در سوگ ستاره ای از ستارگان حوزه؛ آیت الله عادل علوی آسمانی شد

شجره نامه شریف او از طریق 38 واسطه ، برادر امام باقر (علیه السلام) ، فرزند امام زین العابدین علی بن الحسین (علیه السلام) و مادرش امام حسن ، j مجتبی (به دلیل) است. پدرش آرامه آیت الله سید علی بین الحسین عربی ، از علمای کاظمین ، نجف و بغداد است.
وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در مدرسه “اخوان ایرانی” در زادگاه خود کاظمین به همراه خانواده به نجف اشرف نقل مکان کرد. وی به درخواست پدر بزرگوارش تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف در سال 5 هجری آغاز کرد و مدتی در بغداد بود. آنها دانشجوی علوم دینی شدند.

با عزاداری ستارگان صورت فلکی ؛ آیت الله عادل عربی بهشت ​​شده است

وی تحصیلات خود را در عراق نزد پدر بزرگوارشان ادامه داد. در زمان آوارگی ایرانیان مقیم عراق ، وی به ایران آمد و تحصیلات خود را در شهرهای مقدس قم و خرچنگ آیت الله گلپایی ، فیجی ، حاجی مورا صادق ، خان و عربی ادامه داد. اشعار بزرگ انصاری شیرجی و ملاشی نجفی ، فاضل لنکرانی و میرزا جواد تبریزی در خارج از حوزه قضایی و اصول تحصیل کردند و علاوه بر مدرک دکترا مدرک ایرانی دریافت کردند. او همچنین اجازه گفتن از اشعار بزرگ مرعشی نجفی ، شیرازی ، اخوان مرعشی ، گلپایگانی ، واعظی ، شاهرودی ، دهسرخی ، اراکی ، فاضل لنکرانی ، مکارم شیرازی و لنگرودی را گرفت.

وی یکی از اساتید سمینارهای کام بود که مباحثی غیر از حقوق ، اصول ، فلسفه و الهیات و همچنین سخنرانی های مختلف در زمینه های تفسیر و اخلاق را آموزش می داد. وی با توجه به شهادت بزرگان به درجه اجتهاد نائل شد و در رساله ای تحت عنوان “ناپاک او ، بهترین اندیشه ها در طهارت کفار” ، دکترای خود را در رشته حقوق اسلامی دریافت کرد.

با عزاداری ستارگان صورت فلکی ؛ آیت الله عادل عربی بهشت ​​شده است

وی توسط حدود 20 راوی از جمله اشعار بزرگی مانند نجفی مرعشی ، خرچنگ گلپایی ، اراکی ، فاضل لنکرانی ، سید عبدالله شیرجی و سید محمد شللودی روایت شده است.
وی در تدریس علم حوزه و کار آن بسیار موفق بوده و در اکثر کشورهای اسلامی و سایر کشورهای حوزه علمیه به آموزش طلاب مسلمان اکثر کشورهای اسلامی و سایر کشورها مشغول بوده است. .. ..

وی خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی داشت: درمانگاه خیریه امام سجاد (ع) ، م Instituteسسه روابط عمومی-ارشاد اسلامی ، مدرسه مذهبی امام جبادین (ع) سنت کام ، با انجمن موعظه علمای کاظمین بغداد ، کتابخانه عمومی ، حسینیه ها و غیره. : حسینیه امام جوادین (ع) مشهد مقدس ، حسینیه امام کاظمین (ع) قم ، حسینیه کاظمینیه تهران ، حسینیه کاظمینیه تهران ، ام البنین حسینی تهران دو فعالیت دیگر این استاد آن شمارش شد.
وی علاوه بر مجلات و مقالاتی که در مجلات نگاشته شده است ، آثار مفید بسیاری در زمینه های مختلف به جای گذاشته است. او برای نوشتن دائرclالمعارف های اسلامی علم و فناوری از قلم استفاده کرد و سعی کرد تا 1414 هجری قمری 140 عنوان کتاب و رساله بنویسد. ق ، 8 جلد شامل 70 کتاب و رساله به چاپ رسیده است.

با عزاداری ستارگان صورت فلکی ؛ آیت الله عادل عربی بهشت ​​شده است

این شخصیت کلامی و دانشمند بزرگوار بسیار مودب و مودب بودند و از اصول اخلاق اسلامی بودند.
در ملاقات با مرحوم ، من همیشه بیش از هر چیز ادب و تواضع را از او آموختم.
افراد نقل شده از فضلای قم:
برخی از ما نشسته بودیم که شخصی این موضوع را مطرح کرد که امام کاظم کودک است. یکی از حضار گفت که او فقط 14 سال در زندان بوده است ، در غیر این صورت چند فرزند داشت!
مرحوم عربی از این تفسیر بسیار عصبانی بود. آن شخص گفت شوخی کردم!
آن مرحوم گفت: یکی در حضور پیامبر صلی الله علیه و آله با حضرت امیر علیه السلام شوخی نامناسبی کرد. پیامبر به او فرمود: حبات أعم الک
آن شخص گفت:
فقط شوخی می کنم امام فرمود: اگر به طور جدی می گفتی کافر می شوی!

با عزاداری ستارگان صورت فلکی ؛ آیت الله عادل عربی بهشت ​​شده است

طی چند روز گذشته که روی تخت دراز کشیده بودم ، از وضعیت او می پرسیدم و مانند همه عزیزانم ، از خداوند برای شفای او و سایر بیماران دعا می کردم.
با این حال ، در آستانه ماه محرم ، جدّ امام حسین (ع) آسمانی ، مهمانان و فرزندان معصومش مقدر بودند که در شادی خداوند عزادار شده و برای بیش از نیم قرن تلاش پاداش بگیرند. من این کار را کردم. از زندگی پر برکت او در این زمان. خدا رحمتش کند.
در پایان ، امیدوارم او ما را در داوران دروازه خدا قرار دهد و ما را در موقعیتی قرار دهد که مقدسات محترم و نیاکان محترم برای او در نظر گرفته اند. باشد که او سلام بی پایان ما را داشته باشد.

* عضو آکادمی علوم پزشکی ایران و خادم افتخاری سنت اتاب در عراق

دکمه بازگشت به بالا