اهداف مدیریت ارتباط با مشتری

چه مواردی شامل اهداف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص اهداف ارتباط با مشتری توضیحات لازم را ارائه دهیم. سازمان ها و کسب و کارها با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می توانند به این اهداف دست پیدا کنند. بنابراین اگر شماهم به عنوان یک مدیر به رشد سازمان خود فکر می کنید می توانید از این مقاله بهره ببرید. چرا که تمامی اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان بیان می شود.

اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان CRM  یک راهکارتجاری برای ارتقا‌ و ارزش شرکت می باشد به طوری که مشتریان علاوه بر انتخاب محصول و تمایز و تطبیق با توجه به علاقه به عرضه کنندگان محصول از شرکت خرید می کنند .در این مقاله سعی داریم با ارائه راهکارهایی مدیریت شما در ارتباط با مشتری را ارتقا دهیم .

اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری CRM

۱.اولین نکته ای که باعث ترغیب ما برای مدیریت ارتباط با مشتری می شود توجه به بالا بردن و افزایش درآمد بوجود آمده از فروش است و در نهایت افزایش سود خالص می باشد.

۲.افزایش میزان رضایت مشتریان به طوری که با گذر زمان و کسب تجربه بتوانید میزان رضایتمندی و ترغیب مشتری را نسبت به دفعات قبلی چندین برابر کنید .

۳.ارائه خدمات و محصولات صحیح به هر مشتری با توجه به شناخت نیازهای اصلی و بر طرف کردن آن به صورتی که علاوه بر فروش محصول ،مشتری از ارائه خدمات شما احساس رضایت کند.

۴.سفارشی سازی یعنی با در نظر گرفتن تمام جوانب و نیازهای مشتری و راهنمایی های لازم مشتری بتواند بهترین خرید از شرکت را داشته باشد.

۵.شما باید مشتری خود را در مورد پشتیبانی و خدمات پس از فروش مطمئن سازید و همچنین توضیحات کامل شما مشتری را راضی کنید تا با رغبت خرید خود را ثبت کند.

در نهایت توجه به نکات گفته شده باعث افزایش ثابت ماندن مشتری ، برخورد با مشتریان جدید و سودآوری بیشتر  خواهد شد.

تعریف اهداف مدیریت CRM

1.اجتماع فناوری و فرآیندهای صحیح برای تنظیم روابط با مشتریان کنونی و فعالان در بازاریابی ، خدمات پس از فروش ،اجتناب از نوع مسیرهای ارتباطی نامناسب

۲.مدیریت ارتباط با مشتریان CRM  یک پیشنهاد مناسب جهت انتخاب و مدیریت مشتریان در افزایش سود مالی و ارزش معنوی شرکت در طول زمان می باشد.

۳.مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ست که تمام امور کسب و کار، بازاریابی ، فناوری و فرایند ها ودر نهایت تمام فعالیت های مربوطه مدنظر مشتری باشد .

۴.در بهینه کردن مدیریت ارتباط با مشتریان ما باید با از نهایت قدرت فناوری های موجود و به روز و روش های جدید استفاده کنیم .

۵.CRM  مدیریت  یک مجموعه ی اطلاعاتی منظم می باشد که با هدف برنامه ریزی ،صرفه جویی در زمان و کنترل فرآیندهای  قبل و بعد فروش سازمان جهت راحتی دستیابی مشتریان و ارتباط با سازمان از طریق ارتباطات است.

۶.مدیریت ارتباط با مشتری به منظور شروع و ادامه ی ارتباط محصور شده با مشتریانی است که سود آور می باشند که این امر وابسته به داشتن ارتباطات با فناوری مناسب می باشد.

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM

به طور کلی CRM مدیریت را می توان در سه قسمت توضیح داد. قسمت اول مصرف کننده نهایی یا همان مشتری است که نقش بسزایی در حمایت کردن در روابط ارزشمند دارد. ارتباطات قسمت دیگری ست که در جهت ایجاد مشتری پایبند و پرسوداز طریق آموزش بسیار اهمیت دارد. در نهایت قسمت مدیریت است که با طراحی مناسب و هماهنگی  یک کسب و کار باعث  رضایتمندی مشتری و جایگذاری مشتری در فعالیت و تجارب ان سازمان میشود‌.

ایجاد نوعی ارتباط  بین مشتریان و شرکت محصول مورد نظر است که با استفاده از یک فناوری صحیح می توان اطلاعات کافی را در مورد تمام مشتریان فعال و غیر فعال بدست آورد و با قرار دادن این اطلاعات در اختیار شرکت مشتریان جدید برای محصولات شناسایی شده و مشتریان پر سود برای ادامه فعالیت مشتری می شود.

اهداف مدیریت مشتری از دیدگاه های مختلف

دیدگاه بارنت: در سال ۲۰۰۱ بارنت اهداف مدیریت مشتری را در سه گروه کلی تقسیم بندی می کند که این سه گروه شامل گروه صرفه جویی در مخارج ،گروه افزایش درآمد و گروه  اثرات تجاری می شود.بارنت رعایت اهداف زیر را برای شرکتی کت CRM   اجرا می کند لازم می دارد:

  • افزایش سود
  • افزایش موفقیت در این امر
  • بالا بردن سطح رضایتمندی مشتریان
  • کاهش مخارج فروش تا حد ممکن

بیان نول از اهداف CRM

نول درسال ۲۰۰۰ رمز مدیریت ارتباط با مشتری را در نقاطی بیان کرد که برای مشتریان قابل ارزش بوده و ارائه صحیح می باشد. توضیح این نقاط در حقیقت این بوده که هر کدام از مشتریان دیدگاه متفاوتی از ارزش را در ذهن خود دارند پس روش ها و ترفند های متفاوتی برای رضایت هر یک وجود دارد. پس میتوان با توجه به نظر نول اهداف مدیریت صحیح را به جستجوی هنجار های خاص مشتریان ، نیازهای نسبی هر مشتری و تلاش برای برآورده کردن آنها، آینده نگری در مورد آثار مثبت و منفی در برآورده کردن نیاز های مشتریان و میزان نتیجه گیری در سرمایه گذاری است.

اهداف CRM از نظر سوفیت

سوفیت در سال ۲۰۰۱ افزایش و استفاده از فرصت های کسب و کار رو هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری می داند که از روش های زیرمی توان به آن دست پیدا کرد:

ایجاد ارتباط با مشتری واقعی و بهبود آن

معرفی محصول درست و مطابق نیاز مشتریان

تعیین زمان درست درمعرفی محصول به مشتریان

ایجاد مسیرهای ارتباطی صحیح با مشتریان برای ارائه محصولات

اهداف مدیریت مشتری از نظر گالبریث و راجرز:این دو کاوش گر تصمیم خرید مشتریان را وابسته به عواملی می دانند که مشتریان از این خرید نیازهایشان برطرف شده و احساس رضایت و یا فراتر از آن ایجاد شود .همچنین آن شرکت را لازم می دارد که توجهات و نیاز های مشتریان را برانگیخته کند تا در نهایت به مشتری ثابت تبدیل شده و در بلند مدت خدمت رسانی شود. البته این امر در دنیای کنونی که رقابتی نابرار و بی رحمانه می باشد بسار سخت می باشد که می توان با برنامه ریزی کامل و دقیق به این اهداف رسید.

اهداف CRM  از نظر کالاکوتا و رابینسون

مدیریت ارتباط با مشتری از نظر این دو محقق به یک مجموعه منظم و دقیق توصیف می شود.که در این مجموعه سه هدف برای مدیریت ارتباط با مشتری  وجود دارد که شامل :

استفاده از منبع های اطلاعاتی منظم برای ارئه خدمات بهتر

معرفی روش ها و تکنیک های موفق و اثبات شده به صورت مکرر

بهرمندی از ارتباطات با مشتری به منظور افزایش سود حاصل

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری، به سایت مرجع CRM رکاما مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا