حادثه رانندگی بیان کرده و به مقام قضایی ارائه دهد.
جهانی همچنین به بند 3 ماده 14 قانون رسیدگی به حوادث رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر کارشناسان تصادف ، در صورت بروز نقص در جاده یا وسیله نقلیه ، شخص مربوطه مسئول جبران خسارت خواهد بود. اینها خسارت است و مطابق قانون رسیدگی می شود.
گزارش های پلیس در مورد علت حادثه در تصمیم گیری قضایی موثر است
در بخشی دیگر از گفتگو با مجله آنلاین ، یک ستوان اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بیانیه ای که تجریشی در مورد نظر پلیس در مورد پرونده اتوبوس مطبوعات به مدیران محیط زیست گفت: نظر من این است که پلیس نظر خود را در این مورد ابراز کرده است ، اما این نظری است که باید مطابق قانون صادر شود و یکی از اصلی ترین گزارش ها برای تصمیم گیری در مورد پرونده است. .. همانطور که در مورد آتش سوزی ، این آتش نشان است که تصمیم می گیرد عمدی یا سهل انگاری حادثه باشد. بنابراین گزارش تهیه شده توسط کارشناس پلیس رابر یک گزارش رسمی و بسیار مهم است.
جهانی ادامه داد: “معمولاً در دادگاه ها و دادسراهای عمومی ، انتصاب یا قرار نهایی یا حتی حکم ، در دادگاه صادر می شود ، براساس همان نظر کارشناسان پلیس.” در نهایت ، تصمیم بر اساس نظر دادگستری است ، اما ما گزارش پلیس را که با بررسی همه جوانب و شرایط حادثه تهیه شده ، جدی می گیریم.
یک نماینده اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز مدت زمان حادثه را ذکر کرد. “به طور کلی ، روند تحقیقات و پیگرد قانونی از دادستانی عمومی آغاز می شود و بسته به حادثه و نوع حادثه زمان ممکن است متفاوت باشد.”
محیط زیست وظیفه نقش خود را بر عهده دارد
به نظر می رسد معاون اداره حفاظت محیط زیست و مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام ستاد احیای دریاچه ارومیه که از طرف کلانتری به عنوان نماینده رسمی منصوب شده بود ، باید پیگیر این فاجعه بودند. تصادفی که در آن اتوبوس روزنامه نگار واژگون شد. “و در بهبودی و معالجه مصدوم تردید نکنید.” قبل از گزارش رسمی حادثه اتوبوس ، از یک خبرنگار محیط زیست درباره محتوا سوال کنید. اطلاع رسانی به پلیس یعنی “بدون هماهنگی با اداره ایمنی راه ، وسیله نقلیه مناسبی وجود ندارد و راننده با شرایط جاده و جغرافیای منطقه آشنا نیست ، بنابراین سهل انگاری و بی توجهی هماهنگ کننده سفر”.
هنوز س questionsالات بی پاسخ در مورد مواردی وجود دارد که آژانس حفاظت از محیط زیست ، سازمان دهنده ماموریت ، باید به آنها پاسخ دهد و بیانیه پلیس تنها بخشی از آن است.ادعاهای دیگر از جمله نحوه سوار شدن به اتوبوس این سازمان علاوه بر رد شدن توسط روزنامه نگاران بازمانده پرونده ، پیشنهاد کرده است که تاکنون هیچ اسنادی برای اثبات آن ارائه نشده است. آنچه مشخص است ، فقدان عواقب این پرونده و برخورد قانونی و سودمند با عاملان و عاملان این پرونده است.
انتهای پیام