نماد سایت مجله آنلاین

تشکیل دولت فراگیر مهم‌ترین راهکار سیاسی افغانستان است

تشکیل دولت فراگیر مهم‌ترین راهکار سیاسی افغانستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین

حسین امیرعبدرهیان وزیر امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: “ما از نزدیک تحولات افغانستان را دنبال می کنیم و تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان بیش از همه پیش روی ماست. من معتقدم که این یک راه حل سیاسی مهم است. ” با همتای پاکستانی خود، شاه محمود کرسی.

وی افزود: “ما به دنبال تماس با همه ذینفعان افغان هستیم و رایزنی های تماس و امنیتی با هیئت حاکمه افغانستان یا نهاد حکومتی موقت در جریان است.”

وزیر امور خارجه گفت: در عین حال برای کمک به افغانستان برای خروج از وضعیت کنونی، توانایی ایران در عبور از مرزها، هم برای ارسال تجارت فرامرزی و کمک‌های بشردوستانه و هم برای ترویج این کمک‌های بشردوستانه، من از آن استفاده خواهم کرد. “

امیرعبداللهیان گفت که به همکاری های تجاری و اقتصادی با بخش های مختلف افغانستان ادامه خواهد داد و با پدیده تخلیه مردم به مرزهای همسایه افغانستان مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: “همکاری در عرصه های مرزی، اقتصادی و تجارت در همه سطوح ادامه خواهد یافت و نهادهای حکومتی افغانستان را تشویق می کند تا مسئولیت خود را برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در کشور انجام دهند.” این یک نگرانی است. برای جمهوری اسلامی. “این ایران است.

او گفت: در نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان که فردا در تهران برگزار خواهد شد، با ارسال پیام واحد به مردم افغانستان در سراسر جهان با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان موافقت کردیم. “

امیرعبداللهیان افزود: تلاش می کنیم با درک مشترک از ادبیات به فعالیت جمعی ادامه دهیم تا از شرایط پیچیده کنونی منطقه خارج شویم.

خروج از نسخه موبایل