نماد سایت مجله آنلاین

هشدار پیک ششم – مجله آنلاین

هشدار پیک ششم - ایسنا

نمودارهای روزانه عوارض و مرگ و میر نشان دهنده افزایش شیوع اپیدمی کرونا در سراسر کشور است.

به گزارش مجله آنلاین، این روزنامه اعتماد وی نوشت: پس از یک هفته استراحت، ویروس کرونا با افتخار به چهار گوشه کشور هجوم آورده است. گزارشی که اخیراً از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، شاهد حملات ویروسی جدید از شرق کشور بوده و گزارش نگران کننده ای مبنی بر افزایش قابل توجه موارد و مرگ و میر در سیستان و بالچستر گزارش نشده است. Quid-19، اکثر ایالت ها افزایشی را ثبت کرده اند.

استان های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمان، خوزستان، فارس، مازندران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان، لرستان از افزایش مرگ و میر، افزایش بستری شدن در بیمارستان و شرایط آبی شهرستان. کم خطر)، مرگ و میر دو رقمی، افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان ها، پیشرفت قرمز، و تعداد 3 رقمی بیماران، قرمز. جدول روزانه وضعیت آلودگی و مرگ و میر نیز روند رو به افزایش اپیدمی را در سراسر کشور نشان می دهد. از هفته گذشته در پی رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های اجتماعی، نظارت دقیق بر ممنوعیت سفرهای بین کشوری مجوزهای محلی، پوشیدن اجباری ماسک در اماکن عمومی و ایاب و ذهاب توسط دستگاه های دولتی تعداد مبتلایان جدید به کمتر از 10 هزار نفر رسید. 160 تا 170 با احتساب تداوم ویروس، اما این اعداد طی پنج روز گذشته افزایش یافته است و این افزایش به دلیل ویروس کووید-ویر19 است. شروع اولین شیوع آنفولانزا، همراه با امتناع مداوم 15 تا 20 درصد از جمعیت از واکسیناسیون کرونا، نگرانی‌های جدی را در مورد واکنش شدید به ویروس در فصل سرما ایجاد می‌کند. در عین حال، به گفته متخصصان بیماری های عفونی، خطر گردش ویروس در ماه های سردتر افزایش می یابد. زیرا تجمع در داخل خانه (به دلیل بسته بودن پنجره ها در هوای سرد) می تواند خطر ابتلا به عفونت را برای عموم مردم و حتی افراد واکسینه شده افزایش دهد.

آریله ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشکده پزشکی شهید بهشتی روز گذشته هشدار داد: بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند، واکسینه نشده اند. بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت روز گذشته، 197 بیمار کووید-19 در شب 14 تا 14 آبان ماه جان خود را از دست دادند. پنج روز پیش، از 30 آنلاین تا 10 آبان، تعداد جان باختگان کرونا در کشور 124 نفر بود. بر اساس همین گزارش، در شب چهارم به پنجم ایوان 10 هزار و 644 مورد جدید ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور تایید شد. پنج روز پیش و بین 30 آنلاین تا 1 آبان، تعداد مبتلایان جدید در کشور 7081 نفر بود.

این بیماری دوباره در کشور رو به افزایش است اما تا دیروز در مجموع 83 میلیون و 552 هزار و 916 واکسن کرونا به کشور تزریق شده است. بر اساس آمار وزارت بهداشت، معادل 51 میلیون و 738 هزار و 578 نفر معادل 60 درصد آنها است. جمعیت کشوری، اولین دوز واکسن تزریق شد، اما دو هفته بعد از دوز دوم، تعداد کل دریافت‌کنندگان دوز دوم واکسن که از مصونیت نسبی در برابر حمله شدید ویروسی برخوردار بودند، دیروز به 31718775 نفر رسید که معادل 37 درصد است. جمعیت کشور به طور کلی پس از واکسیناسیون 70 تا 80 درصد جمعیت کشور تا رسیدن به هدف دستیابی به امنیت جمعی راه درازی در پیش دارد. اگرچه سرعت واکسیناسیون در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش واردات واکسیناسیون نسبت به نیمه تابستان افزایش یافته است، اما سلامتی در برابر سبقت گرفتن از واکسیناسیون ایران از کشور در بحبوحه بی‌ثباتی گردش ویروس در کشور، افتخار مسئولان در سراسر جهان شگفت‌انگیز است.

سید عباس متولیان کارشناس عفونی دو روز پیش به خبر گفت: اگر امروز به ازای هر 100 نفر 96 واکسن زده می شد. در حال حاضر متوسط ​​نرخ ایمن سازی در جهان 84 برابر به ازای هر 100 نفر است، بنابراین میزان واکسیناسیون در ایران در حال حاضر بالاتر از میانگین جهانی است.» بر اساس مندرجات جدول روزانه WORLDMETERS، تعداد کل موارد ایران پس از ایالات متحده (46,502,517) و هند (34) در رتبه بندی جهانی در رده هشتم قرار گرفت. 1,000,000,227,720)، برزیل (21,748,984)، بریتانیا (8,897,149)، روسیه (8,352,601)، ترکیه (7,909,111)، فرانسه (7,909,111) با 7 میلیون نفر و 130,758 نفر جمعیت دیروز به تعداد کل بیماران ایرانی افزایش یافته است.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی تجدید موج جزر و مد، از سرگیری عجله، لغو ایاب و ذهاب، عادی سازی حمل و نقل عمومی با وجود ادامه ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی و ممنوعیت تردد در شب باشد و رفع ممنوعیت بسیاری از اصناف باید مربوط به افزایش سفرهای تفریحی و زیارتی و برگزاری چندین مراسم در چند هفته اخیر باشد.

دیروز، دبیر کمیته تحقیقات اپیدمیولوژیک کمیته علمی ملی در مورد کووید-19 خواستار از سرگیری زودهنگام و مذاکرات این موسسه برای از سرگیری فعالیت های سوخت رسانی به جمعیت شد. این خطرناک ترین رفتار در شرایط کنونی کشور است. در شرق کشور این کاهش متوقف شده و حتی افزایش بیماری آغاز شده است. کاهش خواهد یافت. با این حال، در واقعیت، سرعت کاهش بیماری در سراسر کشور بسیار کند است و بسیاری از ایالت ها به صورت افقی حرکت می کنند. این شرایط افقی در این سطح مطلوب نیست، زمانی که میزان بروز و بستری در بیمارستان به سطوح افقی پایین می‌رسید، مطلوب بود، که دیگر اینطور نیست. البته مشخص نیست که چرا این بیماری در برخی ایالت ها افزایش یافته است و آیا این افزایش می تواند جدی باشد. به طور کلی، هر بار که بخش اپیدمی داخلی کاهش می یابد، همه اعم از مردم و مقامات، اقدامات احتیاطی و مشاهدات را ضعیف می کنند، اما هنوز تأیید یا تأیید نشده است که آیا این افزایش ها نشانه یک جهش است یا خیر. باید بتوانید رد کنید و اطلاعات بیشتری پیدا کنید. این احتمالات همیشه وجود دارد. من هنوز هیچ مدرکی ندیده ام، اما ممکن است. از سرگیری جلسات هم‌زمان سراسری دانشگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش، کارکنان و برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی می‌تواند در جهت‌گیری آینده این روندها کمک کند. در عین حال، به نظر می رسد بازگشایی بدون زمان بندی مناسب اتفاق می افتد، که مایه نگرانی است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل