اقتصادی

لطفا وزارت نیرو را نابود نکنید

مثال: فولاد نی ریز (فارس) در یکی از خشک ترین مناطق استان فارس ، فولاد اردکان در یزد ، فولاد سبزوار ، …

یافتن و ایجاد هفت پروژه بزرگ فولادی 800000 تنی در مناطق فاقد زیرساخت آبرسانی “رکورد” شخصی است که امروز مدیریت کلان کشور و مدیریت آب را بر عهده خواهد داشت.

صنعت فولاد به آب وابسته است. آب در آن گردش می کند و آن را با ظرفیت حدود 35000 متر مکعب در ساعت پمپ می کند ، آب را پمپ می کند و پس از گذراندن یک چرخه (بیشتر) ، این آب تبخیر می شود. سوءمدیریت آریاکبر ملاویان در زمینه آب و محیط زیست منجر به خشکسالی در برخی از دشتهای کشور و اطراف شهرک صنعتی فولاد شده است و این صنعت را بیش از پیش با مشکل مواجه کرده است.

فردی که در مناطق خشک کشور واحد صنایع فولاد (که به عنوان صنعت “پر از آب” در نظر گرفته می شود) احداث می کند ، چگونه می تواند رئیس اداره نیرو برای حل مشکلات آب کشور باشد؟

(مصرف آب در هر تن فولاد تولید شده حدود 28 متر مکعب است که کمتر از 2 درصد آن بازیافت می شود و بقیه دور ریخته می شود)

به دلیل قطعی برق و کمبود آب اخیر ، مدیریت تخصصی ترین وزارتخانه های کشور به عهده کسانی است که کمترین تخصص و تجربه را در این زمینه ندارند.

برق در قلب فناوری مدرن قرار دارد و امروزه به دلیل تحریم ها و مسائل سرمایه گذاری با مشکل تغذیه واحدهای صنعتی روبرو است. در کنار مشکل برق ، مشکل آب را که یکی از مشکلات مهم کشور است ، نمی توان به کسانی واگذار کرد که هیچ تجربه علمی / تجاری با تصمیم سیاسی ندارند.

در میان ده ها مدیر مجرب وزارت نیرو و صدها کارشناس آشنا با چالش های صنعت برق و مدیریت آب ، وزارت نیرو “هیچ دانش فنی و سابقه مدیریتی ندارد”. تعیین فرد به چه معناست؟ ؟ انرژی؟

انتصاب علی اکبر ملاویان به مدیریت وزارت نیرو در شرایط کمبود نیرو و خشکسالی ، وزارت نیرو را تضعیف کرده است.

چقدر باید فکر کنیم که انتصاب “سیاستمدار” می تواند “مشکل فنی” را حل کند؟

مدیران ارشد یک “وزارت تخصصی” چقدر باید فکر کنند که ممکن است با موضوع آن وزارتخانه کاملاً “بیگانه” باشند؟

چرا هدف شما “حل مشکل” با “انتصاب سیاسی” در کشوری است که به دلیل مشکل سرمایه گذاری خارجی با قطع برق مواجه است؟

انسانها وقتی انتظار دارند پیچیده ترین مشکلات صنعت آب و برق را به دست نوابغ بی تجربه بسپارند ، چند “نابغه” می توانند داشته باشند؟ و آیا می توان با “فرضیه نابغه” ریسک کرد و زیرساخت های آب و برق کشور را در اختیار افراد “بی تجربه” قرار داد؟
و اساساً ، چه “اثبات نبوغ” در محرابی وجود دارد که ما امروز وزارت انرژی را تحقیر می کنیم؟

اداره انرژی یکی از وزارت کشور است که باید توسط “پرسنل مجرب” اداره شود. لیست ارائه شده توسط دولت سیزدهم به کنگره شامل افراد باتجربه و با استعداد است ، اما آقایان و نمایندگان مجلس! وزارت انرژی را تخریب نکنید.

دکمه بازگشت به بالا