به گزارش مجله آنلاین محمدمهدی عسگرپور با بیان اینکه در 23 دسامبر 1963 در تهران متولد شد ، گفت: اولین درآمد من از فیلم در 11 سالگی بود.در کتابخانه من زیاد سفر کردم ، آنها چیزهای زیادی گفتند کودکان و نوجوانان برای بازی آنها فیلم می خواستند و من ثبت نام کردم. هر روز به مدت 12 روز من را به صحنه فیلم آقای اصلانی “اینطور این کار را انجام دهید” می دادم ، جایی که من به عنوان هنرمند بازی می کردم ، توسط مهرداد فخیمی فیلمبرداری شد.
وی ادامه داد: جالب اینکه کارگردان فیلمساز هر روز بعد از فیلمبرداری آنجا بود. اتوبوس سپس کیف و 50 اسکناس واقعی خود را باز کرد پول خوب بود به همه ما داد و من در 12 روز 60 تومان گرفتم.
عسگرپور حضور خود را به عنوان منشی در دو دوره جشنواره ملی فجر توصیف می کند: من نمی دانم آنها کجا کمک کردند ، اما این برای من جالب بود.
او فیلمنامه «قدمگاه» را توصیف کرد: یکی از بهترین ها پشت صحنه دوستم در این فیلم حضور داشت و رابطه بسیار دوستانه و گرمی با بازیگران فیلم داشت و فیلم از نظر دیده شدن و نمایش بسیار خوش شانس بود و به خوبی دیده شد… باباکو حمیدیان اولین بازیگری خود را در گادوماگا انجام داد و یکی دیگر از ویژگی های فیلم ترکیب بازیگران حرفه ای و محلی بود.در، درب جشنواره فیلم فجر این اولین جشنواره بود پس از آنکه منشی من “گادوماگا” چهار سیموگ ، دومین فیلم برتر را کسب کرد و برای 10 رشته نامزد شد. بنابراین تصمیم گرفتم بیشتر روی فیلمسازی کار کنم و قصد بازگشت به دولت را نداشتم.
وی با بیان اینکه فیلم «اقلیما» نیز برای او تجربه خوبی بود ، افزود: «اقلیما» ژانری جدید و اسرارآمیز و ساختاری خوب داشت. من معمولاً در کارهای خود دکوپاژ نمی نوشتم ، اما در این فیلم طرحی را طراحی کردم که با کشیدن استوری بورد طراحی شده بود. در جشنواره فیلم فجر ، فیلم نامزد بهترین کارگردانی شد ، اما در هیچ بخش دیگری نامزد نشد. به داوران گفتم که قطعاً موسیقی ، بازیگری ، تصویربرداری و … وجود دارد که منجر به یک کارگردان خوب شد.
عسگرپور پس از “گل گرمسیری” تعدادی سریال ارائه داد و “گادوماگا” را ساخت ، بنابراین اغلب سریال هایی با مفهوم انتظارات به آنها پیشنهاد می شد. متأسفانه ، بخش قابل توجهی از این اسکریپت ها مناسب نبودند و من پیرتر و دقیق تر شدم.
به او پیشنهاد شد که هنگام فیلمبرداری “گلهای گرمسیری” ، سالن سینما را مدیریت کند. “البته این دومین بار است که به من پیشنهاد مدیریت سینما می دهند. فیلمسازی آب و هوا بود خانه سینما مشکلی وجود داشت ، هیئت مدیره منحل شد و آنها می خواستند کمیته حل اختلاف تشکیل دهند. در آن زمان احمدرضا دربیش به نمایندگی از طرف هیئت این پیشنهاد را داد ، اما من آن را نپذیرفتم زیرا نمی خواستم در نمایش حضور داشته باشم زیرا شیرینی های فیلم ساز جذابیت بیشتری داشت.
عسگرپور ادامه داد: “هنگامی که مدیریت سینما برای بار دوم پیشنهاد شد ، برخی از دوستان اصرار بیشتری کردند و رضا میلکاریمی ، کارگردان سینما نقش عمده ای در پذیرش این مسئولیت داشت.” خوب ، من بالاخره آن را پذیرفتم. ” انتخاب در سال 1987 برگزار شد و رئیس و مدیرعامل خانه سینما شد. در همان سال ، به یاد می آورم که حافظه “کاسلو شاکی بای” را از دست داده و باید لرزش های او را مدیریت کنم. مدیریت خاص خود را می طلبد.
وی در مورد طرح خانه سینما گفت: “طرحی برای خانه سینما وجود داشت. اولین مشکل پیگیری زنده یاد” Cyfler Daddy “و شکست بود.برنامه ریزی کنید بعداً قانون فیلم شود حقوق سیستم صنفی. تهیه قانون برای ایجاد سیستم صنفی فیلم ، امنیت شغلی ، دعوت و حضور اعضای آکادمی اسکار. همه اینها در یک دوره شش ماهه مورد بحث قرار گرفت.
عسگرپور خاطرنشان کرد: برای هفت سالی که در سینما بودم ، تدوین لایحه نظام صنفی مهمترین رویداد بود و برنامه ما این بود که سازمان نظام صنفی زیر را تشکیل دهیم: سیستم پزشکی و سیستم مهندسی-بخشی از کار استان الشاد حذف شده ، سازمان های نظام صنفی باید این مأموریت را بر عهده بگیرند. کارهای فشرده ای در این زمینه انجام شده است.
وی در مورد فیلم “من مهمان دارم” گفت: “این فیلم در سال 1992 ساخته شده است. دولت آقای احمدی نژاد ساخت آن را تمام کردم و سپس روی دو سری دیگر کار کردم. یکی از مزایای چهار ساله درگیری دولت دهم برای من این بود که بیشتر نوشتم. در غیر این صورت ، ذهن من به مسائل سیاسی خواهد رفت و احتمالاً باید بعد از سینما نماینده باشم. شورا سه طرح ساخته شد ، بنابراین من طرح های بیشتری می نوشتم.
وی در پاسخ به س Massال مسعود نجفی مبنی بر اینکه چرا فیلمسازی شما پس از “مهمان داریم” قطع شد ، پاسخ داد: “البته من این کار را در این مدت انجام دادم.”بارها نوشته ام سرمایه اماده ای تلویزیون او موافق است ، اما با افزایش سن ، افراد سخت تر می شوند ، بنابراین من خودم از ساخت و ساز راضی نیستم. البته برخی از آنها به وضعیت ژاپن برمی گردند.ما آن نسل هستیم جنگ چه زمانی انقلاب ما کمی وجود داشتیم ، اما تصور متفاوتی داریم و مجموعه ای از ایده آل ها. ما بچه های این سن هستیم. اگر هنگام نوشتن زیاد بی توجه باشید ، چیزی که من می خواهم اتفاق نمی افتد. در آن شرایط ، من نمی خواهم فیلم بسازم.
عسگرپور همچنین درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر صحبت کرد. پارامترهای مختلفی برای پذیرش دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر وجود داشت.اول ، علاقه من به زمینه جشنواره های جهانی ، ادعاهای رضا میل کاریمی و بسیاری از همکارانش در جشنواره های جهانی ، و حسین سرگرمی در ملاقاتی که با او داشتیم احساس مثبتی به من دست داد و باعث شد دبیر جشنواره جهانی را بپذیرم. همه ممکن است نسبت به دوره انتقادی داشته باشند و مسئولیتی نداشته باشند. وقت آن است که فکر کنیم غیر ممکن است ، و گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد ، اما ممکن است.
در پایان ، او گفت: “وقتی برمی گردم ، دوست دارم بیشتر بنویسم ، بنابراین تمرکزم را بر روی نور صفحه از کارگردانی بیشتر متمرکز می کنم.”
تو باید مراقب باشی، موزه سینما ایران به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تاریخی که در مورد تاریخ و روند توسعه صحبت می کند سینمای ایران جمع آوری نظرات و دیدگاه های سینماگران با تجربه و پیشگام و آگاهی از چشم اندازها و مسیرهای زندگی حرفه ای برای نسل های آینده و نحوه ایجاد و شکل دادن به آثار هنرمندان و متخصصان فیلم ضروری است.