اقتصادی

کرکره‌های مشاغل ممنوعه بالاست – مجله آنلاین

علیرغم اعلام کنگره اتحادیه های صنفی ایران مبنی بر ممنوعیت فعالیت هفت گروه شغلی از دیروز تا اطلاع ثانوی ، کرکره های کلیه مشاغل ممنوعه در اولین روز این محدودیت ها باز بود.

به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه همشهریان او می نویسد: “علیرغم اعلام کنگره اتحادیه های صنفی ایران مبنی بر تعطیلی هفت گروه اشتغال ، پنجره های مشاغل ممنوعه در راهروهای سرپوشیده دیروز باز بود و هیچ خبری از تعطیلی مشاغل در دور جدید محدود نشد.

پس از شش روز تعطیلات کرونا در شهرهای قرمز مانند تهران و کرج ، علیرغم افزایش مرگ و میر روزانه ناشی از شیوع بیماری ، مشاغل و مشاغل به حالت عادی بازگشتند. در همین حال ، امروز شنبه ، کنگره اتحادیه های صنفی ایران در اطلاعیه خود از دیروز (یکشنبه) تا اطلاع بعدی این فعالیتها بر ادامه فعالیت اکثر مشاغلی که از پروتکل های بهداشتی و محدودیت های هفت گروه شغلی پیروی می کنند ، تأکید کرد. ادامه دارد. ممنوع است. اما گزارش محلی همشهری از فعالیت شرکت ها در این دور جدید ممنوعیت ها نشان می دهد که فعالیت همه شرکت ها عادی شده است. با استناد به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در 17 ژوئیه سال جاری ، در بند 4 اعلامیه شورای تجارت ایران ، به جز راهروهای خاص مانند لاستیک ، راهروها و مشاغل و مشاغل در بازارهای بسته. تاکید بر تعطیلی بود. ، قطعات یدکی ، سخت افزار و کامپیوتر. اقلام عمومی مانند لباس ، کیف ، کفش و تلفن همراه هنوز باز نشده است. همچنین یک بازار بزرگ سرپوشیده در تهران افتتاح شد ، جایی که تجار به طور عادی مانند یک صنف به فعالیت خود ادامه می دهند. اختیار یا قصد اعمال این دور محدودیت های شغلی در شرایط قرمز و سیاه شیوع کرونا ، با وجود کشته شدن بیش از 684 هموطن در شیوع کرونا. دیروز وجود ندارد.

بسته شدن 7 گروه و سایر فعالیتهای کاری طبق پروتکل

در بیانیه ای که امروز شنبه منتشر شد ، کنگره اتحادیه های صنفی ایران اعلام کرد که تا زمانی که پروتکل بهداشتی رعایت شود ، فعالیت های هفت گروه شغلی را محدود کرده و به مشاغل دیگر باز می گردد. این اطلاعیه بر اساس اعلامیه های شماره 66430 و 66448 مورخ 27 آوریل 1400 ، بر اساس آخرین هماهنگی با ستاد عملیات و کمیسیون های امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و مزرعه برنج ایالت است. در مورد روش فعالیت انجمن صنفی ستاد کرونا ، با تکمیل برنامه 6 روزه محدودیت فعالیت از 25/5/1400 تا 30/5/1400 ، روش ادامه فعالیت های شغلی به شرح زیر خواهد بود. به شرح زیر است. از فردا (یکشنبه ، 31 مه 1400) ، همه گروههای زیر به جز هفت گروه زیر در این اعلامیه تأکید می شوند که اصناف برای رعایت حداکثر پروتکل بهداشت باید هوشیارتر باشند: تاکید شد که می توان کار را دستکاری کرد به این اطلاعیه با لیستی از هفت مشاغل پرخطر همراه بود که تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نداشتند.

3-رستوران و قهوه خانه به عنوان پذیرایی داخلی (اما می تواند در خارج از منزل نیز باز باشد)

2-سالن پذیرایی

3-سالن تئاتر و تئاتر فیلم

4-راهروها و بازارهای بسته بجز راهروهای خاص مانند لاستیک ، قطعات یدکی ، سخت افزار و رایانه (راهروهای عمومی مانند لباس ، کیف ، کفش و تلفن همراه هنوز فعال نیستند).

استخر سرپوشیده و باشگاه بدنسازی

6-پارک تفریحی و باغ وحش

3-نمایشگاههای عمومی و تخصصی

تعطیلی مغازه ورزشی در میدان مولینیه اعلام نشده است

رئیس انجمن فروش کالاهای ورزشی تهران در گفت وگو با همشهری درباره علت بسته نشدن راهرو سرپوشیده برای فروش پوشاک و وسایل ورزشی در میدان مونیلیه تهران توضیح داد: صبح ، همه مغازه ها و راهروهای فروش این لوازم در میدان مونیلیه تهران باز بود.

مرتضی حق پرست با بیان اینکه همه فروشگاه ها از روز یکشنبه در راهروهای سرپوشیده فعالیت خود را از سر گرفته اند ، گفت: “با این وجود اتاق اصناف با پروتکل های بهداشتی این واحدهای صنفی از جمله استفاده از ماسک و ضدعفونی مطابقت کامل دارد. ما بر روی این موضوع تمرکز کرده ایم.” قاب پاساژ کاوه دو بار در روز عایق بندی می شود.

وی افزود: بازار کالاها و پوشاک ورزشی مولینیه در تهران خوب نیست. از سوی دیگر ، این واحدها مجبورند برای امرار معاش ، حتی با حداقل فروش ، سر پا بمانند.

نیاز به فعالیت کج و رازهای کار

نماینده وزیر اتاق اصناف صمت و نایب رئیس اتاق اصناف تهران در مصاحبه با همشهری گفت: همه بازارها ، راهروها و مشاغل دیروز و حتی بازار بزرگ تهران باز است. پروتکل را برای باز نگه داشتن چنین اتحادیه ها و اطمینان از سلامت مردم به شدت دنبال کنید. این یک اولویت اصلی است.

ابراهیم دورستی می گوید: “وقتی به شرکتی می گویید که یک واحد صنفی را ببندد ، باید هزینه آن را بپردازید ، اما در حال حاضر خم شده است تا در عین تضمین سلامت مردم به شرکت آسیبی نرساند. باید اقدام کرد.” “

وی گفت واکسیناسیون صنفی باید در دستور کار قرار گیرد تا از انباشت این مشاغل به دلیل تعطیلی اجباری و تعهد به پرداخت مالیات واحد صنفی ، اجاره و غیره جلوگیری شود. اولویت اصلی فعالیت های تجاری باید رعایت پروتکل های بهداشتی باشد. بنابراین ، ستاد ملی کرونا باید دستورالعمل های جدیدی را برای فعالیت های تجاری خود منتشر کند.

درستی با انتقاد از برخی مصوبات قبلی ستاد دولتی برای کرونا برای فعالیت های صنفی ، گفت: در پایان دولت قبلی ، مصوباتی اعلام شد که به صنف آسیب می رساند. به عنوان مثال ، اعلام کرد که انتخابات اتحادیه ها را به پایان ماه سپتامبر موکول می کند ، اما دولت قبلی این قطعنامه را باطل کرده و با توجه به شرایط کنونی ، خواستار برگزاری 8300 انتخابات اتحادیه شده است. تا ابتدای زمستان امسال موکول شد. برگزاری چندین نشست انتخاباتی برای این اتحادیه ها که دارای 10 هزار عضو هستند ، بدون شک منجر به همه گیری کرونا خواهد شد.

وی افزود: “ما در حال حاضر به فکر تعطیلی اشتغال نیستیم ، اما باید پروتکل را محکم کنیم و ستاد مبارزه با فساد کرونا دولت جدید فعالیت های اتحادیه را بررسی خواهد کرد.” .. همچنین امکان تفکیک صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه وجود ندارد و با افزایش تعداد کارکنان دورکار ، نیاز به فعالیت در این کلاس بیش از پیش احساس می شود.

تأیید غیرقابل اجرا

دبیرکل اتحادیه صنفی ایران در مصاحبه با همشهری در خصوص اعلام کنگره اتحادیه های صنفی امروز شنبه گفت: “کنگره اتحادیه های صنفی اعلامیه جدیدی اعلام نکرده و بر اجرای آن تأکید کرده است.

محمدباقر مجتبایی افزود: بر اساس این اطلاعیه ، کلیه شرکت ها به جز هفت گروه مجاز به فعالیت بر اساس پروتکل های بهداشتی خواهند بود.

وی علت باز شدن بازار بزرگ تهران را اضافه کرد: می توانید قسمتی از بازار بزرگ تهران را راه اندازی و افتتاح کنید. “

او اضافه کرد: “اتاق اصناف با این قطعنامه موافق نیست و معتقد است که تا اطلاع ثانوی بسته شدن تمام مسیرهای سرپوشیده غیرممکن است ، زیرا هنگامی که کار تعطیل می شود ، تصمیم گرفته می شود چه کسی آن را پرداخت خواهد کرد. زیرا بسته شدن یک تجارت بسته بدون پرداخت هزینه غیرممکن است. وقتی کرونا تا سه سال دیگر رایج است.

مجتبایی گفت که صنف ملی ستاد مبارزه با کرونا نیز با تعطیلی کار مخالفت کرد و گفت: “وزارت بهداشت بر تعطیلی کار تأکید کرده است ، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا تلاش می کند معیشت و سلامت را در محدودیت های جدید کار ادغام کند. هستند. ” اساساً در حال حاضر فقط هفت گروه حرفه ای تعطیل است و سایر مشاغل دارای مجوز اعلام شده است.

“وضعیت امروز با اپیدمی های کروناویروس و فعالیت های شغلی در آوریل 2010 متفاوت است. در حال حاضر ، ما 18 ماه سابقه کار با این بیماری و نحوه عملکرد شغل را داریم. بیماری عروق کرونا ویروس هنوز شایع است.”

وی افزود که اطلاعیه اتاق اصناف باید منطقی اجرا شود ، “اما بعید است مصوبات غیرقابل اجرا اجرا شوند.” اطلاعیه کنگره اتحادیه های صنفی همچنین بر بسته شدن هفت شغل تا اطلاع ثانوی تأکید کرد ، اما هنوز مشخص نیست که آیا این قطعنامه قابل اجرا است یا خیر. اطلاعیه اخیر کنگره اتحادیه های صنفی قطعنامه جدیدی نیست ، اما در واقع قطعنامه ستاد ملی 17 ژوئیه در مورد نحوه عملکرد مشاغل را به ما یادآوری می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا