اقتصادی

انواع پیشانی ساختمان و نحوه ساخت آن

یکی از بهترین و زیباترین پوشش برای درب های ورودی و پنجره ها این نوع سایبان ها و بارانگیرها هستند. دارای طرفداران بسیاری می باشد. بیشتر ورودی ها با طرح های کلاسیک و طرح های رومی همراه هستند که ابزار و تراکم بالایی و آهن کشی در زیر آن می باشد. اما امروزه بیشتر ورودی های مدرن مد نظر است که با ترکیب چند متریال در کنار همدیگر ساخته می شوند که در این صورت بهتر آن است با به کارگیری متریال بالاتر، کیفیت بیشتر را در آن ارتقا دهیم. درب ورودی در هر ساختمانی یکی از مهم ترین چیز می باشد که در هنگام ورود به آن ساختمان معلوم می گردد و همه ساکنان آن ساختمان روزانه چندین بار در این منطقه در حال تردد می باشند.

سازه های امروزی و جدید یعنی دو عنصر جدید و خاص به نام سازه و پارچه است که امروزه به وفور از این دو عنصر استفاده کارآمد می گردد . به کار بردن سقف های کششی در فضاهای خارجی و داخلی ساختمان جای خود را در بین معماران و ساختمان سازها و پیمانکاران در این زمینه باز نموده است. این سیستم در حالتی که در فضای داخلی باشد سقف کناف و رابیتس جایگزین آن می شود و اگر در فضای خارجی باشد ورقه های یو پی وی سی و آلاچیق های سفالی جایگزین و استفاده می شود . به کار بردن این سیستم سازه های پارچه ای بسیار هوشمندانه و دارای خلاقیت است زیرا یکی از بهترین مزیت های آن امکانات قابل توجهی برای مصرف کنندگان از آن را ایجاد می نماید.

اجرای پیشانی ساختمان برای محافظت از نمای ساختمان می باشد که از آن در برابر عامل های جوی مانند باران و آفتاب و .. اجرا می شود و به ساختمان زیبایی خاصی می دهد . یک حفاظ نواری که در قسمت بالایی ساختمان قرار می گیرد و پوشش کاران در سقف های شیب دار از آن استفاده می کنند .

می توان پیشانی ساختمان را به پیشانی انسان تشبیه کرد چرا که پیشانی انسان همان نقشی را برای بدن دارد که پیشانی ساختمان هم آن ویژگی را دارا است . به جای پیشانی ساختمان نیز می توان کلمه کنسول ساختمان را هم به کار برد و این اصطلاح را بیشتر مهندسان تحصیل کرده درکارای اجرایی به کار می برند.

و آن ها را دلنشین تر نشان می دهد . و جلوه ویژه ای به ساختمان خواهد داد. این را هم باید بدانیم که پیشانی ساختمان علاوه بر زیبایی ساختمان ، می تواند از خسارات های ناشی از برف و باران در حد معقولی نیز جلوگیری نماید. کار پیشانی در سقف های شیب دار چیست ؟ چه مصالحی برای اجرای ساختمان پیشانی ساختمان ضرورت دارد ؟

ژنوا : این مصالح دارای رنگ بندی های مختلف است و نازک می باشند و اصولا در رنگ کوره ای تولید می شوند تنوع فراوان دارند . پالرمو : در این مورد از یک ورقه گالوانیزه که تمام رنگی است، استفاده می گردد.

پس باید همه مزایا و معایب آن را به وضوح نوجیه نماییم . در حقیقت درب ورودی هر ساختمان یک نوع شکاف گوچک تلقی می شود که در نمای خارجی حانه به چشم می خورد . ولی این را هم باید بدانیم که تاثیر فوق العاده ای هم برای طراحی دکوراسیون ساختمان تلقی می گردد . برای هر کارفرمایی زیبایی فضای خارجی ساختمان مهم می باشد . و از آن جا که برای کارفرما فضای اجرای آن برایش کوچک جلوه می نماید ایجاد هر گونه ستون در محوطه وجود ندارد.

که هم زمانی اجرای آن با نصب سازه های فلزی ،انجام می گیرد.بعد از اتمام این کارها آن گاه می توان پیشانی ساختمان را اجرا و نصب نمود . و چنان چه در انجام این کار تعویق بیفتد و یا این کار به طول بی انجامد به ناچار هزینه بسیاری را برای پیمانکاران به همراه خواهد داشت. پس هر گونه سهل انگاری در اجرای آن اجبار به صرف هزینه است.

برای این که پیشانی ساختمان نصب گردد بایستی از داربست استفاده نمود . و اجرای پیشانی ساختمان الزاما باید پس از ساخت آن ساختمان یا ویلای مورد نظر انجام شود چون این کار به زیبایی ساختمان مورد نظر و یا ویلا کمک شایانی می نماید . با استفاده از دیوارکوب چوبی و کف پوش سنگ می توانید یک آلاچیق لوکس امروزی داشته باشید و با مبلمان و شومینه فضای نشیمن آن را تکمیل نمایید.

سعی کنید آلاچیق را روی یک سکو طراحی کنید تا در صورت ریزش باران در رابطه با مبلمان فضا دچار مشکل نشوید. فضاهایی که دارای حریم خصوصی مناسب هستند و دست شما را در طراحی باز می گذارند، این امکان را می دهند که در آن ها یک آلاچیق با استخر یا تخت خواب طراحی کنید. این طرح برای ویلاهای خارج از شهر مناسب است که با وسعت خود عملا از لحاظ حفظ حریم مشکلی ندارند. اگر فکر می کنید برای داشتن یک آلاچیق حتما به فضای حیاط نیاز خواهید داشت، در اشتباه هستید.

اگر به نورپردازی مدرن علاقه دارید، می توانید محیط داخل و حاشیه آلاچیق را با نور مخفی روشنایی بدهید. در فضای آلاچیق می توانید از فرش یا زیرانداز هم استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اگر در اقلیمی زندگی می کنید که اغلب هوای مرطوب و بارانی دارد، باید در طراحی سقف آلاچیق دقت داشته باشید.

سقف های شیبدار بهترین نوع سرپناه را در هوای بارانی می سازند. یک آلاچیق با سقف مناسب داشته باشید تا بتوانید در زیر باران نیز داخل آن نشسته و از هوای بی نظیر لذت ببرید. فضای چنین آلاچیقی را می توانید دقیقا طبق اصول دکوراسیون خانه تان سر و سامان دهید. از مبل های راحتی گرفته تا میز، صندلی، شومینه، طاقچه، تابلو، گلدان و هر چیز دیگری که به فکرتان می رسد یا احساس می کنید در فضای آنجا نیاز خواهید داشت را به کار بگیرید.

مطمئنا چنین آلاچیقی به فضایی تبدیل خواهد شد که هرگز دلتان نمی خواهد آن را ترک کنید. آلاچیق های بسیار کوچکی هم هستند که فقط شامل یک فضای نشیمن می شوند و بیشتر به یک کاناپه با فرم سرپناه در فضای آزاد شباهت دارند. تمام این موارد با طرح دلخواه در شرکت ویلا سقف با زیبایی هر چه تمامتر ساخته و اجرا می گردد.

دکمه بازگشت به بالا