اقتصادی

بهترین و مرغوبترین عسل ایران متعلق به کدام شهر است؟

40 گونه کنار در دنیا رویش دارد که سه گونه آن در مناطق گرمسیری ایران رویش دارد هر کدام از انواع عسل در مناطق مختلف آب و هوایی ایران اگر با روش درست و طبیعی به دست آمده باشد عسل مرغوب و با کیفیت بوده و همه خواص بی نظیر عسل طبیعی را دارا می باشد. در این تحقیق به خواص درمانی محلول های چشمی 25 تا 50 درصد عسل، در درمان عفونت و خراشیدگی قرنیه چشم اشاره شده است.

در حدود 50 گزارش در ژورنالهای پزشکی در مورد تأثیر عسل در پوشاندن زخم و درمان عفونتهای چشمی و اسهال وجود دارد. زنبورها در مدت کوتاه عمرشان چندین برابر غذای مورد نیاز خود را در کندو ذخیره میکنند. ماسک های طبیعی بسیاری به وسیله عسل تولید می شوند که همه این محصولات به دلیل خاصیت لایه برداری عسل و خاصیت ترمیم کنندگی و از بین بردن بافت ها و سلول های مرده پوست بسیار مورد توجه درمانگران و بیماران قرار گرفته است.

تشخیص میزان خلوص و خاصیت عسل کار چندان ساده ای نیست و نیاز به کار آزمایشگاهی دارد و اینگونه نیست که با مشاهده عسل بتوان میزان خلوص و اثرگذاری آن در درمان بیماری ها را اندازه گیری کنیم. اما کارشناسان و افراد متبحری در این زمینه وجود دارند که با توجه به طعم، رنگ و بوی عسل می توانند منابع تشکیل آن و تک گل بودن یا چند گل بودن منابع تولید عسل را شناسایی کرده و اطلاعات دقیقی درباره عسل ارائه کنند.

لازم است نکاتی درباره شکرک زدن عسل گفته شود. تحقیقات زیادی درباره خواص درمانی عسل و تاثیر درمانی آن بر سوختگی های درجه یک و 2 و حتی 3 انجام شده است. حتی در مواردی اشاره شده که بسیاری از حکما و درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از عسل برای درمان زخم های ناشی از قطع عضو استفاده می کردند و نتایج مثبتی در این زمینه را به ثبت رسانده اند. حتی مصرف این عسل ها برای افراد مبتلا به بیماری دیابت خطرناک است.

عارضه خطرناک عسل درمانی!

در این روش عسل طبیعی و تقلبی هر کدام را در داخل لیوان آب سرد جداگانه بریزید. اما طبع این مواد غذایی سرد بوده و می تواند اختلالاتی را ایجاد نماید از این خاطر مصرف لبنیات با عسل و خرما توصیه می شود. عسلی که دارای رطوبت زیاد است به آسانی تخمیر می زند و خراب می شود هرچه رطوبت موجود در عسل کمتر باشد عسل دیرتر خراب می شود.

این شربت تا دو ماه در یخچال قابل نگهداری است. بگذارید این مخلوط خنک شود، آن را در یک شیشه درپوشدار بریزید و در یخچال نگهدارید. اسید فرمیک موجود در عسل گون، این ماده غذایی را به یک گزینه مناسب برای کاهش دردهای استخوانی، مفصلی و آرتروز تبدیل می کند. قیمت عسل نهاوند نیز بسیار مناسب است و با توجه به خواص آن باید بگوییم یک معجون شگفت انگیز در خانه خواهید داشت.

عسل با ایجاد ظرفیت برای انتقال اکسیژن خون، این قبیل مشکلات را خنثی می کند. از طرفی استفاده از عسل در درمان سوختگی ها نه تنها موجب کاهش التهاب های پوستی می شود، بلکه اسکار کمتری از این زخم ها در آینده در بدن فرد دیده می شود.

اگر باز هم به منابع قندی و شهد گل دسترسی یابند، باز هم ذخیره خواهد کرد؛ چون آنها تنها برای خود عسل تولید نمیکنند، بلکه برای سلامتی همه انسانها تلاش میکند. عمری بسیار کوتاه دارد ولیکن تلاش بسیاری برای جمع آوری شهد و گرده و تولید ژله رویال دارد.

عطر و طعم عسل مانند رنگ آن متناسب با گیاهی است که زنبورعسل از آن شهد فراهم آورده است. در این کتاب به صورت مختصر از فرآورده های زنبورعسل و نمونه های مختلف عسل و همچنین تشخیص عسل طبیعی از دیگر عسلها توضیحاتی داده داشته است و عسل درمانی که امروزه رایج شده است و تقریباً جوابگوی تمام بیماریها نیز میباشد توضیحاتی در رابطه با بیماریها و طریقه درمان آنها با این ماده شفابخش در اختیار خوانندگان عزیز قرار دادهایم.

عسل آویشن مقوی مغز و اعصاب می باشد و یک انرژی زای قوی بوده که به تقویت حافظه کمک میکند، همچنین برای دردهای قاعدگی، دردهای شکمی و روده، تسکین سرفه و گلودرد، درمان دیابت بی مزه، عفونت های عمومی بدن و برای پانسمان زخم های بستر مفید است.

این نوع عسل برای گرفتگی عروق، ناراحتی های کبدی، طحال، ناراحتی های روده و دیابت مفید است. مهندس کرانیان به روش تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی اشاره کرد و گفت: عسلی که توسط زنبور عسل تولید شده باشد از هنگامی که در دهان قرار می گیرد توسط مخاط دهان و رگ های زیر زبانی جذب می شود و این مسئله به خوبی قابل درک است.

خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی عسل در کنار خواص درمانی آن در ترمیم سوختگی ها، درمان زخم ها، بهبود زخم های عفونی، تسکین بیماری های قلبی، اختلالات کلیوی و برخی از ناراحتی های پوستی از جمله فوایدی است که در این شیوه درمانی قابل دسترسی است. ارسطو در کتابش به نام «آفتاب باستانی و پرورش زنبور عسل» خواص ویژهای برای عسل قایل شده است.

خواص درمانی کدام عسل بیشتر است؟

دکتر توماس در مقالهای در نشریه Lacet میگوید: «در موارد ضعف قلب مشاهده شده است که عسل میتواند در باز گرداندن فعالیت قلب و زنده نگهداشتن بیماران تأثیر زیادی داشته باشد». از عسل، داروهای زیادی برای لطافت وزیبایی پوست، ورم چشم، خشکی و ترک خوردگی پوست میسازند.

بیش از 300 سال است که درمانگران و متخصصان طب سنتی و مکمل از عسل برای درمان عفونت ها و دردهای چشم، درمان آفتاب سوختگی، انواع سوختگی، التهاب گلو، درمان سرفه، زخم های گوارشی، واریس و بسیاری از بیماری های جسمی استفاده می کنند.

عسل بعنوان یکی از ارزشمندترین مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی از قبیل قندهای طبیعی، مواد آلی، معدنی، ویتامین ها و بویژه تامین بخشی از انرژی روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر این در طب سنتی به اثرات درمانی عسل در بیماری های گوارشی، ضعف اعصاب، سرفه و اشاراتی شده است.

یک راه دیگر برای تشخیص عسل اصل از تقلبی این چنین است که چنانچه عسل را درون لیوان آب بریزید، اگر در ته لیوان جمع شود و سریع حل نشود، عسل مطلوبی است. اما چنانچه عسل زمان ریختن در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است.

دکمه بازگشت به بالا