اقتصادی

تشکیل دولت فراگیر مهم‌ترین راهکار سیاسی افغانستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین

حسین امیرعبدرهیان وزیر امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: “ما از نزدیک تحولات افغانستان را دنبال می کنیم و تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان بیش از همه پیش روی ماست. من معتقدم که این یک راه حل سیاسی مهم است. ” با همتای پاکستانی خود، شاه محمود کرسی.

وی افزود: “ما به دنبال تماس با همه ذینفعان افغان هستیم و رایزنی های تماس و امنیتی با هیئت حاکمه افغانستان یا نهاد حکومتی موقت در جریان است.”

وزیر امور خارجه گفت: در عین حال برای کمک به افغانستان برای خروج از وضعیت کنونی، توانایی ایران در عبور از مرزها، هم برای ارسال تجارت فرامرزی و کمک‌های بشردوستانه و هم برای ترویج این کمک‌های بشردوستانه، من از آن استفاده خواهم کرد. “

امیرعبداللهیان گفت که به همکاری های تجاری و اقتصادی با بخش های مختلف افغانستان ادامه خواهد داد و با پدیده تخلیه مردم به مرزهای همسایه افغانستان مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: “همکاری در عرصه های مرزی، اقتصادی و تجارت در همه سطوح ادامه خواهد یافت و نهادهای حکومتی افغانستان را تشویق می کند تا مسئولیت خود را برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در کشور انجام دهند.” این یک نگرانی است. برای جمهوری اسلامی. “این ایران است.

او گفت: در نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان که فردا در تهران برگزار خواهد شد، با ارسال پیام واحد به مردم افغانستان در سراسر جهان با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان موافقت کردیم. “

امیرعبداللهیان افزود: تلاش می کنیم با درک مشترک از ادبیات به فعالیت جمعی ادامه دهیم تا از شرایط پیچیده کنونی منطقه خارج شویم.

دکمه بازگشت به بالا