اقتصادی

کرونا هزینه‌های معیشتی بازنشستگان را بالاتر برد

با تورم حدود 40-45 salaries ، حقوق فعلی برای امرار معاش بازنشستگان کافی نیست و باید سطح دستمزد سریعتر و قانونی تر انجام شود.

به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه ایران او نوشت: “بار دیگر ، روز خانواده و روز بازنشستگی از گردهمایی های دوستانه خانواده دور می ماند.” امسال نیز مانند سال گذشته بسیاری از جانبازان به دلیل شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ممنوع الملاقات بودند. تقریباً هر سال در این زمان ، کودکان و نوه ها با پدربزرگ و مادربزرگ و بزرگان خانواده دیدار می کنند تا لحظات ناب و جلوه های ویژه همبستگی خانواده محور را نشان دهند ، روابط خانوادگی را تقویت کرده و خانواده را آشتی دهند. با این حال ، برای یک سال و نیم ، سفرها و دیدارهای خانوادگی با حضور کووید -19 محدود شده است. کووید -19 گاهگاهی جهشی جدید برای انسان ایجاد می کند. به دلیل ترس از انتقال این بیماری توسط جوانان در جامعه ، آنها نمی توانند در سنین بالا با والدین آسیب پذیر خود ملاقات کنند. خوشبختانه در حالی که بسیاری از مردم به دلیل مراقبت های طولانی مدت و مراقبت های بهداشتی دور از این بیماری زندگی می کنند ، گروهی از افراد مسن و بازنشسته در جامعه نیز به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مبتلا هستند و در بیمارستان بستری یا تحت درمان قرار می گیرند.

در این شرایط ، موضوع حقوق و درآمد ماهانه برای این بخش از جامعه مهمتر است. این موضوع در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گرفت و اعمال تعدیل حقوق برای مستمری بگیران بیش از 2 میلیون تومان به حقوق این گروه اجتماعی افزود. ممکن است در نگاه اول مهم به نظر برسد ، اما پس از کمی تحقیق ، یکی از مهمترین خواسته های گروه این است که افزایش هزینه های زندگی ، به ویژه در زمینه سلامت ، منجر به افزایش حقوق بازنشستگی ماهانه شده است. ..

مسأله مهم دیگر حفظ حیثیت و موقعیت اجتماعی این گروه است که بهترین روزهای زندگی خود را برای خدمت به جامعه و خانواده هایشان گذرانده اند و اکنون موهای سفید قدیمی روی موهای آنها نشسته است. انتظار هر چیزی را داشته باشید ، اما از مردم و جوامع اطراف آنها احترام بگذارید. اما یک جامعه هوشمند طبیعی است و در نهایت از گنجینه ای از تجربه و اطلاعات بازنشستگان سود می برد.

احمد آقا نظامی بازنشسته شده است. او حدود هشت سال بازنشسته شد ، اما از همان چند ماه اول متوجه شد که ماندن در خانه تنها منجر به مشکلات مالی و افسردگی می شود. این او بود که تمام درها را زد تا بتواند به عنوان نگهبان شرکت شرکت کار کند. او می گوید: “من قبلاً خجالت می کشیدم ، اما وقتی همسرم مریض شد و هزینه های جراحی ستون فقرات و خرید پلاتین افزایش یافت ، متوجه شدم که حتی پس از داشتن یک زندگی شرافتمندانه حتی به من شرم آور است.” . نامیده میشود. به همین دلیل من از این شرکت بدون شکایت محافظت می کنم. او معتقد است که با حقوق مناسب ، اکنون زمان بیشتری را با نوه هایش در سنین بالا سپری می کند تا شغل دوم.

میلان پرستار است. او سالهاست از بیماران مراقبت می کند و سلامتی و جان خود را فدای تعهد خود کرده است. وی پس از بازنشستگی گفت: “تنها چیزی که در این سالها به دست آورده ام دعای بیمارانی است که سلامتی را بر استراحت و راحتی ترجیح می دهند.” من به اندازه کافی به مسائل مالی دست نیافته ام تا مشکلم را حل کنم. از دخترم خواستم بیمه تکمیلی ارائه دهد تا هیچ کس در زمان بیماری به آن نیاز نداشته باشد. من زندگی شرافتمندانه ای داشته ام ، اما نمی خواهم بار فرزندانم را به دوش بکشم.

وی کرونا را به تنهایی و افسردگی متهم کرد و گفت: “از روزی که این بیماری بدنام وارد ایران شد ، کمتر احتمال دارد که کودکان از ترس مریض شدن به من سر بزنند.” البته آنها بچه های قدردانی هستند و همیشه از طریق تماس های ویدئویی در مورد من س askedال می شوند ، اما من دلم برای آنها تنگ شده و قلبم برای بغل کردن نوه هایم پر شده است. گاهی از خودم می پرسم که چقدر تنها هستم ، اما نمی خواهم در کار فرزندانم دخالت کنم ، بنابراین سعی می کنم با آنها تماس نگیرم. امیدوارم این بیماری ریشه کن شود.

70 درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند

فرامرز میرزاکانی مقدم ، رئیس انجمن بازنشستگان شهر تهران با تأکید بر اینکه حقوق و معیشت اولین و مهمترین مسائل در حوزه بازنشستگی است ، به «ایران» گفت: برای حل مشکلات معیشتی این گروه از جوامع کافی نیست.

در حال حاضر 70 درصد درآمد بازنشستگان زیر خط فقر است. بنابراین ، نیاز شدیدی به تغییرات اساسی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه ارائه شده به کنگره ، افزود: “در این زمینه ، ما باید مساوی را مطرح کنیم تا بازنشستگان در هر سطح و بخش 90 درصد حقوق خود را به طور مساوی دریافت کنند.” چنین قانونی میزان حقوق بازنشستگی وی را هر سال تغییر می دهد ، و او از تورم در امان بود. افزایش قیمت ها ، که به او اجازه داد زندگی شایسته ای داشته باشد. این طرح در حال حاضر توسط شورای مشورتی اسلامی در حال بررسی است تا به قانون تبدیل شود.

میرزاخانی مقدم گفت: قانون کارکنان دولت نیز نیازمند اصلاحاتی است که در صورت انجام به موقع می تواند راهی برای پیشرفت در زمینه معیشت باشد. از جمله این تغییرات ، ماده 125 قانون خدمات کشوری است که بر اساس تورم ، حقوق را افزایش می دهد. در 10-12 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است و قدرت خرید بازنشستگان را 67 درصد کاهش داده است. بحث ماده 85 قانون خدمات کشوری نمونه دیگری از این تغییرات است. این مقاله به بیمه درمانی می پردازد. بیمه و دولت بیمه بازنشستگان و کارکنان را با هم در نظر می گیرند و خدمات ارائه شده آنها باید برابر باشد.

رئیس انجمن بازنشستگان استان تهران توجه به سلامتی و درمان این گروه را از ضروریات دانست و گفت: دومین دغدغه در زمینه بازنشستگان بحث درمان است. افرادی که 30 سال کار کرده اند به دلیل محدودیت سنی از بیماری های مختلف رنج می برند. بنابراین ، درمان بازنشستگان با کارفرمایان جوان متفاوت و هزینه بر است. بنابراین ، شما باید هزینه های او را با بیمه قوی تأمین کنید. در حالی که بیمه پایه برخی ویژگی ها مانند حذف برخی از داروها را از پوشش بیمه حذف می کند. در حالی که در شرایط افزایش هزینه های درمان طبیعی است ، خدمات ارائه شده به بازنشستگان افزایش نمی یابد و او با مشکلات زیادی روبرو است. بنابراین ، پیشنهاد ما این است که مثلثی از دولت ، صندوق های بازنشستگی و بازنشستگان را برای محافظت از بازنشستگان در برابر بیماری حتی در بحران کنونی تشکیل دهیم.

میرزا کنی مقدم تأکید می کند: در جامعه ما بازنشستگان در جامعه رها شده و پس از جدا شدن از سیستم کاری خود مورد توجه قرار نمی گیرند. اما اگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسب انجام نشود ، دچار افسردگی و مشکلات روانی می شود.

وی افزود: “حدود پنج سال است که بحث های اتحادیه های کارگری از قانون احزاب به دلیل ارتباط نادرست در مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است.” در واقع ، از سال 1995 ، مراکز بازنشستگی داخلی مجوز اجرا ندارند. در عین حال ، ما به یک برنامه و اهداف استراتژیک بلند مدت نیاز داریم. ما باید الزامات خود را به درستی روشن کنیم. ما باید گروهی از بازنشستگان را در کنگره داشته باشیم تا بتوانیم بدون رسیدن به کنگره پراکنده به نتایج دلخواه برسیم.

برنامه های دائمی شدن نسبت ها شکست خورد

علی اصغر بیات ، رئیس انجمن بازنشستگان تامین اجتماعی عالی نیز گفت که علاوه بر برگزاری مراسم قبل از شیوع ویروس کووید 19 در روز خانواده ، از بازنشستگان نیز تجلیل خواهد کرد. با این حال ، به دلیل همه گیری امسال ، این رویداد در این روز ممنوع شد وی به ایران گفت که این مراسم به طور م heldثر برگزار شد. در اول اوت 1999 ، پس از 12 سال انتظار ، یکی از قانونی ترین الزامات بازنشستگان ، نمایندگی نسبی ، اجرا شد. با وجود افزایش حقوق در مرحله اول ، هم افزایش حقوق و هم نسبت در مرحله دوم به طور همزمان پرداخت شد. در نتیجه حداقل دستمزد در اسفند از 2 میلیون تومان و 800 هزار تومان به 4 میلیون تومان و 300 هزار تومان افزایش یافت ، اما متأسفانه این افزایش به دلیل تورم نامحدود چندان م effectiveثر نبود.

وی افزود: “برنامه ای برای ایجاد رابطه متناسب بین بودجه دولتی ، نظامی و تامین اجتماعی به کنگره ارائه شده است ، اما متأسفانه هنوز نهایی نشده است.” در همین حال ، دولت حدود 400000 تومان به سیستم تامین اجتماعی بدهکار است. از اواخر سال 1998 ، شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و عوارض ناشی از آن باعث شده برخی از شرکت ها نتوانند حق بیمه پرداخت کنند. این حوادث مانع از انجام برخی تعهدات سازمان شده است.

رئیس انجمن بازنشستگان تامین اجتماعی عالی گفت: “بودجه زیادی برای گردشگری اختصاص داده شد ، اما متاسفانه به دلیل همه گیر شدن کرونا در دسترس نبود.” بنابراین ، ما از این بودجه برای خرید یک هتل بازنشسته در حرم مشهد استفاده می کنیم که پس از بهبود وضعیت و بازگشت به حالت عادی در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.

کرونا عامل مشکلات روحی بازنشستگان است

سید محمد سید ، رئیس انجمن بازنشستگان مازندران نیز گفت: معیشت یکی از مهمترین مسائل در زمینه بازنشستگی است و بازیابی و تعدیل حقوق می تواند در جهت حل مشکل معیشت گام بردارد ، فکر می کنم بتوانم این کار را انجام دهم.

وی در مصاحبه با ایران به بحران کرونا اشاره کرد: “شیوع بیماری کرونا در زندگی همه افراد جامعه با چالش های زیادی روبرو شد ، اما بازنشستگان مسن تر از سایر گروه های سنی با چالش های بیشتری روبرو بودند. من در خطر هستم.” در واقع ، آنها علاوه بر خطر بیماری و هزینه بالای درمان ، در معرض مشکلات روحی و روانی قرار می گیرند که تنها در قرنطینه در خانه بمانند. بنابراین ، بحث هزینه و رفاه بازنشستگان در دوران همه گیری کرونا به موضوع آنها اضافه شده است.

سیدی می افزاید: “در زمان بازنشستگی ، هزینه های زندگی دو برابر می شود ، اما بحث هزینه های درمانی شانس پیگیری و کار پزشکی را کاهش می دهد. با همین روش ، بازنشستگان به طور طبیعی امیدی به آینده ندارند.” در واقع ، با تورم حدود 40-45 ، حقوق فعلی زندگی بازنشستگان را تأمین نمی کند و تسطیح حقوق باید سریعتر و قانونی تر انجام شود. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا