اقتصادی

آیا در اجاره سوله نوع کاربری را باید مورد توجه قرارداد؟

در این مقاله میخواهیم در مورد اجاره سوله تهران با شما صحبت کنیم اما قبل از آن تعریف کوتاهی از سوله خواهیم داشت و با کاربری های مختلف آن آشنا خواهیم شد. به سازه های فلزی که تمرکز آن ها بر ایجاد فضایی است که ستون میانی ندارد و معمولا سقف آن به صورت شیب دار ساخته می شود، سوله می گویند.

کاربری سوله معمولا برای انجام فعالیت های صنعتی است اما کاربردهای دیگری نیز دارد. از سوله برای راه اندازی کارگاه صنعتی، کارخانه، مرغداری، انبار، تعمیرگاه، هایپر مارکت، پارکینگ خودرو، سالن ورزشی، سالن همایش و مجالس، آشیانه هواپیما و … خرید سوله کوچک چه مزایایی دارد؟ به طور معمول سوله های کوچک بر روی یک فونداسیون اجرا می شوند و به جوشکاری نیاز ندارند.

توصیه ما این است که معامله خود را در مشاور املاکی انجام دهید که مجوزهای قانونی برای این کار را داشته باشد. بسیاری اوقات اتفاق افتاده که افراد برای خرید و فروش ، اجاره املاک صنعتی مانند سوله و … به مشاور املاکی مراجعه نموده اند که هیچگونه مجوزی برای اینگونه معاملات ندارد. متاسفانه پس از امضای قرارداد، خریدار و فروشنده به مشکلات قانونی بر می خورند که موجب به دردسر افتادن طرفین می شود.

یکی از جاهایی که میتوان برای انتخاب مشاور املاک صنعتی مورد بررسی قرار گیرد رسانه های خبری هستند زیرا این رسانه ها از اعتبار بالایی برخوردارند برای مثال در خبرگزاری و رسانه دنیای 77 درباره اجاره سوله در تهران مطلبی منتشر نموده است که می تواند به افرادی که بدنبال ملک صنعتی هستند کمک کننده خوبی باشد.

بار وارده به سوله بین کل سازه تقسیم و باعث مقاومت بالاتر خرپا می شود. سوله سبک خرپایی با مقاطع پروفیل چهارگوش یا به صورت لوله ساخته می شود. از مزایای این محصول می توان به سبک تر بودن آن نسبت به دیگر سوله ها به ویژه سوله صنعتی نام برد. این که می تواند بیشترین مقاومت را به نسبت همه سوله ها تحمل کند. در اندازه دهانه ورودی سوله هیچ محدودیتی برای این نوع ندارد و با دهانه ۱۰۰ متری و بالاتر آن هم بدون ستون میانی نصب می شود. در این نوع می توان انواع چرثقیل های سقفی و ستونی را در تناژ های مورد نظر نصب و اجرا کرد.

این سوله در برابر سرقت امنیت پایینی دارد و به راحتی بریده می شود. جابه جایی این سوله پر هزینه است. با پیشرفت علم و گذر زمان در بحث فناوری ها مهندسان توانستند سوله ارزان قیمت ، محصولی به صرفه با وزنِ کمتر تولید کنند که مقاومت بالاتری داشته باشد. این سوله ها از مقاطع خرپا ساخته و به خاطر نوع اسکلت بندی اش می تواند بار را مناسب بین خرپا توزیع کند.

البته باید به این نکته دقت کرد از ویژگی های مثبت این سوله ضد حریق و مقاوم به آتش می باشد. زیبایی ساختمان سوله سبک به عنوان اسکلت است و شما می توانید دیوار و اجزا ساختمان را با آجر و کاشی و… تزئین کنید. اما باید بدانید که در کنار این مزایا ، معایبی نیز سوله UBM دارد. این محصول در مناطق کوهستانی که برف زیادی دارد قابل نصب نیست و در انتقال حرارت بالا چه در تابستان و چه در زمستان مشکل دارد. برای دادن قوس به این محصول باید از ابتدای پایه این کار انجام داد.

این سازه به وسیه ماشین آلات UBM ساخته می شوند و به همین دلیل به این نام هم معروف هستند و طی یک فرآیند نورد سرد از جنس ورق گالوانیزه است که با ضخامت های متفاوتی ساخته می شوند. این محصول از نظر امنیتی توانسته رتبه های بالا و گواهینامه های معتبر دنیا از جمله گواهینامه اروپایی CE را کسب کند.

در خصوص اجاره سوله در جاده مخصوص کرج که بدلیل سبک قوسی بودن سطح مقاومتش را نسبت به طوفان و زلزله، بارش سنگین برف و تگرگ حفظ می کند و از آنجایی که با ورق های گالوانیزه ساخته شده در برابر رطوبت و زنگ زدگی هم مقاوم است.

برای ساخت سوله سبک و ارزان سه روش وجود دارد. اولین بار یک شرکت آمریکایی در حدود ۲۰ سال پیش اجرای سوله های سبک را با سیستم UBM طراحی کرد که به خاطر ویژگی های قابل توجه اش مورد استقبال قرار گرفت. این سازه مقاومت بالا دارد و در کمترین زمان ممکن نصب می شود و این اجرای سریع باعث می شود که مقرون به صرفه باشد و هزینه ها را کم کند. این محصول برای مکان هایی است که بدون اسکلت طراحی شده اند. سوله های ارزان قیمت در عین حال مقاوم. این محصول بدون استفاده از هیچ گونه ستون ، جوش کاری و حتی چسب و بتونه کاری تهیه و ساخته می شوند.

در این محصول قاب های فضایی برای پوشش دادن دهانه هایی که تکیه گاه آن ها کم و با فاصله های زیاد باشند به کار می رود. قیمت سوله سبک دست دوم و خرید سالن و سوله دارای اسکلت فلزی از مواردی است که فعالان این حوزه بدان توجه زیادی دارند. امید است با خواندن این مقاله مطالب مفیدی دریافت کرده باشید. نظرات و پیشنهادات شما ما را در بهتر شدن محتوای این مقاله یاری می کند.

اگر یک بار دیگر سر وکارتان به یک سالن ورزشی افتاد و وارد سالن سرپوشیده ورزشی شدید با دقت به سازه آن نگاه کنید. سازه این سالن ها به «سوله سبک» معروف است. چرا به این نام معروف است؟ به این دلیل که سازه های فلزی با طراحی خاص که سقف آن ها به صورت شیب دار طراحی و با محاسبات فنی خاص با انواع ورق گالوانیزه و سایر مصالح ساختمانی ساخته می شوند. این محصول در صنایع و پروژه های عمرانی طرفداران مخصوص به خود را دارد. طراحی و ساخت این محصول با توجه به نوع کاربری و نیاز مشتری ها متفاوت است.

معروف ترین املاک صنعتی : املاک صنعتی سوله | سوله تاپ | املاک صنعتی سوله کار | املاک صنعتی سوله چی | املاک صنعتی شهر صنعت | سوله آکام فلز

دکمه بازگشت به بالا