نماد سایت مجله آنلاین

بررسی بهترین برندهای لوازم صوتی و تصویری در بازار

همراه با گسترش لوازم صوتی و تصویری، شرکت‌های بسیار زیادی مسیر پیشرفت را طی کرده و به‌صورت حرفه‌ای به طراحی، تولید و عرضه لوازمی کاملاً تخصصی و مدرن در این زمینه پرداخته‌اند. لوازم صوتی و تصویری شامل طیف وسیعی از لوازم مربوط به صدا و تصویر از قبیل: تلویزیون، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، سینمای خانگی، سیستم صوتی ماشین، گیرنده دیجیتال، لوازم جانبی تلویزیون، پخش‌کننده دی‌وی‌دی و بلوری، کنسول بازی، ساندبار، سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و… هستند.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های نمایشگاه بزرگ CES که هرساله در ماه ژانویه برگزار می‌گردد و در آن لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، ابزارهای موبایل، گشت‌ها، واقعیت مجازی و… به نمایش گذاشته می‌شوند، به تولیدات لوازم صوتی و تصویری تعلق می‌گیرد. به همین سبب کمپانی‌های فعال در این زمینه، برترین‌های خود را با حداکثر فناوری به CES می‌آورند و برندهای مختلف طی این رویداد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در بین انبوه وسایل سرگرمی و الکترونیکی، تماشای تلویزیون در کنار دوستان و خانواده لذت بیشتری دارد و اکثر مردم نیز روزانه چندین ساعت از وقت خود را به تماشای برنامه‌های آن سپری می‌کنند بنابراین انتخاب بهترین برند یک تلویزیون امری مهم و ضروری است. در میان برند‌های مختلف، برندی را انتخاب کنید که تلویزیونی با کیفیت تصویر و رزولوشن بالاتری نسبت به برندهای دیگر تولید می‌کند و دارای پردازنده قدرتمند است زیرا صحنه‌هایی کاملا واقعی و زنده را خلق خواهند کرد.

اصلی‌ترین ویژگی در محصولات صوتی و تصویری بویژه در تلویزیون‌ها، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن‌هاست. برای تعیین برترین کیفیت تصویر در میان برند‌ها، لازم است ملاک‌هایی از قبیل میزان روشنایی، سطح کنتراست، زاویهٔ دید، توانایی تولید رنگ مشکی، طیف رنگی موجود در نمایشگر و… در بین برند‌ها بررسی شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بیان ویژگی‌هایی برای انتخاب راحت‌تر برند دو نمونه از لوازم صوتی و تصویری پر طرف‌دار بپردازیم.

نکاتی که در انتخاب بهترین برند تلویزیون باید در نظر گرفت

    توجه به کیفیت صدا

کیفیت صدای تلویزیون‌ها در برندهای مختلف با تغییرات فراوانی همراه بوده است و شما در یک برند خوب و حرفه‌ای، صدایی کاملاً واضح و نزدیک به واقعی را خواهید شنید. بهره‌گیری از اسپیکرهای پیشرفته و فرمت‌های صوتی ۲، ۴، ۵ و ۷ کاناله در سیستم صوتی، سبب تولید صدای واضح و همه‌جانبه خواهد شد. بهترین برندها از تکنولوژی به‌روز در تلویزیون استفاده می‌کنند و صدایی شگفت‌انگیز را به لطف اسپیکرهای حرفه‌ای پخش خواهند کرد.

    توجه به قیمت

انتخاب تلویزیون بر اساس قیمت یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب یک برند موردتوجه قرار خواهد گرفت. اما محدودهٔ قیمت در برندهای مختلف، متفاوت خواهد بود. در محدودهٔ قیمتی موردنظر، به طور حتم گزینه‌های بسیار زیادی قرار خواهند گرفت که انتخاب هرکدام از آن‌ها کاملاً به خریدار بستگی خواهد داشت. قیمت در برند‌های مختلف با توجه به امکانات، تکنولوژی‌های به کار رفته، کیفیت و ارزش کلی محصول متفاوت خواهد بود.

برخی برندها را نمی‌توان یک برند ارزان در زمینه ساخت تلویزیون معرفی کرد، اما زمانی که کیفیت فوق‌العادهٔ این تلویزیون‌ها را با سایر برندها مقایسه می‌کنید، شاهد تفاوت فاحش کیفیت و کارایی این تلویزیون‌ها با یکدیگر خواهید بود. با وجود قیمت بالای برخی تلویزیون‌ها، این محصولات در مقایسه با کیفیتی که ارائه می‌دهند، ارزش خرید را دارند و از مناسب‌ترین گزینه‌های انتخاب در میان برند‌های مختلف به‌حساب می‌آیند.

 

    توجه به سیستم‌عامل در تلویزیون‌های هوشمند

وجود یک سیستم‌عامل حرفه‌ای در تلویزیون باعث خواهد شد تا استفاده از تلویزیون جذابیت بیشتری را به همراه آورد. این سیستم‌عامل اگر مخصوص محصولی خاص از یک برند خاص طراحی شود، سبب خواهد شد تا سخت‌افزار و نرم‌افزار همخوانی بالاتری با هم داشته باشند و سهولت در استفاده را شاهد باشیم. نوع سیستم‌عامل، کارایی و امکانات، رابط کاربری و استفادهٔ آسان از سیستم‌عامل مواردی هستند که بهتر بودن سیستم‌عامل را در یک برند تضمین خواهند کرد.

    توجه به طراحی

برندهایی که در زمینه طراحی محصولات فعالیت دارند برترین و خوش‌تراش‌ترین تلویزیون‌ها ارائه خواهند داد. شاید این گزینه از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، اما می‌توان با قاطعیت گفت که اگر تمامی پارامترهای به‌کاررفته در یک محصول را پسند کنید، اما طراحی آن دلتان را به دست نیاورد، بدون شک محصول را انتخاب نخواهید کرد.

این ویژگی برای کاربرانی که به دکوراسیون فضای خود اهمیت می‌دهند و همچنین افرادی که مشکل پسندند اهمیت ویژه‌ای دارد. میزان ضخامت بدنه، میزان انحنای بدنه، طراحی پایه، میزان حاشیهٔ اطراف نمایشگر، دقت در ریزه کاری‌ها و مواردی ازاین‌قبیل در تعیین بهترین برند مهم خواهند بود.

    توجه به دوام و کارایی

شاید بررسی این موضوع در مورد تلویزیون‌های تولید شده در برندهای خوش‌نام چندان عادلانه نباشد. برندهای معتبر هرساله تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته را در محصولات خود ایجاد می‌کنند، این تغییر در مورد ساخت قطعات و طراحی آن‌ها نیز صدق می‌کند. میزان ماندگاری کیفیت یک تلویزیون با برند مناسب، تا حدی متفاوت است و علاوه بر تغییر در کیفیت قطعات به‌کاررفته، پس از مدتی کیفیت ایجاد تصاویر، سطح نور پس‌زمینه، سرعت سیستم‌عامل و مواردی این‌چنین نیز دست خوش تغییرات نخواهند شد.

در مجموع باتوجه‌به نظر کاربران، تجربه چندین‌ساله، سؤال از صاحب‌نظران و تعمیرکاران، این نتیجه به‌دست‌آمده است که برند‌های معتبر بالاترین سطح کیفیت و ماندگاری را به خود اختصاص داده‌اند و شما می‌توانید سال‌ها از یک برند خوب استفاده نمایید و شاهد ماندگاری کیفیت در ساخت قطعات و حفظ کیفیت در صدا و تصویر باشید.

نکاتی که در انتخاب بهترین برند سینمای خانگی باید در نظر گرفت

سینمای خانگی، دستگاهی است که برای پخش صدای تلویزیون با حجم و کیفیت بالا بکار می‌رود و امروزه باتوجه‌به افزایش امکانات موجود در این دستگاه‌ها، داشتن آگاهی کافی و انتخاب بهترین برند قبل از خرید، ضروری است.

    قابلیت کارائوکه

یکی از قابلیت‌های موجود در بهترین برند سینمای خانگی کارائوکه است که یک ابزار سرگرم‌کننده و شاد برای جمع‌های خانوادگی است، برای افراد علاقه‌مند به خوانندگی نیز یک امکان بسیار کاربردی محسوب می‌شود. به کمک این ویژگی می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه و آواز‌های مشهور را به‌صورت بی‌کلام درآورده و با مشاهده اشعار بر روی صفحه‌نمایش، از طریق میکروفون صدای خود را ضبط کنید.

    قابلیت پخش بلوری

قابلیت پخش بلوری، کاربردی دیگر است که در برندهای حرفه‌ای سینمای خانگی وجود دارد، دو ویژگی پراهمیت بلوری، کیفیت بالای صدا و دقت بی‌نظیر تصاویر آن است. پخش بلوری علاوه بر پشتیبانی از فرمت‌های صوتی جدیدتر، باعث ایجاد صدای با عمق بیشتر در صدای پخش شده خواهد شد.

 

همه چیز در مورد خرید لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری به وسایل سرگرم‌کننده تبدیل شده‌اند که سن‌وسال خاصی را شامل نمی‌شوند. درصورتی‌که این لوازم به لحاظ سمعی و بصری با کیفیت باشند، برای مخاطب بسیار جذاب‌تر خواهند بود. لوازم صوتی و تصویری دارای برند‌ها و کارایی‌های مختلف هستند و گستره بسیار زیادی از محصولات را شامل می‌شوند. این لوازم شامل انواع تلویزیون‌ها، نمایشگرها، ساندبار، گیرنده دیجیتال، ضبط‌ها، باندها، انواع دوربین‌های دیجیتالی و ساده و … می‌شود.

لوازم صوتی و تصویری مانند لوازم الکترونیکی خریدوفروش بسیار بالایی دارند به صورتی که دیگر هیچ خانه، محل کار، اداره، محیط‌های آموزشی را نمی‌توان بدون لوازم صوتی و تصویری تجسم کرد. خریدوفروش لوازم صوتی و تصویری به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت می‌گیرد.

در خرید لوازم صوتی و تصویری به نکات زیر توجه نمایید:

    قبل از خرید لوازم صوتی و تصویری باید بدانید که هدفتان از خرید چیست و به چه کیفیتی نیاز دارید، سپس اقدام به خرید وسیله مورد نظرتان نمایید.

    سعی کنید لوازم صوتی و تصویری را بخرید که با کیفیت و بادوام باشند تا بتوانید برای مدت طولانی بهترین عملکرد را داشته بدون اینکه نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند. زیرا این لوازم اغلب گران‌قیمت هستند و باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که برای چندین سال قابل‌استفاده باشند.

    در خرید لوازم‌خانگی به ابعاد منزل و یا مکانی که برای قراردادن دستگاه در نظر گرفته‌اید توجه نمایید و نسبت به بزرگی و کوچکی فضایی که در اختیار دارید، ابعاد لوازم صوتی و تصویری خود را انتخاب نمایید. به طور مثال برای یک فضای کوچک نیازی نیست از یک تلویزیون بزرگ با سیستم صوتی قوی استفاده کنید.

    در هنگام خرید لوازم صوتی تصویری بانه به قابلیت‌های وسیله موردنظر توجه نمایید، برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از: رزولوشن تصویر، زاویه دید، میزان حافظه، وای‌فای، بلوتوث، پورت USB، درگاه HDMI، درگاه کامپوننت. توجه نمایید برای این‌که کیفیت صدا کاهش پیدا نکنند، کابل‌ها رابط از جنس استیل و یا آلومینیومی باشند.

    در خرید لوازم‌خانگی کیفیت را فدای زیبایی نکنید زیرا این دو مقوله، اغلب از هم جدا هستند زیرا ممکن است یک دستگاه زیبا، چندان با قدرت و با کیفیت نباشد.

    متداول‌ترین سیستم‌های صوتی؛ سینمای خانگی، ساندبار و ساندبیس‌ها هستند که باتوجه‌به میزان بودجه و فضایی که در اختیار دارید باید اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها نمایید. سینمای خانگی برای مکان‌های بزرگ، مناسب‌تر است و امکان جابه‌جایی راحت‌تری را نیز دارد.

خرید ساندبار

ساندبار نوعی بلندگو است که صدا را با کیفیت پخش می‌کند و با اتصال به تلویزیون ضعف کیفیت و پخش آن را برطرف می‌سازد. ساندبارها به دلیل اینکه جای کمی می‌گیرند برای فضاهای کوچکی مثل آپارتمان‌ها بسیار مناسب هستند. ساندبارها جزو سیستم‌های صوتی محبوبی هستند که صدایی واضح و فراگیر را ایجاد می‌کنند.

    ابتدا مشخص کنید که چه میزان فضا در اختیار دارید تا ابعاد متناسبی از ساند‌بار را انتخاب نمایید.

    توجه کنید که دارای قابلیت اتصال به بلوتوث، وای‌فای و سوئیچ HDMI را دارا باشد.

    به‌جای خرید ساندبار پسیو، ساندبار اکتیو را انتخاب نمایید.

    قیمت تأثیر بسیار زیادی در کیفیت ساندبار دارد.

    یک ساندبار خوب باید حداقل ۳ کاناله باشد زیرا در این صورت است که می‌تواند کیفیت صدای فراگیر را شبیه‌سازی نماید.

خرید لوازم جانبی صوتی و تصویری

تلویزیون از آن دسته از لوازم صوتی و تصویری است که دارای برخی لوازم جانبی نیز است. هرچه وسیله‌ای که خریداری کرده‌اید پیشرفته‌تر باشد لوازم جانبی بیشتر و گران‌قیمت‌تری دارد. در میان لوازم جانبی تلویزیون، کنترل و عینک سه‌بعدی نسبت به بقیه ارزان‌تر هستند.

برخی لوازم جانبی تلویزیون عبارت بند از: ریموت کنترل، محافظ کنترل، براکت (پایه دیواری) تلویزیون، عینک سه‌بعدی، محافظ صفحه‌نمایش و پایه میکروفون. در هنگام خرید لوازم جانبی باید به ابعاد، مدل و برند تلویزیون خود دقت نمایید. سعی کنید لوازم جانبی اصلی را تهیه کنید زیرا کیفیت بالایی دارند و به تلویزیون آسیبی نمی‌رسانند. لوازم جانبی محافظتی با کیفیت خریداری نمایید که متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیر نشوید.

خرید سیستم‌های صوتی حرفه‌ای

طرف‌داران حرفه‌ای و البته حساس به صدا، همواره جریان ورود فناوری و مدل‌های جدید سیستم‌های صوتی جدید را دنبال می‌کنند و برایشان مهم است که کالایی را خریداری می‌نمایند دارای میزان صدای قابل قبول و کیفیتی عالی باشد. این دسته از افراد، به کوچک‌ترین اختلال در سیستم پخش صدا اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند علاوه بر انتخاب یک سیستم اصلی عالی، برای دستگاه، از تجهیزات جانبی با کیفیتی نیز جهت بهبود کیفیت صدا بهره ببرند.

همانند خرید هر وسیلهٔ دیگری، باید قبل از خرید یک سیستم صوتی خانگی، بودجهٔ خود را برای خرید تعیین نمایید، زیراکه مشخص نمودن بودجه، نوع انتخاب شما را نیز معین خواهد کرد و شما را هنگام خرید، کمتر دچار دردسر و سردرگمی می‌کند. همچنین مشخص کنید که شما قصد خرید سیستم صوتی برای چه خانه‌ای و با چه متراژی را دارید، چرا که قدرت یک سیستم صوتی حرفه‌ای که برای یک آپارتمان مناسب است، برای یک‌خانه ویلایی مناسب نخواهد بود. پس قبل از خرید حتماً بودجه و فضای موردنظر را برای یک سیستم صوتی خانگی معین سازید.

علاوه بر این موارد به‌ظاهر دستگاه و نمایی که سیستم صوتی به خانه خواهد داد نیز توجه ویژه‌ای کنید. اما ممکن است حرفه‌ای‌ترین سیستم‌های صوتی خانگی جلوهٔ خاصی نداشته باشند پس اگر به زیبایی ظاهر دستگاه خیلی اهمیت می‌دهید و در ضمن خواستار یک سیستم صوتی حرفه‌ای نیز هستید، کمی انتخاب برایتان پیچیده‌تر خواهد شد و باید زمان بیشتری را برای داشتن یک انتخاب خوب صرف نمایید.

قبل از خرید اجزای سیستم صوتی را بشناسید. یک سیستم صوتی حرفه‌ای علاوه بر پایهٔ اصلی باید به آمپلی‌فایرهای حرفه‌ای، اسپیکرهای پرقدرت، تیونرهایی با قابلیت پخش صداهای ریز، ظرفیت حافظهٔ بالا و حتی کابل‌هایی با کیفیت مجهز باشد. باتوجه‌به این موضوع که هر یک از برندهای موجود در بازار در تولید یکی از این محصولات خبره هستند، به همین دلیل معمولاً یک سیستم صوتی حرفه‌ای، شامل محصولاتی از برندهای مختلف است و دقت کنید که در این زمینه از سیستم‌های صوتی پک شده استفاده نکنید.

کلام آخر

باتوجه‌به قابلیت‌هایی که هر روز برای سیستم‌های صوتی و تصویری در نظر گرفته می‌شود، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تغییرات بزرگی در امکانات جدید خواهیم بود که با استقبال خوب مردم از آن‌ها مواجه خواهد شد. شاید وقتی تفاوت قیمت برخی لوازم نسبت به دیگر محصولات را مشاهده کنید، نظرتان کمی تغییر کند اما واقعیت این است که این تفاوت قیمت باتوجه‌به امکانات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن‌هاست و هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست.

در زمان خرید دقت لازم را به عمل آورید و علاوه بر خرید یک برند معتبر و بنام، با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید تا هم از ویژگی‌های خوب دستگاه لذت ببرید و هم خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. این مقاله جهت بالابردن آگاهی شما قبل از خرید محصولات صوتی و تصویری ارائه شد و امیدواریم خریدی ایده‌آل برایتان به همراه داشته باشد.

راهنمای جامع خرید سینمای خانگی و ساندبار

اگر به‌دنبال لذت واقعی موسیقی هستید، در این راهنمای خرید تمام موارد لازم جهت درک نیاز‌ها با توجه به کاربری و یافتن بهترین سیستم صوتی آموزش داده می‌شود.

سینمای خانگی و سیستم صوتی حرفه‌ای در واقع دو مفهوم در خود دارد:

    هنگامی‌که به‌دنبال محصولی ایده‌آل با توجه به محیط سکونت خود برای تجربه‌ی صوتی فراگیر، یک سیستم سینمای خانگی تهیه می‌کنید.

    از سینمای خانگی تنها انتظار ارایه‌ی بلندی و کیفیت فراتر از نمونه‌ی ارایه شده توسط تلویزیون خود را دارد که در این حالت برحسب نیاز و بودجه، یک سیستم صوتی به شما معرفی می‌شود.

علت اقبال روزافزون به سیستم‌های صوتی تصویری ارزان ورای قدرت و کیفیت آن، مواردی نظیر خرید تلویزیون‌های مدرن با انواع نمایشگرهای جدید است. با بهبود طراحی و کاهش ضخامت تلویزیون‌های مدرن، شاهد افت محسوس عملکرد بخش صوتی آن‌ها هستیم که این موضوع نیاز استفاده از سیستم صوتی توانمند و باکیفیت در کنار تلویزیون را افزایش می‌دهد. البته دلیل این امر روشن است، در کابینت تلویزیون‌های مدرن، دیگر فضایی مناسب برای جای‌گیری یک سیستم صوتی قدرتمند وجود ندارد.

در حقیقت بسیاری از تلویزیون‌های مدرن موجود در بازار، هنگام تست کیفیت صدا نمره خوبی نخواهند گرفت. البته این نمره برای استفاده‌ی روزانه از تلویزیون و تماشای مصاحبه‌های تلویزیون مناسب و کافی است؛ ولی هنگام تماشای فیلم‌های سینمایی حتی فیلم‌های تلویزیونی، صدایی فراگیر و باکیفیت می‌تواند به‌طور قابل توجهی منجر به بهبود تجربه‌ی کاربران شود. فراموش نکنید که صدایی شفاف، فراگیر و دقیق نیمی از تجربه‌ی ایده‌آل محتوای چندرسانه‌ای است. پس برای آن دسته از کاربرانی که به‌دنبال شرایطی ایده‌آل برای لذت بردن از فیلم‌های سینمایی یا موسیقی هستند، تحقیق و انتخاب دقیق سیستم صوتی قویا توصیه می‌شود.

راه کار مناسب، خرید و ارتقا سیستم صوتی است. سیستم‌های صوتی بنا به نیازهای شما انواع گوناگون با کارایی متفاوت دارند. این حقیقتی است که صرف تمایل و بدون نیاز سنجی خود نباید به اقیانوس عمیق صدا پا بگذارید وگرنه و به‌عنوان مثال شباهت ظاهری همین عبارت «سینمای خانگی» می‌تواند تمام رویاها و البته کشتی پس انداز شما را غرق کند. به همین دلیل در وهله‌ی اول نیاز است تا با انواع سیستم‌های صوتی آشنا شوید.

فهرست

    نیاز خود را بشناسید

    اندازه و ابعاد اتاق

    آکوستیک و چینش سیستم صوتی

    انواع سیستم صوتی

    کانال سیستم صوتی چیست

    اسپیکر یا بلندگو چیست

    فناوری‌های پخش صدا

    اتصال و درگاه‌های ارتباطی

    برند‌های سیستم‌های صوتی

سیستم‌های صوتی معمولا از دو بخش تشکیل می‌شوند. بخشی به‌عنوان مغز سیستم وظیفه‌ی مدیریت مجموعه را برعهده دارد که انواع مختلفی دارد. بخش دیگر مجموعه‌ای از بلندگوها هستند که بنا به کارایی و توان در کنار هم قرار می‌گیرند.

خروج از نسخه موبایل