نماد سایت مجله آنلاین

از روی تخت ICU تدریس کرد

از روی تخت ICU تدریس کرد

سوشیال گفت: استادی که ساعاتی پس از تدریس بر اثر بیماری عروق ویروس کرونا قلب فوت کرده بود، علیرغم کسالت بسیار، تا آخرین لحظه نگران بود که حقوق شاگردانش ضایع نشود. توضیحات در فایل صوتی روی رسانه نوشته شده است. چندین بار تکرار شد. مجدداً منتشر شد.

به گزارش مجله آنلاین، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: استاد محمد آری کراد مندی این فایل صوتی با لهجه شیرین اصفهانی گفت: امروز هم حالم خوب نبود. من با این بیماری جدید در بیمارستان بستری هستم و دکتر به من استراحت مطلق می دهد اما اگر این آموزش را نداشته باشم با شما دانش آموز عزیزم ناعادلانه رفتار می شود. Inshire … موفق و مطمئن باشید. خداحافظ. امروز با همسر دکتر، شرکت مینا، و راماتا… ممیز، که بیش از 30 سال با او کار کرده صحبت کردم.

استادان فلسفه، کلام، اخلاق و … بودند.

دکتر هر دو دوز واکسن را می‌داد. او همچنین بیش از 21 روز پس از مثبت شدن آزمایشش یک دوره بیماری عروق ویروس کرونا قلب داشت، اما ظهر امروز یکشنبه به دلیل ایست قلبی درگذشت. دکتر سیلکات در مورد دکتر کرادمندی گفت: او استادی 56 ساله است و از سال 1969 در دانشگاه تدریس می کند. از فلسفه، کلام و اخلاق تا تفسیر نهاجی البراگه و قرآن».

به صورت موردی پیگیر وضعیت دانشجو بودند

همسر این استاد مسئول با اشاره به نگرانی پزشکان می گوید: «او نسبت به کیفیت آموزش بسیار حساس بود. همچنین درک کامل همه مفاهیم برای شاگردانش بسیار مهم بود. گهگاه سوابق تحصیلی دانش آموز پیگیری می شد. چند روز قبل از مرگشان که داشتیم صحبت می‌کردیم، در چند روز آینده می‌گفت جزوه‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تر را که نوشتم آماده می‌کنم. او گفت که می خواهد تدریس کند و کیفیت آموزش را ارتقا دهد تا وقت دانش آموزان در کلاس درس من تلف نشود.

پیام صوتی را از تخت آی سی یو فرستادم

او در این ویدئو گفت: “او آن روز در آی سی یو بود و دکتر گفت که فقط باید استراحت کند، اما وقتی به ملاقاتش رفتم پرسید که آیا آنجا تلفن و اینترنت وجود دارد.” به گوشیم نگاه کردم و گفتم “بله”. گفت فردا کلاس دارم، گوشیم را بیاور تا برای دانش آموزان پیام بگذارم. گفتم: «دکتر، فکر نمی کنم زمان خوبی برای تدریس باشد. او با لبخندی آرام به من گفت که حالم خیلی بهتر است، لطفا با من تماس بگیرید تا به دانش آموزان اطلاع دهید که کلاس هایشان به موقع برگزار می شود تا حقشان ضایع نشود.

همیشه قبل از تدریس درس می خواند

همسر دکتر نیز از کیفیت تحصیلات خود ابراز نگرانی کرده است. دکترها همیشه قبل از رفتن به کلاس تجربه تحصیلی چندین ساله داشته اند و شاید دیگر نیازی به مطالعه نداشته باشند، اما قصد داشتند بدون مطالعه سر کلاس نروند. شما هر ترم همان درس را تدریس می کنید. واقعا اینقدر نیاز داری درس بخونی؟دروس این ترم نمیخواد از نظر کیفیت آموزشی مثل ترم قبل باشه پس من باید شماره بخونم دو سال گذشته که کلاس ها حداقل 30 به صورت آنلاین برگزار میشد دقایقی و حتی یک ساعت قبل از شروع کلاس، چندین بار سیستم، تلفن و اینترنت را چک کردم تا مشکلی نداشته باشم، «می‌گفتند این دانش‌آموزان زمان می‌برند، سیستم یا موبایلشان را روشن می‌کنند، درست است که من مدیون آنها نیستم.”

همه مجذوب تواضع دکتر کرادمندی شده بودند

رحمتها … ممیز مشاور مدیر آموزش و پرورش استان اصفهان که سالها دکتر خردمندی بوده است در گفتگویی کوتاه گفت: در عین حال شاگردان بسیار فعال و دانا بودند. دکتر انسانی بسیار مؤمن، باسواد، مفسر قرآن، بسیار خوش اخلاق، بسیار متواضع و همه شیفته تواضع ایشان بودند. او واقعاً مانند پدرش با شاگردان رفتار و مربیگری می کرد. در پیام صوتی پایانی در خصوص فوت ایشان، صدای استاد بدون سرفه و تنگی نفس است. ظاهراً وقتی اسکن ریه می گیرند، ناگهان متوجه می شوند که 70 درصد ریه هایشان درگیر شده است. اینطور که شنیدم یک روز در بیمارستان بودند و بعد به رحمت خدا رفتند. روحش شاد”.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل