افزایش ۲۲ درصدی جنگل‌زدایی در آمازون در طول یک سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسسه ملی تحقیقات فضایی (INPE) تخمین می زند که 13235 کیلومتر مربع از جنگل های آمازون بین سال های 2021 تا 2020 (اوت 1999 تا ژوئیه 1400) از بین رفته است. سال 2005.

این سومین افزایش متوالی جنگل‌زدایی سالانه آمازون در دوره ریاست جمهوری ژایر بولسونارو است. مخالفان افزایش او را با تشویق کشاورزی و معدن سرزنش می کنند.

وزیر محیط زیست برزیل، خواکیم لیت، با تایید ارقام منتشر شده، قول داده است که اقدامات قوی تری علیه جرایم زیست محیطی انجام دهد.

در همین حال، موسسه ملی تحقیقات فضایی هفته گذشته اعلام کرد که بیش از نیمی از مساحت ریودوژانیرو را قطع کرده و بدترین رکورد جنگل زدایی در ماه اکتبر را به ثبت رسانده است.

دولت برزیل می گوید با استقرار نیروهای بیشتر، اقدامات ویژه ای را برای مبارزه با جنگل زدایی غیرقانونی افزایش داده است.

برزیل یکی از امضاکنندگان تعهد بین المللی برای پایان دادن به جنگل زدایی تا سال 2030 در بیست و ششمین اجلاس آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو بود.

بولسونارو همچنین قول داد تا سال 2028 به جنگل‌زدایی غیرقانونی در برزیل که 60 درصد از جنگل‌های بارانی آمازون را تشکیل می‌دهد پایان دهد و تعهداتش به هدف قبلی خود برای انجام این کار دو سال پیش‌تر کمک کرده است.

تغییرات اقلیمی و جنگل زدایی به عنوان بخشی از معضلی که امروزه انسان ها از آن رنج می برند، پیامدهای بسیار خطرناکی مانند بمب های فاجعه بار از بسیاری جهات بر زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده روی زمین دارد. بر روح و روان تأثیر می گذارد. ساکنان زمین کوتاه قد هستند.

هر ساله 10 میلیون هکتار از جنگل های کره زمین از بین می رود و آتش سوزی جنگل های تغییر اقلیم، سیل های فاجعه بار تغییرات آب و هوایی، برداشت بیش از حد جنگل ها و قاچاق چوب از پیامدهای فاجعه بار تغییرات آب و هوایی است.

دکمه بازگشت به بالا