نماد سایت مجله آنلاین

نکاتی که قبل از آزمون ایین نامه باید بدانید

قبل از سال ۱۳۹۸ آزمون تئوری آیین نامه رانندگی به دو صورت انجام می شد. در مرحله اول افراد باید یک آزمون تستی را می گذراندن یعنی آزمون هم به شکل مقدماتی و هم آزمون آیین نامه اصلی برگزار می کردند. در سال‌های اخیر و جدیداً این آزمون تنها یکبار و فقط به شکل آزمون اصلی اجرا می شود. در هر دوره آزمون های تئوری، هر بار به صورت کاملاً تصادفی ۳۰ سؤال به متقاضیان داده می شود که برای قبولی در این آزمون ها باید حداکثر در مدت زمان ۲۰ دقیقه به ۲۶ سؤال صحیح از این ۳۰ سؤال جواب بدهند.

سؤالات آزمون آیین نامه رانندگی

سؤالات آزمون آیین نامه مقدماتی در بیشتر موارد آسان تر بوده و از داخل همان کتاب آیین نامه رانندگی طرح می شود. سؤالات آزمون آیین نامه رانندگی را می توان به سه سرفصل مهم طبقه بندی کرد: سؤالات فنی، سؤالات فرهنگ رانندگی، سؤالات مربوط به کتاب آیین نامه.

آزمون آیین نامه رانندگی و آزمون شهری

آزمون آیین نامه رانندگی در دو مرحله آزمون تئوری است که به صورت کاملاً تستی و چهار جوابی برگزار می شود.

۱- آزمون آیین نامه مقدماتی را خود آموزشگاه‌های رانندگی اجرا می شود.

۲- آزمون آیین نامه اصلی که بسیار مهم بوده و ملاک را یابی به آزمون شهری است توسط افسر راهنمایی و رانندگی از هنرجویان گرفته می شود.

این آزمون در ۳۰ سؤال تستی مطرح و از همه بخش های مختلف کتاب آیین نامه هم برای این تست ها استفاده می شود. شما متقاضی گرامی برای قبولی باید حتماً ۲۶ سؤال را جواب درست بدهید تا قبول شوید.

ترتیب انجام کارهای آزمون شهری آیین نامه رانندگی

برای اینکه شما در زمان امتحان کارهای مهم را از شروع تا پایان رانندگی طبق کتاب آیین نامه رانندگی به ترتیب و درست انجام دهید ما در زیر آن ها را برایتان به صورت رمز بیان می کنیم.

کافی است شما “صادر کات” را حفظ کنید. به این ترتیب باید شما مراحل زیر را طی کنید:

(ص) صندلی = تنظیم ریل و پشتی برای صحیح نشستن

(آ) آینه = تنظیم آینه های وسط و کناری

(د) دنده = دنده در حالت خلاص (کلاج + دنده خلاص)

(ر) روشن = استارت زدن

(ک) کمربند = بستن کمربند ایمنی

(آ) آماده به حرکت و چک کردن آمپر = جا زدن دنده به صورت مناسب زدن و راهنما زدن و چک کردن آمپرها

(ت) ترمز دستی = قرار دادن ترمز دستی در حالت خوابیده

نکات متفرقه در مورد ایین نامه

کسانی که گواهینامه پایه دوم راهنمایی و رانندگی را دارا می باشند می توانند وسایل نقلیه ی سنگین تری را رانندگی کنند .

– برای توقف چراغ راهنمای سمت راست را روشن کنند. د- چراغ های خطر را روشن می کنید. د- در زمانهای خلوت راننده می تواند قوانین و مقررات را نقض کرده و موجب حادثه شود. این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. پیشتر از این نیز بخشی از مهم ترین و پرتکرارترین نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی را مرور کرده بودیم.

در این آیین نامه به منظور اختصار ، به همه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالیqodsiau.ac.ir/HomePage.aspx? کسانی که با ویزای گردشگری به کانادا مهاجرت میکنند، با در دست داشتن نسخه انگلیسی یا فرانسوی از گواهینامه بینالمللی خود میتوانند در این کشور رانندگی کنند.

شبیه بودن سوالات در سراسر کشور به متقاضیان کمک میکند تا مشکل و دغدغه های کمتری برای داشتن نمونه سوالات داشته باشند و بتوانند با سهولت بیشتری نمونه سوالات آیین نامه را دانلود و مطالعه کنند.

اگر این سوالات را بخوانیم احتیاج هست کتاب ایین نامه را هم مطالعه کنیم ؟ معمولا آموزشگاههای رانندگی، پس از پایان جلسه های آموزش تئوری، یک آزمون داخلی (آزمون آیین نامه مقدماتی) از شما میگیرند تا اگر نیاز باشد برایتان باز هم کلاس آموزشی گذاشته شود.

امیدواریم با خواندن نمونه سوالات آزمون آیین نامه اصلی ۱۴۰۰ خود را برای قبولی ۱۰۰ درصد آماده نمایید. توجه داشته باشید برای موفقیت و سرعت در مطالعه ی منابع مورد نیاز آزمون های آیین نامه مقدماتی و اصلی، از سوالات و مراجعی استفاده کنید که مطابق با آخرین متدهای آیین نامه راهنمایی و رانندگی باشند. دانلود و بررسی سوالات آیین نامه اصلی با پاسخ، متقاضی را در شرایطی قرار میدهد که بتواند تجربیات زیادی در مورد شکل سوالات و آزمون های پیش رو کسب کند.

نمونه سوالاتی که بررسی شد، مجموعه ای از سوالات پرتکرار از آموزشگاه های معتبری است که برای متقاضیان آزمون آیین نامه طراحی شده بود. بررسی تنوع بالای نمونه سوالات آییننامه، اطلاعات یا دانش مخاطب را به منظور موفقیت در آزمون آیین نامه افزایش می دهد. نمونه سوالات و به طور کلی بررسی و مطالعه ی آنها تاثیر بسیار زیادی بر روند قبولی متقاضی در آزمون آیین نامه دارد. کلیه داوطلبان آزمون های آیین نامه اصلی و مقدماتی می توانند با مشاهده ی تنوع بالاتری از سوالات، شانس خود را برای قبولی در این آزمونها افزایش دهند. الف- پای خود را روی پدال ترمز قرار می دهید.

در کدامیک از سطوح زیر مسافت توقف افزایش می یابد؟

الف- در مکانی مناسب توقف کرده و مطلقا در رادیاتور را باز نکنید و با ریختن مقداری آب روی رادیاتور به خنک شدن آن کمک کنید. 2. عبور کردن و ایستادن روی آنها در شرایط اضطراری آزاد است. سبقت گرفتن در چند متری تونل و پل ها آزاد است ؟ نور چراغ کوچک جلو و خطر عقب باید از چند متری دیده شود ؟

۶- رانندگان وسایل نقلیه امدادی در چه مواقعی مجاز به استفاده از آژیر و چراغ هشدار گردان می باشند ؟ ۲۱- در کدامیک از سطوح زیر مسافت توقف افزایش می یابد؟ سوال ۲۴: نام تابلوی شکل زیر چیست؟ سلام به همه هنرجویان عزیز بالاخره من بعد از ۳ بار آزمون آیین نامه دادن قبول شدم، اشتباهی که کردم فقط کتاب آیین نامه رو خوندم و به فکر استفاده از نمونه سوال آیین نامه نبودم دیگه بار سوم گفتم برم دنبال نمونه سوال توی سایت گوگل که سرچ کردم سوالات آیین نامه چشمم به عنوان دانلود رایگان سوالات آیین نامه افتاد.

من خودم موقع آزمون آیین نامه خیلی استرس داشتم تا چشمم به سوالات آیین نامه افتاد، استرسم رفت انگار تمامی سوالات برام آشنا بودن. برخی افراد به دلیل این که قبلا رانندگی کرده اند و ادعای راننده بودن دارند در کلاس های عملی رانندگی شرکت نمیکنند سعی کنید کلاس های عملی رانندگی را جدی بگیرید چراکه حتی اگر راننده خوبی باشید و رانندگی قابل قبولی داشته باشید هم باز نکاتی در امتحان عملی رانندگی وجود دارد که در کلاس ها عملی معمولا به شما میگویند و شما را در جریان نکات و قوانین مهمی که احتمالا افسر راهنمایی رانندگی در امتحان شهری رانندگی از شما میپرسد قرار میدهند .

اگر زمان کافی برای مطالعه مطالب آیین نامه رانندگی ندارید، تنها راه موفقیت برای شما داشتن نمونه سؤالات آیین نامه رانندگی به همراه پاسخنامه ی آن است که این سؤالات را می توانید از وب سایت های معتبر دانلود کنید و روش مطالعه مناسب آن را پیدا کنید.

برخی از نمونه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰ را با همدیگر بررسی کردیم. پرداختن به این سوالات به تنهایی برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی کافی نیست و نیازمند این است تا سوالات متنوع و تعداد زیادی از آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. هنگامی که سوالات پرتکرار آزمون های آیین نامه اصلی و مقدماتی را بررسی کنید، به احتمال بیشتری بخشی از سوالات مطرح شده در آزمون را خواهید دید و در برخورد با آنها با اطلاعات بیشتری پاسخگو خواهید بود. کدام یک از گزینه های زیر قدرت توانایی ذهنی، دید و هوشیاری راننده را مختل می کند؟ ج- در کنار جاده و شانه خاکی توقف می کنید. ب- با علامت گذاری در محل حادثه مجروح را با وسیله نقلیه خود حمل نماید.

– علایم: هر نوع علامت مانند تابلو، نوشته، خطکشی، چراغ، سوت، حرکت دست و غیره که به وسیله مقامات صلاحیتدار یا رانندگان برای کنترل و تنظیم عبور و مرور به کار میرود.

خروج از نسخه موبایل