نماد سایت مجله آنلاین

سفر هنوز پرخطر است – مجله آنلاین

سفر هنوز پرخطر است - ایسنا

سفر با جابجایی انواع جدید به مد می انجامد. هنگامی که با یک نوع جدید مواجه می شوید ، به این معنی است که میزبان در حالت جدیدی در برابر ویروس قرار دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون ، احتمال آلوده شدن به ویروس را افزایش می دهد. همه اینها آثار منفی سفر است.

به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه ایران او می نویسد: “با عبور همه ایالت های کشور از قله پنجم کرونا ، تعداد شهرهای قرمز از 29 به 16 کاهش یافته است ، تعداد موارد و مرگ و میر در ماه اکتبر به جای واردات و واکسن اندکی کاهش یافته است. طبق شواهد و اظهارات کارشناسان ، بسیاری از ایالت ها پنجمین قله کرونا را پشت سر گذاشته اند و در شرایط کنونی کمتر از 20 شهر در معرض خطر بالای ابتلا به کرونا و تعداد ایالت های قرمز هستند. نسبت به ماه اوت و سپتامبر. کوتاه شدن فاصله بین امواج 5 و 6 بسیار جدی است. بسته شدن اخیر باعث ایجاد زنگ خطر و مرگ شده است.

کارشناسان بهداشت می گویند با وجود تسریع فرایند واکسیناسیون ، در صورت نادیده گرفتن این فرایند ، احتمال شکل گیری قله ششم و افزایش عوارض و مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری کووید -19 غیر منتظره است. تاکید کنید که چنین نیست. گفته می شود واردات واکسن در هفته های اخیر افزایش یافته و تقریبا 1.5 میلیون ایرانی روزانه با واکسن کرونا واکسینه می شوند ، اما ترس از موج پنجم کاهش نیافته و برخی از کارشناسان گفته اند. هشدار می دهد که مردم از ماسک ، تجمع ، مسافرت استفاده نمی کنند. یا سفرها از تعطیلات آینده اجتناب نکنید. به زودی ، زنجیره فعال عفونت های ویروسی در مناطق مختلف کشور مشکل ساز خواهد شد.

مسعود یونسیان ، اپیدمیولوژیست گفت: [کل جمعیت] اگر نه ، باید نگران موج ششم کرونا باشید. او معتقد است که بهترین راه مقابله با ویروس ، شناسایی زودهنگام بیمار است. بنابراین ، نظارت و واکسیناسیون یکی از مهمترین مسائلی است که باید با آن برخورد کنیم. همانطور که وزیر بهداشت وعده داده بود ، همه افراد بالای 18 سال در ماه نوامبر با هر دو ویروس کرونا واکسینه می شوند و هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر به جای کاهش بروز بیماری کرون است. شدت عفونت منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود که باید کاهش یابد. سویه دلتا اثر واکسن را تا 10 درصد کاهش می دهد ، اما تزریق واکسن مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این روزها وضعیت کرونا کمی ملایم به نظر می رسید ، اما تعطیلات بعدی و افزایش سفرها به ایالت های شمالی اخیراً نگرانی هایی را ایجاد کرده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی می گوید کاهش آمار در ایالت های شمالی بسیار آسیب پذیر است و هرگونه سهل انگاری می تواند ما را به سطح ششم برساند. عکسهای منتشر شده در سواحل خزر در شبکه های اجتماعی موجی از مسافران را نشان می دهد که هفته گذشته در تعطیلات خود به ایالتهای شمالی عزیمت کردند. البته این مشکل به دلیل افزایش تعداد بیماران ، واکنش روسای دانشگاه علوم پزشکی استانهای مازندران و گیلان را به دنبال داشت.

تنظیم مجدد انواع جدید ویروس با افزایش سفرها

اپیدمیولوژی ملی کووید -19 در پاسخ به این سال که آیا کاهش شهرهای قرمز ارتباط مستقیم با افزایش نرخ واکسیناسیون دارد یا خیر ، گفت: “یکی از موثرترین راهها برای کاهش زنجیره عفونت ویروسی ، واکسیناسیون است.” حمید سوری ، رئیس کمیته ، گفت. در نتیجه ، هر کشوری در جهان تلاش می کند تا آنجا که ممکن است دامنه واکسیناسیون را گسترش دهد. البته گسترش دامنه واکسیناسیون به معنای کنار گذاشتن اقدامات و پایبندی به پروتکل نیست.

سوری افزود: از سوی دیگر ، در ژاپن بین میزان واکسیناسیون و دستیابی به ایمنی جمعیت فاصله زیادی وجود دارد. این بدان معناست که اگرچه میزان واکسیناسیون در حال افزایش است ، اما هنوز با دستیابی به ایمنی جمعی فاصله نیست که حداقل 80 درصد مردم واکسینه شوند. نکته بعدی این است که حتی در صورت رسیدن به این سطح از واکسیناسیون ، ویروس سعی می کند تغییراتی در ژنوم ایجاد کند تا بقای آن تضمین شود. در نتیجه ، شیوع انواع جدید ویروس افزایش می یابد. در شرایط کنونی ، باید به انواع جدید توجه شود تا از اثربخشی واکسن کاسته نشود و باعث شیوع بیماری نشود.

کووید -19 ، رئیس کمیسیون ملی اپیدمیولوژی گفت: “معمولاً ، اختلال در زندگی عادی سیستم ایمنی بدن را در طول سفر تضعیف می کند و احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد.” در عین حال ، درصد افرادی که واکسینه شده اند هنوز مشخص نیست. به عبارت دیگر ، مدیریت همه گیر اپیدمی هنوز صورت نگرفته است. این احتمال را افزایش می دهد که بسیاری از افرادی که سفر می کنند به دیگران آلوده شوند.

سری گفت: “البته واکسن ها می توانند از شدت بیماری و مرگ جلوگیری کنند ، اما این بدان معنا نیست که خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان را به صفر می رساند.” به ویژه ، کسانی که در سفر در معرض این بیماری قرار می گیرند در درجه اول کسانی هستند که ممکن است به صورت گروهی مانند اتومبیل ، قطار و هواپیما سفر کنند. انواع ویروس در شهرهای مختلف یکسان نیست ، اما نوع غالب در کشور دلتا است ، اما آیا مطمئن هستید که آیا نوع دیگری در قسمت شمالی کشور وجود دارد؟ از آنجا که سیستم تعیین توالی ویروس فعال نیست ، ما نمی دانیم نوع گسترش در جامعه چیست.

به گفته وی ، سفر با جابجایی انواع جدید به مد منجر می شود. هنگامی که با یک نوع جدید مواجه می شوید ، به این معنی است که میزبان در حالتی جدید در برابر ویروس است و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون احتمال آلوده شدن به ویروس را افزایش می دهد. همه اینها آثار منفی سفر است.

از این گذشته ، جیب برها برای بازگشت به زندگی عادی بسیار ضروری و مطلوب هستند و توصیه می کنند که باید در اسرع وقت انجام شود ، اما برای فراهم آوردن این شرایط ، افزایش واکسیناسیون و اپیدمی. مدیریت هفته ها ، به ویژه قرنطینه و بیماری ، هفته ها طول می کشد. بنابراین ، افراد در معرض رنج یا درد نیستند. طبیعی است که جهش های جدیدی را با واکسن به عنوان بیماری های جدید بدست آوریم و خطر همه گیری را افزایش دهیم. مردم باید صبورانه منتظر بمانند تا دریابند مدیریت اپیدمی هوشمندتر است و مسافران باید با هر دو واکسینه شوند و پروتکل را رعایت کنند. “

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل